Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-26, 14:21
  #1
Medlem
withnonames avatar
Vad i hela friden sysslar den här killen (Molson) med???
Kan någon förstå den här läggningen?

Youtube
Citera
2014-09-26, 14:22
  #2
Medlem
LeonVances avatar
Förklara situation i text, tack.
Citera
2014-09-26, 14:32
  #3
Medlem
Han som hade färgdraget var en skum läggning, men visst 2 ornas fold kan jag köpa
Citera
2014-09-26, 14:53
  #4
Medlem
waikikiis avatar
Nej det går faktiskt inte att förklara annat än att han tappade förståndet.
Citera
2014-09-26, 14:54
  #5
Medlem
Han först ut betar med självförtroende, han som sitter på knappen höjde pre-flopp. Ess på bordet, den enda möjligheten är ett ruter. Intryckt mellan två människor, och killen med draget ser inte ut att ha så mycket marker. Turn kommer med stor sannolikhet att kosta jävligt mycket.
Det är ofta som man tvingas lägga sig i nästa satsningsrunda när det ser ut på det där sättet. Det kan vara bra att dra sig ur i ett sånt läge.
Citera
2014-09-26, 15:08
  #6
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Han först ut betar med självförtroende, han som sitter på knappen höjde pre-flopp. Ess på bordet, den enda möjligheten är ett ruter. Intryckt mellan två människor, och killen med draget ser inte ut att ha så mycket marker. Turn kommer med stor sannolikhet att kosta jävligt mycket.
Det är ofta som man tvingas lägga sig i nästa satsningsrunda när det ser ut på det där sättet. Det kan vara bra att dra sig ur i ett sånt läge.

Med det resonemanget ska han ju i såfall lägga Q-7 suited preflop.Att få ett färgdrag i det läget med 2 motståndare har högt EV och jag anser att han gör en idiotläggning.Jag förstår den inte nånstans och blir frustrerad av att se den här handen
Citera
2014-09-26, 15:20
  #7
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Med det resonemanget ska han ju i såfall lägga Q-7 suited preflop.Att få ett färgdrag i det läget med 2 motståndare har högt EV och jag anser att han gör en idiotläggning.Jag förstår den inte nånstans och blir frustrerad av att se den här handen

Fast du synar ju inte för att ev. få ett färgdrag, han synar runt 20-25k för en pott på 116k och nej färgdrag där har inte ett högt EV och du måste även ta hänsyn till stackdjup och utbetalningar samt spelarnas tendenser. Synar han bara där o Seiver slår om måste han folda och har bara mjölkats på mer marker. Utan att se stackdjup är det lite push or fold.
Citera
2014-09-26, 15:43
  #8
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Med det resonemanget ska han ju i såfall lägga Q-7 suited preflop.Att få ett färgdrag i det läget med 2 motståndare har högt EV och jag anser att han gör en idiotläggning.Jag förstår den inte nånstans och blir frustrerad av att se den här handen

Färgdraget är ju helt obegripligt men tvåorna köper jag.
Citera
2014-09-26, 16:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Med det resonemanget ska han ju i såfall lägga Q-7 suited preflop.Att få ett färgdrag i det läget med 2 motståndare har högt EV och jag anser att han gör en idiotläggning. Jag förstår den inte nånstans och blir frustrerad av att se den här handen
Det var väl kanske billigt att syna innan flop, och sen blev det ganska dåliga kort eftersom det kom ett ess. Då har han ingen chans till att få ett högt par. Första personen betade ju också, det var något som han inte kunde veta innan floppen.
Han kanske satte honom på par i ess, och då hade varit ett väldigt dåligt läge.
Det skulle kosta mycket på turn och då hade han inte haft hög chans för att träffa färgen.
Man ska nog sällan syna i ett sånt läge, ofta bättre att lägga sig eller höja.
Men det hade varit farligt att höja i det läget, eftersom det var en person bakom också, som dessutom höjde pre-flop.
Han först ut ser dessutom ut att ha mycket mer marker än honom. Hur stora allas stackar är ligger i högt intresse när man ska fatta sitt beslut.

Allt handlar ju om hur HAN läser situationen. Han har ju följt dom andra spelarna sen innan, och han kanske visste att knappen hade en stark hand (som han också hade) och kände sig instängd.
Citera
2014-09-26, 16:53
  #10
Medlem
Pattcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Han först ut betar med självförtroende, han som sitter på knappen höjde pre-flopp. Ess på bordet, den enda möjligheten är ett ruter. Intryckt mellan två människor, och killen med draget ser inte ut att ha så mycket marker. Turn kommer med stor sannolikhet att kosta jävligt mycket.
Det är ofta som man tvingas lägga sig i nästa satsningsrunda när det ser ut på det där sättet. Det kan vara bra att dra sig ur i ett sånt läge.

Det är nog så han resonerade, med hans höj innan floppen var ju värdelös om han inte ville spela handen efter ett ruterdrag. Hade jag varit honom så skulle jag smällt in degen och hoppats på ruter, eller i åtminstone höjt och återhöjt i alla lägen. Alldeles för tight spelat som shortstacked.
Citera
2014-10-03, 02:04
  #11
Medlem
PokerByJozos avatar
1. Att syna 25.000 i BB för en pott på 116.000 med Q7s 3-handed är helt ok

2. Kommentatorn säger "Scott Seiver is not going to play the limping game this time with pocket jacks" vilket får mig att tolka det som att Seiver inte raisat så mycket före denna hand, med andra ord så är hans preflop-raise trovärdig.

3. När sedan SB tar över kommandot och leder ut på en essflopp mot 2 motståndare så är det inte bara de 66.000 BB behöver syna för att få se turn utan även eventuell re-raise/allin och skulle han själv re-raisa eller pusha så måste han träffa då mycket talar för att han får en syn utan facit på hand.

4. Kan nästan garantera att BB synat eller kanske till och med raisat ifall SB och BB checkat och knappen betat ut samma 66.000, detta oavsett ifall SB synat eller inte.

5. Man måste också ha i åtanke att detta var PCA highroller finaltable och jag personligen hade inte velat åka ut på en semi-bluff med väldigt dålig foldequity (än en gång utan facit på hand)
Citera
2014-11-01, 20:54
  #12
Medlem
zappy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokerByJozo
5. Man måste också ha i åtanke att detta var PCA highroller finaltable och jag personligen hade inte velat åka ut på en semi-bluff med väldigt dålig foldequity (än en gång utan facit på hand)

Detta är det som talar för en läggning. Hade det varit i cashgame är det lite en annan sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback