Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-09-21, 12:44
  #25
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Var systematisk. Kolla bostaden från hallen och framåt. Gå igenom varenda utrymme du kan tänka dig. Nu kan du även passa på att storstäda. Det lär ta hela dagen.

Detta. Riktigt bra tips. Glöm inte golvet och alla skrymslen där - du kan ha tappat grejerna. Det hände mig häromveckan - hade två likadana USB-minnen i handen och plötsligt hade det ena försvunnit. Hanterade flera grejer då, var inte väck. Gick fram och tillbaka flera gånger och letade, för att 10 minuter senare ge upp... då jag märkte att USB:n låg mellan två skor i hallen.

Annars, prova utgå från stället du vet att du oftast hanterar knark, exempelvis: bordet i vardagsrummet där du öppnat brevet. Försök tänk tillbaka. Var du tvungen att hastigt springa på toa? Då kan grejerna vara

1. Någonstans där du, sittandes, når till (där du öppnade brevet)
2. Någonstans på väg från stället du hanterade grejerna till toaletten
3. Toaletten
4. Där du gick, och vägen dit, efter toaletten.

Hittade för nån månad sen 10 roche2or som föll ut ur ett paraply. Dagen kändes inte särskilt regnig längre

Lycka till
Citera
2014-09-21, 14:15
  #26
Medlem
cornichoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Detta. Riktigt bra tips. Glöm inte golvet och alla skrymslen där - du kan ha tappat grejerna. Det hände mig häromveckan - hade två likadana USB-minnen i handen och plötsligt hade det ena försvunnit. Hanterade flera grejer då, var inte väck. Gick fram och tillbaka flera gånger och letade, för att 10 minuter senare ge upp... då jag märkte att USB:n låg mellan två skor i hallen.

Annars, prova utgå från stället du vet att du oftast hanterar knark, exempelvis: bordet i vardagsrummet där du öppnat brevet. Försök tänk tillbaka. Var du tvungen att hastigt springa på toa? Då kan grejerna vara

1. Någonstans där du, sittandes, når till (där du öppnade brevet)
2. Någonstans på väg från stället du hanterade grejerna till toaletten
3. Toaletten
4. Där du gick, och vägen dit, efter toaletten.

Hittade för nån månad sen 10 roche2or som föll ut ur ett paraply. Dagen kändes inte särskilt regnig längre

Lycka till

Fortfarande ingen lycka... snart letat i 10 timmar :/. Undrar om de någonsin kom iom. stor beställning eller om jag bara slarvat dom. Surt som satan iaf!
Citera
2014-09-21, 17:22
  #27
Medlem
cornichoners avatar
Nu har jag fan letat i 13 timmar. de är borta
Citera
2014-09-21, 17:49
  #28
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cornichoner
Nu har jag fan letat i 13 timmar. de är borta

Ibland kan det vara så att världsalltet ger en hjälp på traven när man är på väg att göra nåt korkat och verkligheten delar upp sig och du lever i två olika dimensioner samtidigt där du i den ena har ditt pcp och i den andra tappat bort det. Sedan återgår du till den vanliga när faran är över.

Har hänt flera gånger när jag varit packad och på väg för att köpa mer öl att jag trott mig tappat pengarna, sen dagen efter när jag vaknat har de legat i fickan igen. Tror att om du lägger dig och sover kommer pcp't att ligga på din dörrmatta imorgon.
Citera
2014-09-24, 14:01
  #29
Medlem
inne i en socke?
Citera
2014-09-24, 14:11
  #30
Medlem
henkesss avatar
Jag har svaret till dig. Någon har snott det.
Citera
2014-09-24, 14:23
  #31
Medlem
Scarabeos avatar
Kolla i dom plastlocken som sitter vid toaletten/under handfatet där rören går ner i golvet.

Längst in i hyllorna och mellan alla kläder, alt alla fickor i varenda klädesplagg du har.

Under dom träplankorna som går tvärs under madrassen i sängen.

bakom tavlor, i dvd fodral/cd fodral

om du kan få tag i lite tjack så bör du kunna leta tills du hittar uppdatera om hur det går haha!
Citera
2017-07-06, 23:42
  #32
Medlem
lmnees avatar
förbannat. hittar inte min senaste beställning a apihp och 4f-nep... ytterpåsarna hittar jag men inte zipbagsen.. letat halva dagen. ändå typ 500kr lr nåt,, värt att leta mer eller beställa nytt? har dock inte råd just nu
Citera
2017-07-12, 21:57
  #33
Medlem
Men du, ner i toan och rota igen. Du har såklart gömt den under locket där spolknappen sitter.

Eller så har du tejpat fast den på ett av takfläktens blad.
Nej förresten, du har ju plockat ut filtret ur din köksfläkt och lagt påsen där inne!
Kanske har du pillat upp den mellan en ribba på sängen och din madrass...
Citera
2017-07-24, 02:29
  #34
Medlem
robertlus avatar
Bara älskar sånt här! Hittade en massa jävla skit i mammas sylåda nyligen. Bor inte där, men var på besök och så vips så låg det en massa skit på bordet när lådan öppnades. Nu har jag en lillebror också, men tvivlar starkt på att det är han då han knappt dricker....
Citera
2017-10-15, 23:39
  #35
Medlem
Hupats avatar
Hittade du ditt pcp?
Många bra tips i den här tråden. Inte någon som har några fler tips på ställen där man kan leta när man slarvat bort sitt godis? Händer mig hela tiden. Tycker mig alltid vara sjukt smart och tänka "här kommer ingen hitta det". Får sluta vara så smart och hitta nya ställen, för slutar alltid upp med att inte ens jag själv hittar det. Just nu håller jag på att välta upp och ner på lägenheten efter en 3:a hasch jag har någonstans.
Citera
2017-11-20, 15:25
  #36
Medlem
Är nyfiken, dök ditt pcp någonsin upp?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback