Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Bong
Svammel. Tror du tyska och holländska konsumenter är mindre kvalitetsmedvetna om sitt eget kött än svenskar?

Bara svenskar som är så blåsta att dom betalar överpriser till feta ICA handlare som skrattar gott åt deras dumhet.
Eh... Med tanke på att andra länders lagstiftning när det gäller djurhälsa och hormonbehandling är mycket mycket svagare än svensk så tror jag det ja. Eller anser du att irländsk nöt och danskt fläskkött håller samma kvalité som svenskt? Lär dig lite om vad det kostar att producera kött och hur sverige är ledande när det gäller djurens välbefinnande istället för att bara pressa ut varenda krona från köttet. Men visst, anser du att det inte är något fel med irländsk bringa för 29 kr/kg så kör på det.. Personligen väljer jag att äta ordentlig mat istället för att sätta i mig hormoner och stöda en omoralisk industri som inte tar hänsyn till varken djur eller sveriges bönder.
Citat:
Ironiskt nog är faktiskt ICA Maxi som säljer färsk lax för 59 kr/kg.
På den billigaste rean kanske. 99 kr/kg är det billigaste du får hel lax för på ICA, och då får du ändå dublera kilopriset efter allt arbete med fisken plus mängden fiskrens (60~% köttmängd).