Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 07:10
  #1381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumble1
ICA-reklamerna är väl de som jag tycker är rätt bra. Känns som det var mer humoristisk och bättre reklam för 10-15 år sen.

Det är lite lustigt att folk idag anser att en reklam är bra bara den är rolig.. En vanlig uppfattning
Citera
2018-03-18, 14:37
  #1382
Medlem
brianmolkos avatar
ICAs reklam med enäggstvillingarna
Citera
2018-03-18, 18:23
  #1383
Medlem
supremanics avatar
Tycker reklamen för Flygresor.se är underbar Tycker all reklam borde ha detta upplägget med svängiga sånger och söta kissekatter!
Citera
2018-03-18, 18:29
  #1384
Medlem
ALLA ICA-reklamer genom tiderna
Citera
2018-04-14, 09:23
  #1385
Medlem
Såg precis en IKEA reklam som jag tyckte var lite finurlig och lite små småsmå små rolig med roligt koncept.

Antiklimaxet är att jag inte hittar filmen.

En familj sitter och kollar på tv. Det blir avbrott för reklam och de ojar sig över det och lämnar en efter en. Ikeas små prislappar dyker upp på objekt.
Citera
2018-04-15, 10:35
  #1386
Medlem
Sqeptisks avatar
Bahnhofs senaste jobbannons!
Urvalstest redan i annonsen, ingen tokfeminist/feministtoka kommer någonsin att söka det jobbet
Citera
2018-04-15, 15:09
  #1387
Medlem
Jag gillar den sista från Riksbyggen, låten är också bra!
Citera
2018-05-11, 23:28
  #1388
Medlem
Readyfreddies avatar
Pantamera med lättklädda karnevalskvinnor är förstås uppskattad. Tjocka feminister anmäler nog i detta nu till Reklamombudsmannen att den är sexistisk.
Citera
2018-06-06, 23:38
  #1389
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Spanade en stund på lite 80 tals reklam på Youtube. De flesta av oss fl.b:are skulle nog anse att den är bättre just p g a avsaknad av MENA typer. Har nog kollat ett 50 tal olika varianter men ingen har med en MENA. Bara vita och enstaka svarta.
Med risk för att svara på ett gammalt inlägg.
Jag tror inte att 80-talsreklamerna var bättre pga avsaknaden av MENA-folk, utan mer pga attityden i reklamen. Titta på Gilettereklamen ("The best a man can get") eller Coca-Colas reklamer från 80-talet.
Som _Baste_ skriver i inlägg 1360 så är dagens reklamfilmer oftast så mycket mer dämpade. Det känns som om det fanns en framtidstro på 80-talet, som tyvärr verkar ha gått förlorad.
Lyssna på sångtexten till den här Colareklamen från 1984
https://youtu.be/6WVe8NApyOo
Den säger varför du skall dricka Coca-Cola. De hade också en annan bra slogan under 80-talet "Can't beat the feeling"
Exempel 1 Exempel 2 Som också säger varför du skall dricka Coca-Cola.

Pepsi hade en reklam med Michael Jackson istället. Fun fact -Den dansande ungen är Alfonso Ribeiro -Mer känd som Carlton från Fresh Prince in Bel Air
https://youtu.be/po0jY4WvCIc

Men som sagt. Dagens reklamer är så mycket mer dämpade än på 80-talet, och det tror jag gör att de gamla reklamerna känns bättre

Jämför med en Coca-Colareklam från i år https://youtu.be/8xCqmYbXH9w med de 30 år äldre. Vilken får dig att vilja köpa en Cola?

Intressant är att Pepsi fortfarande verkar känna att de måste hålla sig till celebrity approval.
Reklam med fotbollsspelare https://youtu.be/OKPKs1QNOco
Men tycker fortfarande att den saknar attityden som den med MJ.


Några tankar från min sida om varför reklamerna var bättre på 80-talet.
Samtidigt som jag har visat upp några schyssta Cola-reklamer.
Citera
2018-07-06, 13:24
  #1390
Medlem
Asklords avatar
O.B En snygg dam som klättrar och man får se från en väldigt bra vinkel

ICA Avsnittet när alla får reda på att dom ätit vegetariskt
Citat:
Mamma kommer jag dö nu!? /Ulf
Citera
2018-07-30, 20:55
  #1391
Medlem
HerrGickhans avatar
Tycker att Škodas reklamkampanj för Superb är bra och signalerar upplevelse, möjlighet och frihet.

- Tänk om när du nästa gång åker till jobbet, inte åker till jobbet, utan någon helt annanstans.
Citera
2018-08-08, 19:30
  #1392
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Fiats radioreklam "Vissa saker chansar man inte med". Fritt ur minnet:

"-Ska vi verkligen gå där, det är ett gammalt minfält.
- Ja, ett gammalt minfält. Gå nu!"

"Ska inte inte linan vara elastisk när man hoppar bungyjump?"
- Nej, det är inte så viktigt. Hoppa nu!"

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback