Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-30, 17:50
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Vad yrar DU om hippie?
Jag syftade på inlägg #120.
Du citerade mig och svarade något helt obegripligt.
Citera
2014-10-01, 14:34
  #146
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinfoil
Testa det här då:

"Jag gillar min vän Göran som röstar på SD. Detta eftersom jag tycker det är skönt att ha någon att prata med som förstår hur det är att vara jagad och bespottad endast på grund av hur man röstar politiskt (eftersom jag också röstar SD). Jag tycker inte att andra människor borde göra åtskillnad på människor beroende på hur de röstar, men nu gör det det, och det är just därför tycker jag det är viktigt att ha Göran som delar mina upplevelser."

Jag tror att de 13% av befolkningen som röstade SD faktiskt kan känna en sådan här gemenskap. Att vara utanför, mobbade, diskriminerade på arbetsplatser. Vilket är väldigt ironiskt då många invandrare uppger att de känner en gemenskap med andra invandrare på grund av sådana upplevelser. Upplevelser som jag som icke-sd-röstande, vit man faktiskt aldrig har upplevt.


/Hälsningar PK-tönt

Hej PK-tönt!

Nu tassar du runt själva poängen med denna tråd; nämligen fenomenet att det är helt okej att yttra sig generaliserande och nedlåtande om människor utifrån hudfärg, så länge hudfärgen är vit. Nu har vi sett ännu ett exempel på detta.

Man kan dra hela den vita civilisationen över en kam och kalla oss "privilegierade", hålla oss för evigt ansvariga för slaveriet, samt utmåla oss som intoleranta och främlingsfientliga. Ingen reagerar över detta, helt enkelt för att endast vita människor kan vara rasister.

Det händer gång på gång på gång. Ni PK-töntar anklagar oss andra för att vara rasister, fascister och sexister, och ändå är det ni som hela tiden generaliserar nedlåtande om just hudfärg, rastillhörighet, kön och sexuell preferens, medan oliktänkande hotas med stryk och social stigmatisering. Det är ju ni som är rasister, fascister och sexister. Det är ju ni som vill kvotera in människor i diverse yrken utifrån hudfärg, rastillhörighet, kön och sexuell preferens. Det är ju ni som vill diskriminera människor utifrån hudfärg, rastillhörighet, kön och sexuell preferens. Det är ju ni som håller på så här - inte vi.

Det är, för mig, helt otroligt, att ni inte inser dubbelmoralen i vad ni håller på med.

Eller gör ni det?
Citera
2014-10-01, 16:05
  #147
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset

Det är, för mig, helt otroligt, att ni inte inser dubbelmoralen i vad ni håller på med.

Eller gör ni det?

Fördelen med att inte ha någon moral - vilket inte en enda mångkulturalist har - är att dubbelmoral blir ovidkommande. Moral är inte en fråga de sysslar med. De vet inte ens vad moral är. Vissa av dem TROR dock att de har moral, men dessa förväxlar "ideologiskt betingad indignation" med "moral".
Citera
2016-04-11, 09:40
  #148
Medlem
Nour borde skrotas

Men det är väl alltid så att att minoriteten eller den upplevda minoriteten eller de som är i underläge kan uttrycka vad de vill emot majoriteten men inte tvärtom, då blir det rasism eller liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback