2014-09-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Då dör vi alltså inte p.g.a naturliga naturkatastrofer utan mer p.g.a att rika makthavare vill ta kål på mänskligheten? Jag menar, du och jag, vi "vanliga" individer i samhället sysslar ju inte med biologisk krigsföring.

"vanliga personer" du och jag, men du måste tänka dig att vem som helst kan beställa hem ett labb och börja mixa ihop, och det finns rätt sjuka folk där ute.
Citera
2014-09-21, 13:43
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe
"vanliga personer" du och jag, men du måste tänka dig att vem som helst kan beställa hem ett labb och börja mixa ihop, och det finns rätt sjuka folk där ute.

Jo visst det är klart, du får väl träna upp ditt immunförsvar hehe.

Men å andra sidan kan jag tycka, odlar vi fram sådana individer så förtjänar vi att utplånas, då är vi inte värda att överleva som art om vi föder fram individer som medvetet mixar ihop farliga kemikalier för att orsaka så mycket skada som det möjligtvis går, då är vi inte kapabla att hantera kunskap på ett ansvarsfullt sätt.
Citera
2014-09-21, 13:57
Medlem
Citat:
Jo visst det är klart, du får väl träna upp ditt immunförsvar hehe.

Men å andra sidan kan jag tycka, odlar vi fram sådana individer så förtjänar vi att utplånas, då är vi inte värda att överleva som art om vi föder fram individer som medvetet mixar ihop farliga kemikalier för att orsaka så mycket skada som det möjligtvis går, då är vi inte kapabla att hantera kunskap på ett ansvarsfullt sätt.
Vilket bisarrt trångsynt tänkande. Kollektivistisk bestraffning är inte rätt.

Förtjänar du att straffas om jag begår ett brott?
Senast redigerad av Daudodidi 2014-09-21 kl. 13:59.
Citera
2014-09-21, 13:59
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Trångsynt tänkande. Kollektivistisk bestraffning är inte rätt.

Förtjänar du att straffas om jag begår ett brott?

Handlar inte om vem som förtjänar vad, effekter tar inte hänsyn till ditt eller mitt personliga subjektiva ställningstagande, utför du ett brott som påverkar mig, så påverkas jag oavsett om jag förtjänar det eller inte, det är den bittra sanningen.
Citera
2014-09-21, 14:00
Medlem
Citat:
Handlar inte om vem som förtjänar vad, effekter tar inte hänsyn till ditt eller mitt personliga subjektiva ställningstagande, utför du ett brott som påverkar mig, så påverkas jag oavsett om jag förtjänar det eller inte, det är den bittra sanningen.
Men förtjänar du att straffas om jag begår ett brott?

Det var ju du som skrev "förtjänar". Om du inte menar "förtjänar", så skriv inte "förtjänar". Skriver du "förtjänar" så är det väl klart att diskussionen handlar om "förtjänar".
Citera
2014-09-21, 14:01
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Men förtjänar du att straffas om jag begår ett brott?

Det var ju du som skrev "förtjänar". Om du inte menar "förtjänar", så skriv inte "förtjänar". Skriver du "förtjänar" så är det väl klart att diskussionen handlar om "förtjänar".

Då tar vi tillbaka det ordet.
Citera
2014-09-21, 14:03
Medlem
Citat:
Då tar vi tillbaka det ordet.
Bra Då är jag nöjd.
Citera
2014-09-21, 14:04
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Bra Då är jag nöjd.

Men annars kan jag nog faktiskt använda det också; ja jag förtjänar brottet som du utsätter mig för, men detta är ju p.g.a att du tycker att jag förtjänar det, inte jag.
Citera
2015-07-21, 09:18
Bannlyst
Jag kommer att uppleva att Yellowstone exploderar och Usa havererar på riktigt och det kommer inte gå några flyg när det händer någonstans, himlen täcks av rök och det blir kalla vintrar.
Citera
2015-07-22, 17:53
Medlem
Fakebacks avatar
Citat:
Har suttit länge och funderat på jordens undergång, någon människa bör ju existera när den väl sker, men när kommer den ske? kommer den ske av krig? naturkatastrofer eller kommer det ske av andra skäl?
Hur länge tror ni innan jordens undergång verkligen händer?

Jag tänker inte vara pessimistisk så jag avstår att svara på dina frågor. Men jag är säker på att många människor kommer uppleva den. Men snarare så kommer det nog vara mänsklighetens undergång och inte jordens förutom långt in i framtiden då solen slukar jorden. Det finns flera olika sätt som mänsklighetens undergång kan se ut. Det hänger på oss vilket sätt vi utrotar oss på beroende på vilken väg vi tar. Alla individer behöver dock inte vara inblandade i mänsklighetens undergång, men om vi går under så kommer nog många vara skyldiga. Vi tar hand om vår planet väldigt dåligt och det är synd. Man skräpar ner och vi skapar krig, släpper ut farliga miljögifter i atmosfären och dödar hela arter genom tjuvjakt. Glaciärerna i Antarktis smälter vilket kommer orsaka tsunamis, jordbävningar och vulkanutbrott på ställen där det inte varit några förut. Framtiden hänger på oss om vi ska kunna bo kvar här på denna planet eller inte. Den bra vägen är om man lever på jorden utan att skada den eller dess atmosfär, och när vi naturligt hotas av undergång så lämnar vi jorden och flyttar till någon annan planet. Det finns många outforskade planeter i våran galax som går att bosätta sig på och som innehåller syre så man slipper astronauthjälm. Om vi bara skaffar oss bättre teknologi så kan vi ta oss dit i nödfall eller om det blir för överbefolkat på jorden. Jorden är skör och måste värnas om. Vi människor tar allt för lite hänsyn till vår planet. Det finns för lite ozon på vissa befolkade ställen vilket utsätter folken där för hög ultraviolett strålning. I framtiden kan det bli så överallt om vi inte slutar. Det värsta hotet för miljön är alla kolkraftverk som släpper ut tonvis med koldioxid. Jag säger att vi river ner dom omedelbart och fixar nånting annat. Räcker det bara med elektricitet till halva dagen så får man väl använda värmeljus resten av dagen och vara utan dator. Det finns annat man kan göra istället under sista tiden på dygnet och hittar man inget så får man väl meditera. Det är viktigt att folk vaknar upp som kör bilar eller andra förorenande fordon. Vi blir fler och fler på jorden så fler och fler kommer förorena den. Majoriteten av alla människor tycker att vi ska sluta förorena men ändå så kör många av dessa bil.
Citera
2015-07-22, 19:38
Medlem
Citat:
Har suttit länge och funderat på jordens undergång, någon människa bör ju existera när den väl sker, men när kommer den ske? kommer den ske av krig? naturkatastrofer eller kommer det ske av andra skäl?
Hur länge tror ni innan jordens undergång verkligen händer?
Jordens kärna sägs vara instabil, när och om en eventuell kollaps sker vet vi ej. Kanske överraskas vi plötligt av ett totalt sönderfall av planeten eller andra katastrofala effekter.

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-428214

http://www.youtube.com/watch?v=Da9FXXsPrMs

Lite som i filmen The Core, där Jordens skyddande magnetfält försvinner.

http://www.youtube.com/watch?v=jr7HNZg0ljU
Citera
2015-07-23, 04:37
Bannlyst
Jag kommer att uppleva den. Solen kommer att slockna snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in