Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2014-10-02, 16:12
  #109
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Jag säger som random "realist" säger till invandrare:

Passar det sig inte så har du all rätt att flytta härifrån

Ville egentligen inte medvetet provocera dig med vad jag skrev, trodde faktiskt inte folk skulle få trippade mardrömskänslor av det, men är det så så kanske det här landet är lite för tufft för din mentala hälsa helt enkelt?

Citat:
Jag vet inte om du någonsin har träffat någon som har varit utsatt för en våldtäkt. Hur som helst så kan jag meddela att väldigt många som blivit utsatta för våldtäkter känner sig smutsiga, förnedrade och deprimerade.


Så, å ena sidan så vrider du dina händer och lipar över våldtäktsoffren och hur "smutsiga, förnedrade och deprimerade" de känner sig.

Å andra sida verkar du njuta oerhört av tanken på ett samhälle präglat av våld och kriminalitet och du raljerar över att vi som reagerar negativt på den här utvecklingen "har all rätt att flytta härifrån".

Den vanliga henvänsterlogiken med andra ord
Citera
2014-10-05, 16:35
  #110
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Så, å ena sidan så vrider du dina händer och lipar över våldtäktsoffren och hur "smutsiga, förnedrade och deprimerade" de känner sig.

Å andra sida verkar du njuta oerhört av tanken på ett samhälle präglat av våld och kriminalitet och du raljerar över att vi som reagerar negativt på den här utvecklingen "har all rätt att flytta härifrån".

Den vanliga henvänsterlogiken med andra ord
Du försöker inte ens förstå va?

Var i verkar jag njuta av ett samhälle präglat av våld och kriminalitet?

Vi tar det från början:

Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Att det är beundransvärt och heroiskt av mannen som sprang ikapp honom råder det ingen tvivel om!
Om du läser detta en gång till så ser du nog att jag tyckte att det var fantastiskt att den här snubben sprang i kapp våldtäktsmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Huruvida det är beundransvärt att skryta om att man gjorde det i rosa björnborgkallingar på facebook låter jag vara osagt.
Notera här att jag fortfarande inte dömer snubben för att han skyltade med att han räddade en kvinna, endast iförd rosa björnborgkallingar. Kan tycka att texten kändes lite konstig, MEN, han har gjort en fantastisk insats och visat på ett enormt civilkurage, och vill han gå ut med namn och bild på sig själv och hamna i centrum för det så, visst, fine. Vet inte om det var den här delen du hakade upp dig på?


Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Men.

Kan det inte vara en smula respektlöst mot den utsatta kvinnan att outa sig så här? Jag menar, de lär väl bo i ungefär samma hus och vet man alltså vem som var hjälten i dramat så är det väl kanske inte helt omöjligt att klura ut vem brottsoffret var?

Det kan väl vara möjligt att hon helst skulle vilja gå vidare med sitt liv och att inte kleti och pleti ska veta att hon vart utsatt för ett våldtäktsförsök?
Jag skriver alltså inte att snubben har gjort något fel. Menar dock på att, om det nu skulle vara så att kvinnan inte ville att det skulle komma ut att hon blivit våldtagen (det kanske hon ville, men innan vi vet det så tänker jag att man kan avvakta) så kanske det inte vore ultimat att förklara var det hände och så vidare?

Det var en liten frågeställning, och jag hade hoppats på lite konstruktiva svar i stil med att "jo men risken att folk klurar ut vem som var brottsoffret är fortfarande minimalt" eller "jag har hört från brottsoffret själv att hon ville att den här facebookuppdateringen skulle komma upp" eller "jo ok, hon kanske blir uthängd, men det viktigaste är att hjälten i dramat uppmärksammade vad som hade skett så att han kunde inspirera andra".

Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Aha!!
Vi försöker skuldlägga han som stoppade brottet för han är svensk? Få bort strålkastarljuset från det verkliga problemet... SJUKT SÅ SJUKT!!!
Njaae. Jag anser, som sagt, att det han har gjort är ett beundransvärt exempel på civilkurage som på alla sätt ska uppmuntras. Dock ifrågasätter jag (inte skuldbelägger) "svensken" (huruvida det är intressant i sammanhanget vet jag inte riktigt?) för att han går ut som hjälte med sitt namn, som därigenom skulle kunna outa brottsoffret, innan vi vet huruvida detta var vad brottsoffret ville eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Jag citerar vad jag själv skrev tidigare i tråden:



Sverige har blivit så jävla sjukt de senaste åren så man tror ibland att man har hamnat i någon slags surrealistisk mardrömsvärld.
Här svarade jag att om det nu var så obehagligt att bo i Sverige, så skulle du kanske testa att bo någon annanstans där det inte känns så jobbigt?

Ber igen om ursäkt om du tog väldigt illa upp av vad jag skrev, utgår som sagt ifrån ett missförstånd, men om du tycker att mitt inlägg (som i min värld var jävligt mesigt i förhållande till vad folk kan tänkas skriva på internet) tog så hårt på ditt psyke, så har du nog större problem än så, och att ducka för problemet och fly landet är väl kanske inte det bästa, utan snarare att få prata ut med någon?

Jag har ingenting emot att du reagerar på ett samhälle fyllt av våld och kriminalitet (tvärtom, tro det eller ej). Fortsätt med det! Tipset att flytta härifrån ger jag för övrigt till alla som jämt och ständigt klagar på hur illa vi har det här i Sverige.

Hur som helst, var i grundar du tanken om att jag njuter av ett samhälle "ett samhälle präglat av våld och kriminalitet"?
Citera
2014-10-05, 16:41
  #111
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
man kan ochså göra som feminist Lisa!
http://www.aftonbladet.se/debatt/kro...cle11817299.ab
Fantastisk krönika får jag lov att säga!

Den skeva synen på kvinnor grundas så jävla ofta i att man per automatik ser kvinnan som ett svagt offer. Det är fruktansvärt sällan jag läser en aftonbladetartikel och håller med om så gott som varje ord, och jag tror till exempel att många kvinnor som har blivit utsatta för övergrepp mår väldigt dåligt över det just för att de ska göra det.

Men faktum kvarstår att väldigt många som blir utsatta för övergrepp mår dåligt över det, vare sig vi vill det eller inte. Och då är min poäng att man kanske ska vänta tills brottsoffret själv anser att det ska komma ut att hon blivit utsatt för ett brott innan någon annan tar tag i det?

När något negativt har hänt i mitt liv så vill jag inte att alla runt omkring mig ska veta det, då jag inte pallar med att alla hela tiden ska tycka synd om mig. Vi kanske inte ska utesluta att kvinnan som blev utsatt i det här läget känner någonting liknande?
Citera
2014-10-05, 20:57
  #112
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Fantastisk krönika får jag lov att säga!

Den skeva synen på kvinnor grundas så jävla ofta i att man per automatik ser kvinnan som ett svagt offer. Det är fruktansvärt sällan jag läser en aftonbladetartikel och håller med om så gott som varje ord, och jag tror till exempel att många kvinnor som har blivit utsatta för övergrepp mår väldigt dåligt över det just för att de ska göra det.

Men faktum kvarstår att väldigt många som blir utsatta för övergrepp mår dåligt över det, vare sig vi vill det eller inte. Och då är min poäng att man kanske ska vänta tills brottsoffret själv anser att det ska komma ut att hon blivit utsatt för ett brott innan någon annan tar tag i det?

När något negativt har hänt i mitt liv så vill jag inte att alla runt omkring mig ska veta det, då jag inte pallar med att alla hela tiden ska tycka synd om mig. Vi kanske inte ska utesluta att kvinnan som blev utsatt i det här läget känner någonting liknande?
Du verkar mer än lovligt förvirrad. Varför har du fått för dig att hjältens beteende på något sätt skulle riskera att skada kvinnan? Finns ingenting annat än dina skeva fantasier som pekar i den riktningen. Snacka om en helt onödig jävla hang up.
Citera
2014-10-07, 03:11
  #113
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Du verkar mer än lovligt förvirrad. Varför har du fått för dig att hjältens beteende på något sätt skulle riskera att skada kvinnan? Finns ingenting annat än dina skeva fantasier som pekar i den riktningen. Snacka om en helt onödig jävla hang up.
Jag har ingen aning om hur det påverkar kvinnan. Undrar mest hur folk resonerar kring att ett brottsoffer kan bli mer eller mindre outat på grund av att andra delar av fallet blir officiellt (i det här fallet vem som var hjälten i dramat).

Det är säkert inte mer än ett fåtal personer, om ens någon, som genom Fb-statusuppdateringen skulle kunna klura ut BOs identitet, ställde mest frågan på ett hypotetiskt plan då tanken slog mig när jag läste uppdateringen.

Skulle ingen ha bemödat sig att besvara detta så skulle jag knappast ha funderat mycket mer över det, men eftersom några personer började jiddra om en massa ännu mer än lovligt förvirrade grejer så testade jag att besvara dessa så gott som möjligt.

I det stora hela är det ju dock givetvis helt irrelevant för själva fallet i sig.
Citera
2014-10-07, 04:48
  #114
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Undrar hur mycket stryk våldtäktsmannen fick. Borde uppges om eventuellt synliga skador i fup iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Jag har ingen aning om hur det påverkar kvinnan. Undrar mest hur folk resonerar kring att ett brottsoffer kan bli mer eller mindre outat på grund av att andra delar av fallet blir officiellt (i det här fallet vem som var hjälten i dramat).

Det är säkert inte mer än ett fåtal personer, om ens någon, som genom Fb-statusuppdateringen skulle kunna klura ut BOs identitet, ställde mest frågan på ett hypotetiskt plan då tanken slog mig när jag läste uppdateringen.

Skulle ingen ha bemödat sig att besvara detta så skulle jag knappast ha funderat mycket mer över det, men eftersom några personer började jiddra om en massa ännu mer än lovligt förvirrade grejer så testade jag att besvara dessa så gott som möjligt.

I det stora hela är det ju dock givetvis helt irrelevant för själva fallet i sig.
Starta din egna separata tråd för det vetja.
__________________
Senast redigerad av Peppe-Luns 2014-10-07 kl. 04:50.
Citera
2014-10-16, 18:38
  #115
Medlem
DreamTwisters avatar
Lokaltidningen Mitti (Söderort):
Citat:
31-åringen som var misstänkt för försöktill våldtäkt på en kvinna i Örnsberg har nu åtalats. Rubriceringen är dock ändrad till grov misshandel.
Citat:
Enligt stämningsansökan knuffade och drog han ner kvinnan på marken och lade sig över henne. Därefter ska 31-åringen ha dragit i hennes kläder.
Mannen bet också kvinnan i kinden. Kvinnan fick rodnader, blånader och smärta.
Citat:
31-åringen är även åtalad för misshandel mot mannen som grep in. Enligt stämningsansökan
utdelade han flera slag mot honom.
Citera
2014-10-17, 09:12
  #116
Medlem
wishyouwereheres avatar
Nu visr det sig att en "kändis" var me o brottade ner våldtäktarn!
Themba Tainton
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19710785.ab
Citera
2014-10-17, 11:13
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Nu visr det sig att en "kändis" var me o brottade ner våldtäktarn!
Themba Tainton
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19710785.ab

Tainton och hans granne i de rosa fillingarna är helt klart kandidater till årets julkort.

För övrigt vilket jävla monster de verkar ha fångat, biter bruden i ansiktet och försöker penetrera som ett jävla vilddjur, han borde tas ut bakom huset och skickas till helvetet via blyexpressen, Sverige är sjukt som vill hålla liv i såna här bestar, skulle inte förvåna mig om besten får stanna i landet.

Vore för övigt intresant om han är en av de som bor på något av boenden i närheten, hemlös eller om besten kanske tagits hit av en sån där snusktant som köper negrer i gambia då det verkar röra sig om just en gambian.
__________________
Senast redigerad av GraevlingenNeymar 2014-10-17 kl. 11:15.
Citera
2018-01-28, 01:21
  #118
Medlem
Themba Tainton (bror till Blossom) är hjälten ni pratar om.
Han hoppade ut genom sitt fönster och brottade ner våldtäcktsmannen tills polis kom.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback