2014-09-20, 18:58
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Har en unik samling av figurer från Kinderägg. Har ca 10 kompletta boxar med figurer från 90-talet. Någon som vet ett värde på dessa? Var bör man försöka sälja dem?

Boxarna är promo material och har alltså aldrig kunnat köpas i handeln. Uppskattad serie: 100st av varje box.

Är det inget större värde på dem får de ligga kvar i en låda.
Citera
2014-09-20, 19:01
Medlem
Beemos avatar
Tror faktiskt att du kan göra störst vinst om du säljer dem individuellt, eller nästintill.
Citera
2014-09-20, 19:03
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Ok. Har du någon ide om var?
Citera
2014-09-20, 19:41
Medlem
På Ebay så lär du nå ut till största möjliga köparkrets. Om du nu sitter på en unik samling så skulle
jag absolut prova där.
Citera
2014-09-20, 19:56
Medlem
Lootpack23s avatar
Om du har faceboon så finns det en sida som heter köp/säl actinfigurer kolla där tror säker du kan få napp där
Citera
2014-09-20, 19:59
Medlem
Itons avatar
Innan du börjar lägga ut annonser på ebay informera dig väl om var köparkretsar finns. De kanske inte bara finns på ebay...
Citera
2014-09-28, 16:17
Medlem
Jag vet inte om Ebay är bra för just Kinderägg, dom är faktiskt förbjudna i USA så det är kanske inte nåt stort samlarområde.

Förbudet grundar sig på att man inte får blanda mat och leksaker om jag inte minns fel.
Automatvapen går däremot lätt att köpa över disk i många delstater.
Citera
2014-09-29, 20:11
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Tack för tipsen. Låter som lådan får ligga kvar i garderoben 10 år till.
Citera
2015-01-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuochenhalvtum
Jag vet inte om Ebay är bra för just Kinderägg, dom är faktiskt förbjudna i USA så det är kanske inte nåt stort samlarområde.

Förbudet grundar sig på att man inte får blanda mat och leksaker om jag inte minns fel.
Automatvapen går däremot lätt att köpa över disk i många delstater.

Om det handlar om oöppnade ägg ja. Saken med de som samlar är att dom vill veta vad det är i själva ägget. Och för att få reda på det är man som bekant tvungen att öppna dessa.

Finns ingen samlare som vill köpa säg 50 oöppnade ägg för speciellt dyra pengar då risken då är att dom köper 50 dubbletter dyrt. Det är inte ägget utan innehållet som är intressant.

Och när ägget väl är öppnat säljer du bara den gula kapseln och den är inte förbjuden i USA.
Citera
2015-01-11, 05:36
Medlem
morkfromorks avatar
Verkar finnas massor med folk som samlar, googla 'collecting kinder surpise' eller 'egg' och du hittar massor, dra iväg lite foton till dessa.
Citera
2015-01-11, 21:04
Medlem
Timmervargens avatar
Kolla här för en fingervisning: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...der+egg&_sop=3
Citera
2015-01-26, 20:59
Medlem
Kolla Tyskland, de köper allt där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här