Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-22, 19:31
  #1
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Tre maskerade rånare försökte råna en resturang i Sunderbyn i eftermiddags.
Är det månne samma gäng som gav sig på en hamburgerresturang i Boden för en tid sen? Kan det rent vara samma som rånade i Luleå nyligen ?



http://www.kuriren.nu/nknyheter/mask...n-7850133.aspx
Citera
2014-09-22, 19:46
  #2
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Kan det finnas ngt samband med följande ?

(FB) Fyra gripna för grovt rån ( Luleå, Boden )
Citera
2017-07-24, 17:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Kan det finnas ngt samband med följande ?

(FB) Fyra gripna för grovt rån ( Luleå, Boden )

Eftersom ingen svarat på nästan 4 år (3 i varje fall) så borde ju någon veta något om detta fall. Är personligen inte berörd, om inte annat än så att ägaren/ägarna till denna restaurang, på lbåde ångväga tids- som emotionella avstånd haft kontakt (låter nästan som en digital saga) tidigare -- som parentes slutatade inte bekantskapen väl -- vilket jag, som muslim (idag), ångrar; det hade säkert om tingens beskaffenheter sade så: ödet ville oss väl & om det inte gjorde det (ödet) så var vi alla fullt medvetna om att vi skulle skriva om ödet så att det passade oss -- inget stoppade oss. Vi var lojala. Vi älskade varandra. Vi ville varandra vårt välsignande. Punkt.

(Vid detta tillfälle: 2014, så lämnade jag den ‘svarta sidan’ av samhället; & därför, med googles fantastiska hjälp, fann jag nu att några gjort vad jag sagt och önskat högljutt i många år. Karma is a bitch, right!?
__________________
Senast redigerad av Doolie 2017-07-24 kl. 18:04. Anledning: ville berätta mer
Citera
2017-07-24, 18:43
  #4
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doolie
Eftersom ingen svarat på nästan 4 år (3 i varje fall) så borde ju någon veta något om detta fall. Är personligen inte berörd, om inte annat än så att ägaren/ägarna till denna restaurang, på lbåde ångväga tids- som emotionella avstånd haft kontakt (låter nästan som en digital saga) tidigare -- som parentes slutatade inte bekantskapen väl -- vilket jag, som muslim (idag), ångrar; det hade säkert om tingens beskaffenheter sade så: ödet ville oss väl & om det inte gjorde det (ödet) så var vi alla fullt medvetna om att vi skulle skriva om ödet så att det passade oss -- inget stoppade oss. Vi var lojala. Vi älskade varandra. Vi ville varandra vårt välsignande. Punkt.

(Vid detta tillfälle: 2014, så lämnade jag den ‘svarta sidan’ av samhället; & därför, med googles fantastiska hjälp, fann jag nu att några gjort vad jag sagt och önskat högljutt i många år. Karma is a bitch, right!?

Vad snackar du om????
Citera
2017-07-25, 13:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Vad snackar du om????
Är du seriös eller? Kan du inte läsa vad vi i norr kallar: kreativ fylletext? (Om jag ska vara ärlig så fattar jag knappt själv vad som står hehe. Jag misstänker också att jag tyckte jag var väldigt smart i stunden också.)
Citera
2017-10-20, 20:02
  #6
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doolie
Är du seriös eller? Kan du inte läsa vad vi i norr kallar: kreativ fylletext? (Om jag ska vara ärlig så fattar jag knappt själv vad som står hehe. Jag misstänker också att jag tyckte jag var väldigt smart i stunden också.)

Du måste verkligen ha varit full som ett evakueringståg när du skrev det där, men jag är fortfarande intresserad av historien om resturangen, vänskapen som bröts och hur du konverterade till islam i början på 90-talet i Luleås mörka kvarter. Ta dig en liten stund att skriva en nykter story är du snäll..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback