Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 12:37
  #37
Medlem
Tycker att det låter som att bolaget tänker rätt och gör smarta affärer. Jag lyssnade på vd-intervjun på EFN och det lät mycket förtroendeingivande. Castellum är ett av mina största innehav och ett jag tänker mig att hålla över lång tid.
Citera
2017-07-06, 02:35
  #38
Medlem
Avskalats avatar
Vem/vilka köpte Andra AP-fondens del?
Citera
2017-10-25, 17:30
  #39
Medlem
Hörde mkt positivt om detta bolag och dem släppte himla bra rapport. Men ändå så vägrar aktien att stiga? Varför?
Citera
2017-10-27, 05:37
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hörde mkt positivt om detta bolag och dem släppte himla bra rapport. Men ändå så vägrar aktien att stiga? Varför?

Oro över makroläget.
Citera
2017-10-28, 15:37
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
Oro över makroläget.
okejokej, tack för svar. Lika bra att låta den sjunka lite till innan man köper då?
Citera
2017-10-28, 15:59
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
okejokej, tack för svar. Lika bra att låta den sjunka lite till innan man köper då?

Det kan även vara så att om vinsten blev så bra som man räknade med att den skulle bli så är det redan prissatt i kursen. Nej jag har inga förslag att ge. ^^
Citera
2020-02-11, 07:57
  #43
Medlem
enobservators avatar
Sålde av mitt innehav i Hufvudstadens A och införskaffade mig Castellum för att min utdelningsportfölj skall sättas i rullning. Ser fram emot vad detta företag har att erbjuda!
Citera
2020-02-14, 17:21
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Såg att många hade Castellum (fastighetskoncern) i sina portföljer och köpte också på mig av de i början av september. Men aktien har sjunkit mycket hittills. Finns det någon vändning i sikte och varför sjunker värdet på aktier hos något så ekonomiskt beständigt som fastigheter? Varför har så många Castellum i sin portfölj och har ni andra gått plus?

Mina har gått upp över 100%.

Många har dom för dom höjt utdelningen varje år sedan de börsintroduceras.

Hoppas du fortfarande är kvar i din position🙂
Citera
2020-03-19, 23:11
  #45
Moderator
Brutes avatar
På dagens årsstämma meddelades beslut att höja utdelningen.
Castellum steg drygt 12% idag.

//Brute
Citera
2020-03-30, 19:12
  #46
Medlem
HBOs avatar
Vad tror ni om Castellum och vad tror ni om fastighetsbranschen generellt nu framöver?
Citera
2020-03-30, 21:06
  #47
Medlem
Till att börja med så kännetecknas fastighetsbranschen av långa hyreskontrakt. Det ger i grunden en stabilitet. Det kostar dessutom en hel del för ett företag att flytta sin verksamhet så företag gör inga förhastade flyttbeslut. Tror därför att branschen kommer vara en av de sektorer som klarar denna kris på minst dåliga sättet.

Kommer definitivt behöva sänka hyran för att kapa kundernas kostnader. Man kan sänka hyreskostnader genom att dra ner på servicen så hela sänkningen behöver inte drabba fastighetsägaren ekonomiskt. Du får hyresrabatt men vi kommer att dra in på gräsklippningen. Kommer säkert att komma många krav från kunderna om hyressänkningar då jag förstår det så att om hyresvärden sänker hyran går staten in och dubblera sänkningen. Sänker Castellum hyran med 5 % så ger det kunden 10 % lägre hyra. Kan vara svårt för branschen att inte sänka hyran då det finns skattemedel som främjar detta.
__________________
Senast redigerad av Mynicname 2020-03-30 kl. 21:10.
Citera
2020-03-31, 21:49
  #48
Medlem
Nu är Castellum min största innehav, mycket nöjd med bolaget.

Två Månadslöner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback