Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-04, 14:15
  #505
Medlem
Zofiaas avatar
Haha. jo alla känner alla. vet inte vart du bor men luleå är ju hyfsat stort.

Kan säga att jag vet med säkerhet att han inte rört nån i ett tidigare förhållande för jag och han hade ett förhålllande i 10 år innan han träffade tjejen som han knuffade. vi var barn när vi träffades och ingen av oss hade haft ett förhållande innan och tjejen han knuffade var första förhållandet efter mig. så att ja du kan ju sluta skriva skit på internet.

Citat:
Ursprungligen postat av NEUROTOXIN
det här "ryktet" är nåt som många lulebor känt till i flera år (frisören är en social person som känner väldigt mkt folk). både kompisar + fd kompisar till honom och andra bekanta. det är inget man går och snackar öppet om med hänsyn till dom drabbade helt enkelt. det är en liten stad och "alla känner alla" råder lite här. tänker inte outa nån men nu har ju han själv gått och blivit en offentlig person och verkar vilja bli hörd så då kan man diskutera det han valt att gå ut med i media. tex grät han ju ut i en artikel i NSD härom dan. tycker det är uselt av NSD att en sån artikel görs innan rättegång där nån misstänkt för brott helt okritiserad får gå ut med sin snyftversion utan att offret har något att säga till om.

han skriver själv i ett öppet klargörande på facebook (verkar fått hybris som nybliven "kändisfrisör" och förmodligen vill han rädda sin salongs goda rykte), att om han hade betett sig illa mot kvinnor hade han inte haft så många tjejkompisar som han har. men vad har det med saken att göra? att man har många kompisar och folk som backar upp en betyder inte att dom vet hur någon är i relationer när man är ensamma. våld (psykiskt eller fysiskt, ärligt talat kan psykiskt våld vara mkt tuffare och sätta större men i framtiden) i relationer är inget ovanligt tråkigt nog.

man "råkar" inte "stöta bort" nån så att personen får hela ansiktet uppslaget på asfalten. det krävs en jävla knuff för det, inte bara att man irriterat "stöter iväg" nån med armen.

offrets ansikte skrapades upp så att blodet rann och det krävs en rätt hård knuff för det, och det är inte okej, speciellt inte mot en person som fysiskt är mycket svagare än dig själv. om det här hade varit en ren olycka hade jag som pojkvän kastat mig till marken och tröstat/hjälpt henne. hade blivit helt förfärad och varit den första att ringa ambulans. vore det ren olycka han han förhoppningsvis tagit hand om henne efteråt och följt henne till akuten istället för att hon fick åka upp med vänner. vore det en olycka hade man varit där för sin flickvän och inte i en polisbil.

jag hade aldrig anmält min andra hälft för en ren olycka, vilket inte det här precis känns som, utan mer "jag skyller på fyllan för det är då jag tar ut mina aggressioner" typ. man kan inte skylla allt på fylla. man kan inte skylla på irritation. att knuffa ner en person på marken så hårt att hela ansiktet rivs upp och offret först trodde att hon skulle dö, är inte bara ett olyckligt misstag. hoppas han får sitt straff och att folk fattar att bara för att nån är en "schyst snubbe" och bra polare så är man inte nödvändigt lika nice med kvinnorna i sitt liv.
Citera
2015-11-04, 14:20
  #506
Medlem
Zofiaas avatar
Nej han har aldrig varit våldsam innan. jag har som sagt haft en relation med honom sen vi var bara barn. blir så less på allt skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Är du säker på att det är han som kontaktat tidningen? Det står ju dessutom i artikeln att NSD även har försökt nå kvinnan för en kommentar utan att lyckas.



Man kanske inte ska dra för stora växlar på det eftersom även tjejjen ifråga var berusad. Inte helt ovanligt att folk ramlar och slår sig på fyllan utan att någon överhuvudtaget varit i närheten. Men jag ifrågasätter inte att hon blev puttad, det har ju bevisligen skett.

Oavsett vad som hänt verkar han vara en djävel på att dupera folk eftersom jag inte hört/läst en enda ond sak om denna snubbe förutom här då. Ställer mig fortfarande frågande om ryktet om hans våldsamma sida, men det lär väl komma fram under rättegången om så är fallet.
Citera
2015-11-04, 17:10
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zofiaa
Haha. jo alla känner alla. vet inte vart du bor men luleå är ju hyfsat stort.

Kan säga att jag vet med säkerhet att han inte rört nån i ett tidigare förhållande för jag och han hade ett förhålllande i 10 år innan han träffade tjejen som han knuffade. vi var barn när vi träffades och ingen av oss hade haft ett förhållande innan och tjejen han knuffade var första förhållandet efter mig. så att ja du kan ju sluta skriva skit på internet.

Kan vara så att många snackar skit i en liten håla som ni bor i. Behöver inte ligga något i det människor säger om att han har hållit på så tidigare. Dock verkar han ha ändrat sitt beteende sen du var tillsammans med honom, då han nu har misshandlat en kvinna. Han får nog leva med det resten av sitt liv.
Citera
2015-12-16, 23:25
  #508
Medlem
Hunden007s avatar
alla här vet att Julius och Björn skulle vunnit.
Citera
2015-12-19, 14:58
  #509
Medlem
Helt klart skulle dom vunnit!

Istället valde folk en kvinnomisshandlare till vinnare. Sjuk värld!
Citera
2015-12-20, 04:27
  #510
Medlem
Håller med absolut.. dom var bäst

Kvinnomisshandeln vet jag inget om så säger inget...

Men ALLA vet vilka som borde vunnit å förtjänade vinsten mest!
__________________
Senast redigerad av peregrinus 2015-12-20 kl. 04:30.
Citera
2017-03-07, 20:05
  #511
Medlem
Någon som vet om Spring kommer tillbaka ?

Om det blir en ny säsong så hoppas jag att dem gör om så att rymmarparen får röra sig fritt i hela Sverige precis som i På rymmen och Position X.

Samt att byter tillbaka Martin Timell som programledare
Citera
2019-08-13, 18:54
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Ställer mig också frågande till ryktet att han skulle vara våldsam. Tyvärr så kan nog jantelagen spelat i här. "Du ska inte tro att du är nåt" Då kan ogrundade rykten/skitsnack lätt börja spridas.

Nu var det ett tag sedan men hade ett snack med poliserna som var inblandade.
Det som hände var löst i stil med att han höll på att tjafsa med en taxi. Hon ska ha försökt lugna ned han och då sopade han på henne, på öppen gata, framför polisen. Han ska ha försökt gå därifrån men poliserna gick och tog in han och gjorde en anmälan.
Man är inte supersugen på att han sådana som vandrar runt på gatorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback