Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-21, 18:02
  #1
Medlem
Eftersom att ingen specifik tråd för PX-2 finns så tänkte jag att jag startar en.

Det fullständiga namnet för PX-2 med svensk stavning är:

(R)-N-(1-amino-1-oxo-3-fenylpropan-2-yl)-1(5-fluorpentyl)-1H-indazol-3-karboxamid

Den kallas också för FU-PX.

Bild: https://www.caymanchem.com/images/ca...reen/16434.png

http://www.bluelight.org/vb/threads/...-PX-1-and-PX-2

https://www.caymanchem.com/app/templ.../catalog/16434

Citat:
Ursprungligen postat av Cayman Chemicals
5-fluoro AB-PINACA is a fluorinated derivative of AB-PINACA, a synthetic cannabinoid developed on an indazole base. PX 2 is an analog of 5-fluoro AB-PINACA in which an isopropyl substituent has been replaced with a benzyl group.

Det tycker jag låter ganska intressant måste jag medge.

Är det någon som har provat den här?
Citera
2014-09-22, 05:49
  #2
Medlem
friman1987s avatar
Verkar vara intressant substans. Läste rapporten som någon hade skrivit där på bluelight. Dock hade han provat PX-1 alltså indol versionen av PX-2 med lyckad effekt.
Citat:
PX-1 report:

18:02: 1mg smoked
18:03: Cannabinoid rush, euphoria.
18:07: Relaxing, yet slightly stimulating, friendly vibe, great body high.
18:10: Having a large meal. Tasty!
18:20: There's definitely some music enhancement. Also I can't stop grinning.
18:43: Chatting on IRC, enjoying the moment.
19:05: Still going strong.
19:30: Coming down. This might be the cannabinoid with the longest duration I've tried so far!

Conclusion: Very nice cannabinoid. More of a body than head high (indica-like). Anxiolytic. More euphoric than cannabis. Very potent as well! Very long duration for a cannabinoid (most just have a 30-40 minutes peak vaped). Will try oral administration soon.

Som de skriver på caymanchem så har man bytt ut isopropyl med benzyl hos 5F-AB-Pinaca och fått PX-2.


Vad jag vet så ska samma princip på AB-Fubinaca göra så att molekylen tappar affinitet för CB1 receptorn nästan helt.

Affinitet:
AB-Fubinaca CB1 (Ki 0,9)
AB-Fub benzyl versionen CB1 (Ki 708)

Se table 1: CB1 Binding Affinity and Agonism (nr 4 är Ab-fubinaca med benzyl istället för isopropyl) Länk


Om samma princip gäller för relationen mellan 5F-Ab-pinaca och PX-2 som är benzyl vesionen av 5F-AB-pinaca så innebär att molekylen saknar affinitet för CB1 receptorn. Får man effekt av PX-2 isåfall kan vara pågrund av andra receptorer, kanske har psykedelisk / centralstimulerande effekt eller liknande. Vi har ju en fentylamin i strukturen som kanske påverkar.

Annat teori är att benzyl versionen av AB-Fubinaca innehåller någon form av sterisk hinder som tar bort möjligheten för molekylen att binda sig till CB1 receptorn, det innehåller ju för många aromatiska ringar. PX-2 saknar den egenskapen, och det kanske gör så att molekylen kan binda sig till CB1 receptorn.
__________________
Senast redigerad av friman1987 2014-09-22 kl. 06:37.
Citera
2014-09-22, 09:02
  #3
Medlem
splattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friman1987
Verkar vara intressant substans. Läste rapporten som någon hade skrivit där på bluelight. Dock hade han provat PX-1 alltså indol versionen av PX-2 med lyckad effekt.


Som de skriver på caymanchem så har man bytt ut isopropyl med benzyl hos 5F-AB-Pinaca och fått PX-2.


Vad jag vet så ska samma princip på AB-Fubinaca göra så att molekylen tappar affinitet för CB1 receptorn nästan helt.

Affinitet:
AB-Fubinaca CB1 (Ki 0,9)
AB-Fub benzyl versionen CB1 (Ki 708)

Se table 1: CB1 Binding Affinity and Agonism (nr 4 är Ab-fubinaca med benzyl istället för isopropyl) Länk


Om samma princip gäller för relationen mellan 5F-Ab-pinaca och PX-2 som är benzyl vesionen av 5F-AB-pinaca så innebär att molekylen saknar affinitet för CB1 receptorn. Får man effekt av PX-2 isåfall kan vara pågrund av andra receptorer, kanske har psykedelisk / centralstimulerande effekt eller liknande. Vi har ju en fentylamin i strukturen som kanske påverkar.

Annat teori är att benzyl versionen av AB-Fubinaca innehåller någon form av sterisk hinder som tar bort möjligheten för molekylen att binda sig till CB1 receptorn, det innehåller ju för många aromatiska ringar. PX-2 saknar den egenskapen, och det kanske gör så att molekylen kan binda sig till CB1 receptorn.
intressanta teorier.
Jag har bara prövat px-1 men jag sabbade det hela genom att göra för svag mix 1-40.
Men när jag rökte ren mix så fäste de på lite grann...kände mig lite benzad faktist men refill var döfött.

Idag får jag px-2 så får se vad den har att erbjuda.
Frågan är vilken blandning som är optimal.

Hej svejs

Edit: resterande px-1 och eg-018 åker ner i toan.
__________________
Senast redigerad av splatten 2014-09-22 kl. 09:04.
Citera
2014-09-22, 20:28
  #4
Medlem
splattens avatar
Ångra mej det blev bara eg:018 som åkte ner i röret.

Px-1 röker jag nu den rena mixen av och effekten dom beskrivs hänneuppe är samma jag känner.

Typ indica, bodyload känns fan som jag tagit stesolid light.
Jag hoppas fan px-2 har samma karaktär fast 3ggr mera drag men jag är tveksam...kom inget idag så jag lämnar en liten rapport imorgon.

Tjo
Citera
2014-09-22, 23:00
  #5
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splatten
Ångra mej det blev bara eg:018 som åkte ner i röret.

Px-1 röker jag nu den rena mixen av och effekten dom beskrivs hänneuppe är samma jag känner.

Typ indica, bodyload känns fan som jag tagit stesolid light.
Jag hoppas fan px-2 har samma karaktär fast 3ggr mera drag men jag är tveksam...kom inget idag så jag lämnar en liten rapport imorgon.

Tjo
Hur länge håll ruset för dig? vad räknas som bra drag?
Skulle vara intressant att jämföra det här med PX-2.
Citera
2014-09-22, 23:16
  #6
Medlem
splattens avatar
Ja det sitter en timma ungefär men refill ger inte mycket.
Det är taskig potens i kombination med för svag mix.

Jag menar bättre potens i substansen...hoppas det är det i px:2

Den är mer än dubbelt så svag som Fubinaca men om man läser px:1 report uppe här så verkar det faktist som det är en dålig batch.
__________________
Senast redigerad av splatten 2014-09-22 kl. 23:22.
Citera
2014-09-22, 23:55
  #7
Medlem
friman1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splatten
Ja det sitter en timma ungefär men refill ger inte mycket.
Det är taskig potens i kombination med för svag mix.

Jag menar bättre potens i substansen...hoppas det är det i px:2

Den är mer än dubbelt så svag som Fubinaca men om man läser px:1 report uppe här så verkar det faktist som det är en dålig batch.

PX-1 ska vara modifierad 5F-AB-144 medan PX-2 ska vara benzyl versionen av 5F-AB-Pinaca.
Hur benzyl grupp kan påverka effekten & potensen hos PX-2 till förhållande till de andra molekylerna får vi se när du har provat substansen.

Se bild: http://postimg.org/image/9e5vr025n/

Ja batch är också avgörande.
Citera
2014-09-23, 20:19
  #8
Medlem
splattens avatar
Px-2 känns väldigt mycket som pinaca fast.med skönare eftereffekt.
Sen upplever jag px-2 potentare än pinacan.

Helt olik px-1 precis vad jag misstänkte.

1/50 mix

Hejhopp
__________________
Senast redigerad av splatten 2014-09-23 kl. 20:25.
Citera
2014-10-01, 00:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splatten
Px-2 känns väldigt mycket som pinaca fast.med skönare eftereffekt.
Sen upplever jag px-2 potentare än pinacan.

Helt olik px-1 precis vad jag misstänkte.

1/50 mix

Hejhopp
Hur länge håller ruset jämfört med PX-1? Vilken av PX-1 och PX-2 tycker du bäst om? (Eller är de för olika för att jämföra?)
Citera
2014-10-01, 10:37
  #10
Medlem
splattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reterded
Hur länge håller ruset jämfört med PX-1? Vilken av PX-1 och PX-2 tycker du bäst om? (Eller är de för olika för att jämföra?)
Dom var helt olika. Px-1 kändes som thj-018 och satt i ungefär lika kort 20 min kanske och refill var ju i princip döfött.

Px-2 var som sagt väldigt lik pinacan så den blev jag lite skraj för vet inte riktigt rustiden fast man kom ju högre så det blev ju en naturligt längre afterglow åxo.

Nä jag tror helt klart att det var en kass batch px1.
Citera
2014-10-01, 17:59
  #11
Medlem
Får hem 1g px-2 till min blommor imorgon, vill ju inte övergöda dem så undrar om det ska blandas 1/25 eller 1/50. Mina blommor är inte alls vana vid näring så vill inte chocka dem det första jag gör

Någon duktig botanist som kan hjälpa en hobbyodlare ?
Citera
2014-10-01, 20:38
  #12
Medlem
splattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Får hem 1g px-2 till min blommor imorgon, vill ju inte övergöda dem så undrar om det ska blandas 1/25 eller 1/50. Mina blommor är inte alls vana vid näring så vill inte chocka dem det första jag gör

Någon duktig botanist som kan hjälpa en hobbyodlare ?
Tror jag tog använde 40dl vatten till 1g näring

Hoj.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback