Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-23, 20:27
  #13
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
På helt vanlig svenska menar du alltså: Man ska göra så som de som bestämmer har bestämt att man ska göra, för det har de bestämt att man ska göra.



Jag menar inte att dissa dig men jag började skratta automatiskt när jag läste din första mening. Personligen passar jag ganska ofta när det kommer till påtvingad skit som jag aldrig har blivit tillfrågad om ifall jag accepterar eller inte. Det sociala kontraktet är alltså inget jag kommer skriva på den närmsta tiden om man säger så...

Vet inte vad du får "man" ifrån. Dom som bestämmer ska givetvis göra som dom bestämt att man ska göra. Det blir väldigt konstigt, otryggt och inkonsekvent om politiker, juridiska instanser etc börjar göra undantag från dom lagar dom själva stiftat. Tycker absolut inte att dom ska lägga sig ned för en pöbel som för en gångs skull vill ha kvar något olagligt för att man äntligen kan relatera och skratta åt det, det vore väldigt populistiskt och falskt.

Citera
2014-09-28, 20:36
  #14
Moderator
Allaballawallas avatar
Ptja, vad ska man säga?

Natten mellan fredag och lördag var det någon/några som tyckte att det fick vara nog och välte stenen. Nu är den bortforslad och vi kan inte göra särskilt mycket mer än att vänta och se vad som sker med den härnäst...

På flera håll inom msm spekuleras det kring om det är "vandaler eller vind" som ligger bakom stenens vältande... Det är väl uppenbart även för en stendum att det krävs lite mer än de vindar som blåst i Göteborg under helgen för att knäcka loss stenen från sitt fundament.

Jag skulle tippa på att vindar på några hundra sekundmeter riktade direkt mot stenen ligger nog närmare det som skulle behövas för att blåsa omkull den och då hade nog en hel del annat blåst bort från Slottsskogen innan stenen föll till marken...

Hur dum i huvudet får man egentligen vara och ändå behålla jobbet som journalist?
Citera
2017-12-08, 23:06
  #15
Moderator
Allaballawallas avatar
Nu även i "Hitlåtens historia"...

https://www.svtplay.se/video/1615427...ng-9-shoreline
Citera
2020-10-24, 12:27
  #16
Medlem
Var i slottsparken hittar man monumentet nu?
Gps-koordinater
Adress
Öst,väst,norr,söder
Eller beskrivning.
Citera
2020-10-31, 14:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlRabe
Var i slottsparken hittar man monumentet nu?
Gps-koordinater
Adress
Öst,väst,norr,söder
Eller beskrivning.

Gå in i slottskogen från linnéplatsen, gå på den stora vägen i mitten (inte den brevid minigolfen och inte den längst till höger mot naturhistoriska) och innan du når korsningen så kommer den finnas på högra gräsmattan under nåra träd. om den står kvar dvs
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback