Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-02-04, 13:47
  #25
Medlem
kato85s avatar
Tankar om morgondagens rapport?
Citera
2021-02-06, 12:19
  #26
Medlem
LeifD2s avatar
Bar rapport. Helåret blir också intressant. Aktien gick upp 5% direkt och ned nästan lika mycket dagen därpå då en massa traders gjorde vinsthemtagningar.

Den "nya" ledningen på XXL verkar gå långsammare fram med expansion än den förra och har en myket striktare hållning till lageruppbyggnad och sånt. Så på sikt så tror jag dom kommer att fortsätta att växa, med vinst. Inte bara växa som dom gjorde tidigare.
Jag har 27NOK som riktkurs, men har inte bestämt om jag skall behålla eller sälja när den når dit. Beror på vad för alternativ som jag har just då.
Citera
2021-02-15, 15:36
  #27
Medlem
kato85s avatar
Tycker aktien verkar väldigt intressant och väldigt nedtryckt, med tanke på goda försäljningsresultat för 2020 (covid till trots) kan dock fortsätta ned ett tag till, men inte mycket.
Citera
2021-02-18, 15:35
  #28
Medlem
kato85s avatar
Köpte ett gäng XXL med GAV 19,33
Tycker kursen är nedpressad och Norge börjar öppnas upp (speciellt Oslo) även om de verkar tjäna mycket på nätsalg.
Möjligt dock jag är lite tidigt ute, kan ev. gå ned lite mer, vi får se hur det går.
Citera
2021-04-19, 11:52
  #29
Medlem
kato85s avatar
XXL återigen ett intressant case inför kommande kvartalsrapporten. Värdet på aktien har inte ökat nämnvärt senaste tiden, samtidigt som konkurrenter rapporterar om ökt handel.
Samtidigt öppnar nu Norge sakta upp sina restriktioner, dock är det fortf. ganska mycket nedstängt här i Oslo, men allt handlar om prognoser.
Citera
2021-04-27, 10:47
  #30
Medlem
kato85s avatar
XXL ned -5% på Q2-rapporten förra veckan men fortsätter upp runt +15% denna vecka så det är lovande.
Tror vi har en fin uppsida härifrån, dock kommer det ta tid, trolig vinsthemtagning kommande dagarna.
Citera
2021-09-11, 15:49
  #31
Medlem
Nu när de har blivit en sådan kassaflödesmaskin så tycker man att de borde köpa tillbaka många fler aktier än de har gjort under det senaste året. Väldigt bra företag på alla sätt och vis, men när de har så bra finanser så kunde dem väl försöka finansiera verksamheten med obligationer istället för nyemissioner?

Anledningen till att aktiepriset har sjunkit under de senaste fyra åren trots att de är sinnesjukt lönsamma beror på att antalet aktier har ökat med 53% + att de har slopat utdelningen, detta kanske har avskräckt en del institutioner med.
Citera
2022-11-21, 19:54
  #32
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Nu skvalpar aktien runt coronakrasch-nivåer. Det känns för billigt trots stundande tider... Dessväre tycker jag att XXL är trevligt som konsument (förmånliga priser), vilket sällan talar till aktiens fördel

Hur ser ni andra på XXL idag? Är priset befogat pga den eroderade vinstmarginalen? De har ju fortfarande sjuk omsättning på 36,5 kr per aktie. Lyckas man slimma kostymen kan vinsten per aktie snabbt sticka!
Citera
2023-03-08, 14:46
  #33
Medlem
XXL har nyemmision för varje 2,64721 får man teckna 1st för 3.70 NOK, ej utnyttjade teckningrätter förfaller utan ersättning

hmm:
kursen ligger idag på runt ca 3:20 NOK, tala om att gå över ån efter vatten
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback