Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-21, 22:21
  #1
Medlem
Jag köpte min första vaporizer för 2 veckor sedan och det ångrar jag inte en sekund.
så som jag ser det så finns det tre stora anledningar att använda en vaporizer.

1: det krävs hälften så mycket weed för att bli stukad

2 du andas inte in rök utan ånga så du skadar inte dina lungor

3 eftersom det är ånga och inte rök så luktar det nästan inget och de lilla som luktar försvinner mycket snabbt, efter 5 min luktar de inget om jag sitter på rummet och röker.

en annan fördel är att om du har en vaporizer pen så kan du röka den öppet då den ser ut som en e-cigg.
vet folk som sitter med sådana på uteserveringar och på stan mitt i centrum.

nackdelar finns också såklart så som att du måste ladda upp den med batteri
och att det kan vara drygt att ta med sig en vaporizer om den är av större storlek.

Att de skulle vara dyrt med en vaporizer är en sanning med modifikation. de kan kosta allt mellan 500kr-flera tusen beroende på modell och kvalitet. min snoop dogg g pen kostade tex bara 550kr och jag är riktigt nöjd med den.

diskutera på
__________________
Senast redigerad av flaskans 2014-09-21 kl. 22:24.
Citera
2014-09-21, 22:26
  #2
Medlem
melfokss avatar
Har aldrig riktigt tänkt på att skaffa en vaporizer, tycker om känslan av att rulla en spliff samt att smula g och b. Kan man röka b i en vaporizer också ?
Citera
2014-09-21, 22:29
  #3
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
de kan kosta allt mellan 500kr-flera tusen beroende på modell och kvalitet.
Det finns även betydligt billigare modeller än så. En "ago G5" vaporizer-penna för gräs kostar exempelvis under hundralappen på AliExpress.
Citera
2014-09-21, 22:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melfoks
Har aldrig riktigt tänkt på att skaffa en vaporizer, tycker om känslan av att rulla en spliff samt att smula g och b. Kan man röka b i en vaporizer också ?
jo jag älskar också spliffs men fördelarna med vaporizer väger upp känslan av en spliff. händer dock att jag lyxar till det med en spliff ibland på fredag kvällarna men i vardagen använder jag enbart min vaporizer.

röka b ska funka helt ok men dock så kan det vara så att om du inte smular ner det tillräckligt fint så förbräns inte allt hasch till 100%

jag smular fortfarande ner mitt weed innan jag packar min vaporizer
Citera
2014-09-21, 22:43
  #5
Avstängd
existentiellas avatar
jag tror att många faktiskt av ren trots inte köper vape enbart pga att dom tycker det är snobberi. jag själv har aldrig haft eller ens provat. vapar din penna eller förbränns det? har sett att många inte vapar utan det förbränns i stället och det bildar ändå rök. skulle dock kunna investera i en vape som man har på en fast punkt i sin bostad av bra kvalitet.

jag skulle dock vilja ha en sublimator. har inte fattat skillnaden mellan det och vape men har hört att det är ett av de mest effektiva sätten att röka/inhalera weed på
Citera
2014-09-21, 22:44
  #6
Medlem
pigginattens avatar
Har en men använder den aldrig numera, införskaffade den främst för luktens skull men även för hälsans och där blev jag inte besviken.
Men, jag tycker inte alls den gav samma effekt som en spliff, sen saknade jag smaken för mycket och till slut även lukten

Vill poängtera att det inte är en skräpvap utan en som många rekommenderat i prissklass 1500:-
Citera
2014-09-21, 22:52
  #7
Medlem
melfokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
jo jag älskar också spliffs men fördelarna med vaporizer väger upp känslan av en spliff. händer dock att jag lyxar till det med en spliff ibland på fredag kvällarna men i vardagen använder jag enbart min vaporizer.

röka b ska funka helt ok men dock så kan det vara så att om du inte smular ner det tillräckligt fint så förbräns inte allt hasch till 100%

jag smular fortfarande ner mitt weed innan jag packar min vaporizer

Brukar du använda din vaporizer i sociala sammanhang ? tänkte på om alla ens polare sitter med en spliff var och så har man själv en vaporizer så kan ju det kännas lite skumt... brukar för det mesta röka när jag är med kompisar och då känns det endå skönt med att alla är i soffan och passar runt spliffen

Verkar dock väldigt bra att det inte luktar mycket om man röker med en vaporizer! Brukar bara stå i fönstret i mitt rum och röka om morsan är hemma,fast har ju ibland hänt att hon undrar varför det luktar lite konstigt i ens rum
Citera
2014-09-21, 23:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melfoks
Brukar du använda din vaporizer i sociala sammanhang ? tänkte på om alla ens polare sitter med en spliff var och så har man själv en vaporizer så kan ju det kännas lite skumt... brukar för det mesta röka när jag är med kompisar och då känns det endå skönt med att alla är i soffan och passar runt spliffen

Verkar dock väldigt bra att det inte luktar mycket om man röker med en vaporizer! Brukar bara stå i fönstret i mitt rum och röka om morsan är hemma,fast har ju ibland hänt att hon undrar varför det luktar lite konstigt i ens rum
Jag använder den nästan varje gång jag ska röka. jag tycker det funkar bra, medans polarna meckar upp spliffen packar jag min vaporizer och när dom tänder sin spliff så tänder även jag min vaporizer. inga problem alls
Citera
2014-09-22, 00:35
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Det ger helt enkelt inte riktig samma "myskänsla" tycker jag.
Citera
2014-09-22, 00:54
  #10
Medlem
Alan.Shores avatar
Det finns tyvärr inga pennor som vaporizerar gräs(blomman alltså) korrekt. Hört om blackoutX men vet inte om den är legit! Men snoop pennan = aska i kammaren.
Citera
2014-09-22, 00:59
  #11
Medlem
UncleBerts avatar
Du lägger upp det som om det vore en självklarhet att vaporisera?

Jag röker mitt gräs, mina vänner röker sitt gräs och så vill vi ha det.
Citera
2014-09-22, 01:25
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alan.Shore
Det finns tyvärr inga pennor som vaporizerar gräs(blomman alltså) korrekt. Hört om blackoutX men vet inte om den är legit! Men snoop pennan = aska i kammaren.
jo men det är för att den vaporizar på en hög temperatur, det är ju ånga som kommer ut när man andas ut
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback