• 1
  • 2
2014-09-19, 23:51
Medlem
Jag har haft ett relativt tråkigt liv senaste åren i den bemärkelsen att jag har arbetat väldigt mycket men också tjänat en hel del på kuppen. Känner att jag har mycket mer än vad jag behöver, har en väldigt stor buffert dessutom. Mina kostnader är små och mycket pengar blir över varje månad. Nu vill jag ge tillbaka till det fantastiska land jag fått växa upp i. Jag vill att mina pengar ska hjälpa barn, äldre, sjuka, stödja försvaret med mera. En persons pengar gör inte så stor skillnad men det är i varje fall symboliskt viktigt för mig. Att stötta ett så bra land som Sverige är!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19564280.ab

Så nu till frågan hur kan jag betala mer i skatt till staten än vad jag redan gör? Det känns som att ingen stor förändring går att göra då Skatteverket betalar tillbaka om man har betalat "för hög" skatt. Att köpa varor ger bara 25 % intäkt till staten och 75 % till butiken.

Hur kan jag betala betydligt mer i skatt?
Senast redigerad av Framtidsoptimist 2014-09-19 kl. 23:54.
Citera
2014-09-19, 23:54
Bannlyst
Du får väl skänka pengar till organisationer/företag som du håller varmt.
Citera
2014-09-19, 23:55
Medlem
jegerkats avatar
Gör som Gudrun, elda upp pengarna.
Citera
2014-09-19, 23:55
Medlem
igl0s avatar
Slinga över cash till mitt konto så spelar jag högt på svenskaspels pokerklient så tar dom reake och pengarna går till staten
Citera
2014-09-20, 00:03
Medlem
Warpcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist
Jag vill att mina pengar ska hjälpa barn, äldre, sjuka, stödja försvaret med mera.

Pengarna du betalar i skatt är inte öronmärkta till något särskilt område. De kan lika gärna gå till något som du inte alls tycker är bra. Bättre att skänka pengar till någon välgörenhetsorganisation med fokus på ett område som du tycker förtjänar mer.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist
Jag har haft ett relativt tråkigt liv senaste åren i den bemärkelsen att jag har arbetat väldigt mycket men också tjänat en hel del på kuppen. Känner att jag har mycket mer än vad jag behöver, har en väldigt stor buffert dessutom. Mina kostnader är små och mycket pengar blir över varje månad. Nu vill jag ge tillbaka till det fantastiska land jag fått växa upp i. Jag vill att mina pengar ska hjälpa barn, äldre, sjuka, stödja försvaret med mera. En persons pengar gör inte så stor skillnad men det är i varje fall symboliskt viktigt för mig. Att stötta ett så bra land som Sverige är!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19564280.ab

Så nu till frågan hur kan jag betala mer i skatt till staten än vad jag redan gör? Det känns som att ingen stor förändring går att göra då Skatteverket betalar tillbaka om man har betalat "för hög" skatt. Att köpa varor ger bara 25 % intäkt till staten och 75 % till butiken.

Hur kan jag betala betydligt mer i skatt?

Ja, spela på Svenska spel.
Köp personlig regplåt till bilen.
Skaffa parkeringsböter.
Citera
Medlem
Om det du skriver i din post är sant är du en stor och hedersam man. Hatten av!

Om du verkligen värnar ditt fädernäsland föreslår jag 4 alternativ:
1. Startar en svensk kulturfond. En fond där svensk kultur privilegias och finansieras, både förtida och nutida svensk kultur.
2. Startar svenskarnas fond. En fond där svenskar som drabbats av imperialismens hårda verklighet, dvs. svenskar som är i behov av hjälp och därmed pengar. Det kan exempelsevis röra sig om svenskar som inte har råd med sjukvård, högre utbildning eller blir diskvalificerade anställning pga. kulturmarxismens framtida regler om mångfald på arbetsplatser. Helt enkelt en fond för svenskar i nöd.
3. Skänk pengar till svenskarnad parti som vill att staten finansierar dessa ting.
4. Skänk pengar till sverigedemokraterna som vill samma sak

Att enbart betala mer i skatt kommer troligtvis enbart finansiera folkutbytespolitik, dvs. retroaktiv förälfrarpenning osv. samt finansiering av krig i fjärran länder.

Än em gång, hatten av för att du verkar vara en hyvens människa!
Senast redigerad av Decimal1 2014-09-20 kl. 00:06.
Citera
2014-09-20, 00:10
Medlem
lamby64s avatar
När jag var yngre jobbade jag svart åt en kakel och klinker firma här i stan.
Kunde i sova på nätterna, hade en fruktansvärd ångest, det slutade med att jag betalade 33% anonymt i ett kuvert till skatteverket.
Sov som ett barn efter det.
Citera
2014-09-20, 00:18
Medlem
Lydans avatar
Så här går du tillväga:

1. Registrera en enskild firma
2. Ställ ut en faktura till dig som privatperson på x antal kronor
3. Betala 50% i skatt på det beloppet
4. Win-win
Citera
2014-09-20, 00:20
Bannlyst
Skänk pengar till hemlösa.
Citera
2014-09-20, 00:25
Medlem
kinesarsles avatar
Det går inte att betala in mer skatt bara sådär.

Du skulle ju visserligen kunna starta ett eget företag som erbjuder kaffekokning, städning och andra sysslor i hemmet du brukar göra det. Sedan köper du dessa tjänster av ditt företag och utför dem. Därefter betalar du ut lön till dig själv.
Citera
2014-09-20, 05:18
Medlem
Jopsiks avatar
Köp en flaska explorer vodka för 188kr.
132,93kr är alkoholskatt, 37,60kr är moms
Alltså 170,53kr till staten.

Som en bonus kan det liva upp ditt tråkiga liv!

Citat:
Att köpa varor ger bara 25 % intäkt till staten och 75 % till butiken.
Att köpa varor ger normalt 20% till staten och 80% till butiken. (jag vet momsen ska ligga på 25% men kolla kvittot när du handlar om du inte tror mig)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in