Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-05-13, 06:28
  #85
Avstängd
llundberg57s avatar
Jag använder bara bälte i bilen och då bara i framsätet. Jag åker nästan aldrig buss men där jag bor så tror jag inte bussarna har bälten.
Säkerhetsbälte i buss, jävla trams.
Citera
2022-05-13, 09:39
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag använder bara bälte i bilen och då bara i framsätet. Jag åker nästan aldrig buss men där jag bor så tror jag inte bussarna har bälten.
Säkerhetsbälte i buss, jävla trams.

Varför är det trams? Va använder du bälte i bil? Jävla trams. Din attityd är väldigt tramsig.

Egentligen bör man använda bältet på buss men det är väl lite krångligt antar ja sen tror jag vi alla känner en falsk trygghet när vi åker just buss.
Citera
2022-05-13, 12:49
  #87
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickkgur
Det finns inga bälten. Varför finns det inga bälten på tåget med tanke på att det kör snabbare? Varför är du så oinformerad att du drar alla över en kam?
Kan ju ha att göra med att tåget går på räls och är styrt via ATC-system vilket gör att risken för att det skall smälla där är många gånger mindre?

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Skulle tro att det är tämligen verkningslöst att bedriva razzia på bussar. Det är inte precis så att polisen springer in på bussen utan folket tar så klart på sig sina bälten när de märker att polisen är på ingång.
Polisen kan ju skicka ombord civilklädda poliser som dokumenterar vilka som inte har på sig bältet.
Citera
2022-05-13, 19:31
  #88
Medlem
Finns så jävla mycket mer rimliga sätt att stryka med på än krossad mellan marken och en buss som vält ner i diket. Självfallet används bälte de ytterst få gånger då jag åker buss.
Citera
2022-09-15, 11:10
  #89
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Polisen kan ju skicka ombord civilklädda poliser som dokumenterar vilka som inte har på sig bältet.

Detta har också skett nu och man kan förvänta sig att det händer igen?
https://www.bussmagasinet.se/2022/04...alteskontroll/
Citera
2022-09-18, 08:46
  #90
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Sen en månad tillbaka har jag börjat åka mängder av buss med sl-bussar. En sak som förvånar mig är att i stort sett ingen människa använder bälte! Trots att det finns på sl bussar som kör längre sträckor. Den jag åker oftast ligger ofta på 110väg och även kurvig skogsväg i 70. Varför tror folk att bälte inte behövs då? De flesta använder det om dom kör bil. Men en i bussen är det sällan mer än 2 av 50 personer per buss som brukar bälte. Varför är folk så korkade? Man bör ju kunna utgå från att man riskerar skador om bussen kör ner i diket i 70, eller krockar i 100..
Det är lag på att ha på sig bälte i dessa bussar som har bälte.
Citera
2022-09-24, 04:56
  #91
Avstängd
llundberg57s avatar
Jag använder inte bälte i bil om jag sitter i baksätet ens. Om jag åkte buss, glöm det.
Citera
2022-09-24, 18:10
  #92
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Varför är det trams? Va använder du bälte i bil? Jävla trams. Din attityd är väldigt tramsig.

Egentligen bör man använda bältet på buss men det är väl lite krångligt antar ja sen tror jag vi alla känner en falsk trygghet när vi åker just buss.
Är inte krångligare att sätta på sig bältet i en buss än i en bil.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback