2014-09-22, 17:19
Bannlyst
Hej!

Är det någon som har någon erfarenhet vad gäller att beställa logo?
Någon som har någon att rekommendera, gärna där ni varit kunder tidigare eller dylikt.

Håller nämligen på med ett projekt inom hälsa och skulle behöva en schysst logga

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Christopher
2014-09-22, 17:37
Medlem
xposures avatar
Jag skulle rekommendera 99designs.com för detta!
2014-09-22, 17:50
Medlem
vad är det du vill ha?? jag är uttråkad och slänger gärna ihop ngt i photoshop åt dig ^^
2014-09-22, 19:11
Bannlyst
Projektet går under namnet Bodies By och tanken är att loggan ska förknippas på något sätt med det, hälsa, träning och kostrådgivning
2014-09-22, 19:37
Bannlyst
Tack för tipset! Ska kika på sidan

Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Jag skulle rekommendera 99designs.com för detta!
2014-09-22, 21:27
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopher
Tack för tipset! Ska kika på sidan

Beror lite på vad du ska ha nu då dvs.
Jag tror att jag betalade 299$ för min logo.

Man startar ett konto, sen så skriver man lite om sitt företag/projekt, vad du gör, och sen kanske vad du önskar gällande färger osv, kanske lite egna idéer.
Detta läggs då upp publikt på ett designerforum och designers över hela världen börjar då skissa på din logga.
Inom en kvart så hade jag redan 5 stycken logotyper.
I slutändan över 150 innan jag bestämde mig.

Vad som är väldigt viktigt i detta är att du hela tiden är med och ger konstruktiv kritik så att din logo kan finslipas.

Du har en färdig inom tre dagar på detta sättet!
Nu kanske 300USD kan tyckas mycket, men det är det INTE jämfört med att anställa en grafiker!
Lycka till!
2014-09-23, 01:01
Medlem
winINCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frogevis
vad är det du vill ha?? jag är uttråkad och slänger gärna ihop ngt i photoshop åt dig ^^
^Håll dig undan denna killen om du ska ha något seriöst... Photoshop använder man verkligen inte till logotyper.

Jag gör en del jobb på http://www.creators.se/

Där skickar du in ditt jobb som på de flesta andra crowdsourcing siter och får tillbaka färdig produkt. Priserna för vanliga logotyper brukar ligga på runt 1000-2500kr, men prata med de som är ansvariga för att lägga upp projekt, de kan nog ge dig bra information om vad du kan vänta dig.
2015-02-01, 21:48
Medlem
Rekomenderar starkt att du köper en logotyp på Ebay!
Finns en kille som säljer för 49:- !!!

Du får då själv bestämma hur den ska se ut givetvis.

http://www.ebay.com/itm/custom-logo-...item3cf14937f3
2015-03-16, 21:30
Medlem
Någon som har tråkigt och kan göra en fräck steamlogo till mig? där det ska stå "roka"
2015-03-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winINC
^Håll dig undan denna killen om du ska ha något seriöst... Photoshop använder man verkligen inte till logotyper.

Jag gör en del jobb på http://www.creators.se/

Där skickar du in ditt jobb som på de flesta andra crowdsourcing siter och får tillbaka färdig produkt. Priserna för vanliga logotyper brukar ligga på runt 1000-2500kr, men prata med de som är ansvariga för att lägga upp projekt, de kan nog ge dig bra information om vad du kan vänta dig.

Lyssna på den här personen.
Slänger ihop något i Photoshop? Färre sådana amatörer!
2015-03-16, 22:22
Medlem
MrFishboys avatar
Finns tråd; (FB) Hjälp mig-tråden (hjälp med logotyper, layout, grafiska lösningar etc)

Hänglås..

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in