Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-12-12, 00:32
  #37
Medlem
AngryAnimals avatar
Inleder en till runda på DNP

Öppnar min gamla kurrapport för att kunna använda det som en logg men även som motivation. Kommer vara väldigt simpelt denna gång men kurupplägget lär förändras. Behöver lite tips på hur man ska stegra upp till 750 mg ed alternativ 1g. Tanken är att stegra upp snabbt och vara på en kort tid. Har varit på DNP flera rundor så jag vet hur min kropp reagerar på preparatet. Mat och vatten har jag koll på, inget nytt där.

Om mig
Längd: 181 cm
Vikt: ca 94 kg

Kurupplägg
12 dagar max.

Dag 1
250mg på morgonen tillsammans vitaminer och ALA. Lugn dag annars, inga stora skillnader på tempen. Pumpen och energin är kvar men lär nog försvinna om några dagar. Borde jag ha frontat med 500mg idag?

OBS: Skulle vara önskvärt om någon kan reka någon bra clen från HB. PM funkar.
__________________
Senast redigerad av AngryAnimal 2016-12-12 kl. 01:04.
Citera
2016-12-13, 14:08
  #38
Medlem
AngryAnimals avatar
Dag 2, 12/12
Startvikt: 94,2kg
Nuvarande vikt:? (vägde inte mig)
500 mg. Lite varmare. PB på hantelpressen.

Dag 3, 13/12
Vikt:-2kg
500mg intas runt kl 4. Rygg på schemat. Inga konstigheter. Vitaminerna och ALA intas på morgonen med mycket vatten. Dricker även BCAA på morgonen eftersom jag brukar fasta till kl 16:00. Min ätarlucka löper i 7 timmar.
Citera
2016-12-13, 17:13
  #39
Medlem
Intressant. Aldrig kört dnp.
Något du rekar? Läst att de ska "äta" upp massan man har med ..
Citera
2016-12-13, 18:32
  #40
Medlem
AngryAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Intressant. Aldrig kört dnp.
Något du rekar? Läst att de ska "äta" upp massan man har med ..

Beror lite på vad du vill utav DNP. Klarar du av att hålla en vanlig diet? Kan du sätta upp en kostschema för kcal under/över/balans nivå? DNP är inte något magiskt, du måste fortfarande äta, träna och sova rätt. Sköter du det går du ner i vikt. Simpelt och smidigt.

Många hävdar olika om hur DNP är katabol/antikatabol. Mitt tips till dig är att inte enbart väga dig när du väl hoppar på DNP utan mät armar, ben, mage. Tappar du många cm runt definierade kroppsdelar (beror på från person till person) så kanske det är bäst att du höjer ditt kcal intag. Vissa ligger på kcalbalans medans andra ligger på ett underskott. Dosen är även en faktor och proteinintaget får du absolut inte slarva med. Men allt det här är broscience då jag inte har någon källa på det.

OBS: DNP är nog inte för alla. Jag råder dig att läsa på ordentligt. Det kan gå illa väldigt snabbt. Men sköter du vatten, vitaminer, temperatur och har koll på om din kropp har fått utslag (allergisk reaktion) så ska det gå bra.
Citera
2016-12-13, 23:51
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theterm95
Intressant. Aldrig kört dnp.
Något du rekar? Läst att de ska "äta" upp massan man har med ..

Du nojar för mycket men samtidigt är inte dnp ett måste för att gå ner i fett vikt. Men effektivt är det! Hellre låg dos dnp under längre tid och kunna hålla allt annat till 100% än att bomba på och inte ens orks träna ,lätt val!
250-300mg ed om man tål dnpt klara nog vem som helst av faktiskt.
Perfeki i början på en diet och kickstarta.
Jag själv såg dagliga förändringar i spegeln på 500mg ed. Losade 0.5kg/dag i snitt men pallade bara 14dagar.
Dock sjukt nöjd med resultatet. Inte mycket fett på armarna och dom mätte samma efter jag fyllt på glykogenet igen.

Nu bär du runt på en del fläsk men att testa på är ingen fara bara man vet vad man gör.

Rekar jag det? Nej.
En långsam diet är bra mycket hälsosammare men har man bråttom är dnp en fröjd att köra.
Citera
2016-12-19, 02:38
  #42
Medlem
AngryAnimals avatar
Sen update...

Dag 3
Inga konstigheter

Dag 4
-4kg och en svullnad hals på det så fick avbryta kuren och käka cestine. Första gången halsen svullnar till, har annars fått utslag på kroppen. Men den här gången så har jag nog åkt på en halsfluss pga det. Aja, får väl hoppa på så fort man frisknar till.

Överlag så är jag nöjd med dem dagarna man körde. Fasta, lite carbs och cardio var en riktigt bra combo och är väl varför jag gick ner så mycket. Går fortfarande ner i vikt eftersom jag ska hålla dieten tills man blir nöjd.

Dyker upp om någon vecka.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback