• 1
  • 2
2014-09-24, 14:46
Medlem
Milizers avatar
Copy här. Jag skissar på en fotokampanj med en AD. Han föreslår att vi ska använda ett foto på Adolf Hitler. Jag är tveksam. Skulle det vara ok?
Citera
2014-09-24, 14:47
Medlem
xposures avatar
Självklart inte.
Följer du inte med på de stora uppslagen betydligt mindre saker får i media?
Citera
2014-09-24, 14:48
Medlem
SJÄLVKLART!

fast det beror på vem du frågar
Citera
2014-09-24, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Copy här. Jag skissar på en fotokampanj med en AD. Han föreslår att vi ska använda ett foto på Adolf Hitler. Jag är tveksam. Skulle det vara ok?

Vad står AD för?

Jääävligt tveksamt om det funkar.... Det måste göras väldigt snyggt och för ett företag som kan komma undan med det/inte bryr sig, typ ett galet spelbolag eller Ryanair...
Citera
2014-09-24, 14:53
Bannlyst
Att vara kontroversiell ökar besökare -ALLTID. Jag har själv en seriös hemsida som erbjuder produkter och tjänster. KONTROVERSIELL är mitt ledord. Självklart ska farbror Hitler få vara med.
Citera
2014-09-24, 14:53
Medlem
Diamondgrits avatar
Beror på vad du ska sälja.

Nytryck av Mein Kampf? Kör på.
Dokumentär-DVDs om andra värdskriget? Ja det är ok.
Tändvätska? Nej det kan nog missuppfattas.
osv.
Citera
2014-09-24, 15:00
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Är produkten bra finns ingen dålig publicitet. Kontrovers är publicitet.
Citera
2014-09-24, 15:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Om Ni tänker lansera det italienska Hitler-ölet, så är det möjligen en god idé. Om inte så skulle jag avråda. Allt med Hitler blir bespottat, och det måste nog anses som en god sak.

(Nu påstås Hitler ha varit helnykterist, så kanske är även öl-reklam en dålig sak.)
Citera
2014-09-24, 18:49
Medlem
Milizers avatar
Det är ett rätt stort europeiskt klädmärke i sin nisch (tänk Södermalm Brooklyn, Kreutzberg) som vi har fått uppdrag att lansera. Jag är dock tveksam om Hitler är rätt här. Men ja, kanske? Det skulle kunna få gratisrekalam i pressen.
Citera
2014-09-24, 19:11
Medlem
gavlips avatar
Vår produkt, slutgiltiga lösningen på problem X.
Citera
2014-09-24, 21:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Det är ett rätt stort europeiskt klädmärke i sin nisch (tänk Södermalm Brooklyn, Kreutzberg) som vi har fått uppdrag att lansera. Jag är dock tveksam om Hitler är rätt här. Men ja, kanske? Det skulle kunna få gratisrekalam i pressen.

Hur ska fotot användas?

Jag vill minnas att Hitler har använts, men då alltid som avskräckande exempel och då som en av flera sådana. Det är ju svårt att bygga något positivt med hjälp av Hitler. Det låter sig helt enkelt inte göras. Vete tusan om "gratisreklamen" kan uppväga det. Det beror möjligen på hur distributionen ser ut.
Citera
2014-09-24, 21:55
Medlem
Germanias avatar
Hitler är nog mer gångbar än en bild på ett trött troll iaf. se det så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in