Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-03, 23:13
  #73
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Går att få olika upplevelser med förångare beroende på hur man ställer in den. Om du inte får den upplevelse du vill ha så har du ställt in den helt åt helvete tokigt.
Jag tycker att känslan är annorlunda och såvitt jag vet så verkar de flesta hålla med mig. Dels är det väl påverkan på kroppen som själva rökningen har, men även på vilka ämnen som släpps ut vid respektive metod. Med vaporizer så kommer du inte upp i samma temperatur och förångningen av ämnen sker vid andra temperaturer vilket leder till en annan koncentration av ämnen. Inte konstigt att många upplever ruset som renare. Jag har använt en drös olika vaporizers och är väl införstådd hur dessa fungerar så det är inte där problemet ligger. Du får såklart ha din egen uppfattning men försök inte nedvärdera andras genom att skylla på okunskap.
Citera
2018-06-04, 12:28
  #74
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyAnonymouse
Jag tycker att känslan är annorlunda och såvitt jag vet så verkar de flesta hålla med mig. Dels är det väl påverkan på kroppen som själva rökningen har, men även på vilka ämnen som släpps ut vid respektive metod. Med vaporizer så kommer du inte upp i samma temperatur och förångningen av ämnen sker vid andra temperaturer vilket leder till en annan koncentration av ämnen. Inte konstigt att många upplever ruset som renare. Jag har använt en drös olika vaporizers och är väl införstådd hur dessa fungerar så det är inte där problemet ligger. Du får såklart ha din egen uppfattning men försök inte nedvärdera andras genom att skylla på okunskap.
Får man inte förväntad effekt så har man inte kunskap hur man hanterar just den specifika förångaren man använder.

Som du skriver är det olika temperaturer. Ställer man in fel temp på det specifika rökmaterial man tänker sig röka så får man inte förväntad effekt

Dessutom så spelar det roll vad man röker, mängd och en massa andra parametrar som avgör.
__________________
Senast redigerad av storpungen 2018-06-04 kl. 12:32.
Citera
2018-06-04, 14:07
  #75
Avstängd
SvettigMumins avatar
För att det bara medför extra arbete. Risk att batteriet går när man är iväg. Elektronik ser coolt ut men det är i slutändan alltid tveksamma konstruktioner. Fan alltid massa krångel, svett och irritation. Så det kommer sluta med att man köper papper, tändare och röker gräset som man gjorde innan all stress. Inte för att det på något sätt är nyttigare men jag kommer säkerligen leva kortare med elektroniken då stressen långsamt kommer bryta ner kroppen.

Jag fattar inte hur det kan vara värt?
Citera
2018-06-04, 14:12
  #76
Medlem
melk0rs avatar
Är gammal tobaksrökare. Även fast jag ej längre rullar med tobak så gillar känslan av att hålla och röka en spliff. Röker dock endast i perioder då jag är ledig från andra åtaganden.

Att röka spliff utomhus vid en bra utkikspunkt då solen går ner är oslagbart för mig.
Citera
2018-06-04, 15:22
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
För att det bara medför extra arbete. Risk att batteriet går när man är iväg. Elektronik ser coolt ut men det är i slutändan alltid tveksamma konstruktioner. Fan alltid massa krångel, svett och irritation. Så det kommer sluta med att man köper papper, tändare och röker gräset som man gjorde innan all stress. Inte för att det på något sätt är nyttigare men jag kommer säkerligen leva kortare med elektroniken då stressen långsamt kommer bryta ner kroppen.

Jag fattar inte hur det kan vara värt?

Kanske lite överdrivet? En fungerande vape är hur lätt som helst att hantera, en på knapp, värm upp(~60sek), tryck in rökat i koppen, tryck koppen/munstycket i vapen, rök, betydligt lättare för mig än att rulla, inte för att jag gjorde det innan heller, körde pipa eller bong, alltid undvikit nikotin som pesten, bara en onödig sak att riskera bli beroende av.. Har extra laddade batteri i det lilla fodralet som medföljer, heller inga problem..

Hade en arizer air sen den släpptes, fram tills air 2, hade noll problem med den första, den andra glappade i värmeelementet eller något sånt efter ett tag, in på garantin, hade en ny efter tre veckor.. noll problem sen dess.

Sen varar grönt betydligt längre för mig sen jag bytte till en vape, sparat många tusenlappar genom åren, och ja, för vissa så spelar det stor roll om en femma varar en vecka eller tre, gör sen edibles av resterna, så himla prisvärt enligt mig!
__________________
Senast redigerad av edas123 2018-06-04 kl. 16:21.
Citera
2018-06-04, 20:10
  #78
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Får man inte förväntad effekt så har man inte kunskap hur man hanterar just den specifika förångaren man använder.

Som du skriver är det olika temperaturer. Ställer man in fel temp på det specifika rökmaterial man tänker sig röka så får man inte förväntad effekt

Dessutom så spelar det roll vad man röker, mängd och en massa andra parametrar som avgör.

Jag vet inte vad du sitter på för vaporizer men det finns en mängd som inte är alls krävande och kan hanteras problemfritt av en normalt fungerande människa. På t.ex. en volcano kan du inte göra fel och det är fortfarande en annorlunda känsla jämfört med vanlig rökning. Har även testat samma strain på båda sätt och tycker även att det känns olikt. Eller så är du helt enkelt en vaporizergud som besitter en förmåga oss vanliga dödliga endast kan drömma om. Isåfall får du skatta dig lycklig
Citera
2023-05-20, 23:50
  #79
Medlem
Ny på vape- har en bra, men får ingen effekt av gräset.
Läst lite o sätter den på 180-190 C. O nix..well möjligtvis minimal effekt men ingen tung stening.
Konfunderad!? Får prova jämföra med vanlig rullning, bara det att tycker d e meckigt att rulla
Citera
2023-06-05, 13:16
  #80
Medlem
imrichbitchs avatar
Personligen gillar jag inte ruset av att vapea gräs. Det är såklart mycket mindre skadligt än att förbränna.
Jag dabbar på låg temperatur. Bästa ruset, och känns mycket bättre för lungorna än både vape och att röka.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback