Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-27, 11:18
  #1
Medlem
Lobums avatar
I gårdagens "Go'kväll" (avsnitt 23) bjöd komikern och programledaren Nour El Refai fyra önskegäster på middag.

Bl.a. bjöd hon in en kompis som spelade i något band och motiverade detta bl.a. med att :"Hon gillar att han inte är vit."
Jag kan just nu inte kolla upp vad musikern hette, inte heller kan jag citera exakt, då SVT verkar ha tagit bort programmet från SVT Play. Det sändes dock alldeles nyss i SVT1.

Självklart så skulle en vit, svensk medborgare aldrig få uttrycka sig på samma vis. T.ex. "Jag vill bjuda in den här människan för att den inte är mörhyad". Iallafall inte utan att bli kraftigt ifrågasatt.

Jag hade inte mycket till över för Nour innan detta heller, men jag blir bekymrad över hur SVT får sprida rasistpropaganda för svenskarnas skattepengar.
SVT som oberoende media har gått i graven. De kommer aldrig mer att kunna gå tillbaka till någon slags objektivitet.
Bör SVT skrotas? Det borde väl vara upp till oss invånare att avgöra.. Eller?
Citera
2014-09-27, 11:36
  #2
Medlem
DIdes avatar
Nour är en mindre smart rasist. Svt och sr borde snart gå att anmäla till europadomstolen för särbehandling och trakassering av folkslag.
Citera
2014-09-27, 12:23
  #3
Medlem
(FB) Den stora skvallertråden om Nour El Refai

Hon ska tydligen ha blottat sig för dem samma.
Citera
2014-09-27, 12:26
  #4
Medlem
bergochdals avatar
Om hon gillar mörkhyade är mitt råd att hon tar sitt pick och pack och flyttar från det kritvita Traneberg i Bromma.
Citera
2014-09-27, 17:14
  #5
Medlem
Sådana uttalanden är ju PK och socialt accepterat, inget att bli förvånad över. Det är helt okey för svarta att vara rasmedvetna och även att uttrycka sig rasmedvetet.
Citera
2014-09-27, 17:18
  #6
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobum
I gårdagens "Go'kväll" (avsnitt 23) bjöd komikern och programledaren Nour El Refai fyra önskegäster på middag.

Bl.a. bjöd hon in en kompis som spelade i något band och motiverade detta bl.a. med att :"Hon gillar att han inte är vit."
Jag kan just nu inte kolla upp vad musikern hette, inte heller kan jag citera exakt, då SVT verkar ha tagit bort programmet från SVT Play. Det sändes dock alldeles nyss i SVT1.

Självklart så skulle en vit, svensk medborgare aldrig få uttrycka sig på samma vis. T.ex. "Jag vill bjuda in den här människan för att den inte är mörhyad". Iallafall inte utan att bli kraftigt ifrågasatt.

Jag hade inte mycket till över för Nour innan detta heller, men jag blir bekymrad över hur SVT får sprida rasistpropaganda för svenskarnas skattepengar.
SVT som oberoende media har gått i graven. De kommer aldrig mer att kunna gå tillbaka till någon slags objektivitet.
Bör SVT skrotas? Det borde väl vara upp till oss invånare att avgöra.. Eller?

Vem var det Nour sa gillade nån för att han inte var vit?

Eller citerade du fel?

Skulle behöva större del av deras konversation för att veta vad de pratade om. För det låter osannolikt att hon sa bara det...
__________________
Senast redigerad av enough-is-enough 2014-09-27 kl. 17:26.
Citera
2014-09-27, 17:23
  #7
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Men nu är det väl så att gäster i svt inte har krav på sig att vara objektiv och oberoende.

Dessutom så haltar din jämförelse, då vit är en hudfärg men mörkhyad är flera hudfärger.
Citera
2014-09-27, 17:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu är det väl så att gäster i svt inte har krav på sig att vara objektiv och oberoende.

Dessutom så haltar din jämförelse, då vit är en hudfärg men mörkhyad är flera hudfärger.

Det märks att ni PK människor får det allt svårare att hitta argument som försvarar rasism riktat mot vita.
Citera
2014-09-27, 17:43
  #9
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det märks att ni PK människor får det allt svårare att hitta argument som försvarar rasism riktat mot vita.

Så när Nour pratar om att det är skönt ha en nära vän som inte är vit och delar hennes upplevelser om hur det är att ha invandrarbakgrund och vara icke norm så är det rasism mot vita? Trots att det innefattar att de flesta av hennes nära vänner är vita?

Jag tycker det är skönt att en av mina bästisar inte är kille, för hon kan ge mig intressanta vinklar jag inte får från killar. Är det manshat?
Citera
2014-09-27, 17:44
  #10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det märks att ni PK människor får det allt svårare att hitta argument som försvarar rasism riktat mot vita.

Jag är PK och stolt över det
Citera
2014-09-27, 17:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag är PK och stolt över det

Dock inte PK att skryta och att vara stolt. haha
Citera
2014-09-27, 17:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag är PK och stolt över det

Det sa tyskarna på 30-talet också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback