Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-18, 18:40
  #1
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/2014/09/c-b-dol...t-58-in-brazil
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
A big-time middleweight bout is the first fight set for the UFC’s December show in Brazil.

C.B. Dollaway (15-5 MMA, 9-5 UFC) will meet former light heavyweight champion and recent middleweight title challenger Lyoto Machida (21-5 MMA, 13-5 UFC) at UFC Fight Night 58.
Citera
2014-10-16, 09:36
  #2
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2014/10/former-...fight-night-58

Citat:
After a weight-cutting debacle in an August title fight rematch, Renan Barao was told he would need to fight again to work his way back into the UFC’s championship graces.

Now he has that matchup. Barao (32-2 MMA, 7-1 UFC) will meet Mitch Gagnon (12-2 MMA, 4-1 UFC) in a bantamweight bout at UFC Fight Night 58 in Brazil. UFC officials announced the new booking on Wednesday night.

Citat:
The latest UFC Fight Night 58 card now includes:

C.B. Dollaway vs. Lyoto Machida
Renan Barao vs. Mitch Gagnon
Igor Pokrajac vs. Marcos Rogerio de Lima
Antonio Carlos Junior vs. Patrick Cummins
Charlie Brenneman vs. Leandro Silva
Rashid Magomedov vs. Elias Silverio
Leandro Issa vs. Yuta Sasaki
Citera
2014-10-23, 01:08
  #3
Medlem
mmas avatar
http://fiveouncesofpain.com/2014/10/...zil-at-ufn-58/

Citat:
Silva (16-5) owns a 4-4 record inside the Octagon, alternating wins and losses. That includes a May third round TKO defeat at the hands of Matt Brown, while he holds wins over Takenori Sato, Jason High, Charlie Brenneman and Luis Ramos.

Rhodes (6-3) is 0-2 since signing with the UFC from the Resurrection Fighting Alliance earlier this year. His most recent fight was a decision loss to Robert Whittaker.

Detta lär ju bli en rätt lätt vinst, antar att det är meningen också... börja bygga upp Silva igen.
Citera
2014-10-23, 01:49
  #4
Avstängd
Colt-Steeles avatar
Finns inget att bygg upp. Han har fått sina chanser.
Citera
2014-12-11, 01:29
  #5
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2014/12/report-...fight-night-58

Citat:
A fan favorite has been forced off next week’s card in Brazil.

According to a report from Brazil’s Combate news site, Rony Jason (14-5 MMA, 4-2 UFC) it out of his featherweight bout against Tom Niinimaki (21-7-1 MMA, 2-1 UFC) at UFC Fight Night 58. In Jason’s place will step promotional newcomer Renato Carneiro (8-0-1 MMA, 0-0 UFC).
Citera
2014-12-11, 01:29
  #6
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colt-Steele
Finns inget att bygg upp. Han har fått sina chanser.

Tydligen inte eftersom han fightas igen på detta card?
Citera
2014-12-17, 09:29
  #7
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/events/ufc-fight-night-58
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
MAIN CARD
FOX Sports 1, 10 p.m. ET
C.B. Dollaway vs. Lyoto Machida
Renan Barao vs. Mitch Gagnon
Antonio Carlos Junior vs. Patrick Cummins
Rashid Magomedov vs. Elias Silverio
Mike Rhodes vs. Erick Silva
Renato Carneiro vs. Tom Niinimaki
PRELIMINARY CARD
FOX Sports 1, 8 p.m. ET
Marcos Rogerio de Lima vs. Igor Pokrajac
Antonio dos Santos Jr. vs. Daniel Sarafian
Hacran Dias vs. Darren Elkins
Leandro Issa vs. Yuta Sasaki
PRELIMINARY CARD
UFC Fight Pass, 7 p.m. ET
Tim Means vs. Marcio Alexandre Jr.
Jake Collier vs. Vitor Miranda
Blir, för en gångs skull, lite taggad inför en brasse-fight night när jag ser lineup'en.
Citera
2014-12-19, 01:15
  #8
Medlem
Efter att ha sätt TUF säsongen i Brasilien med många av dessa fighters har ja svårt att förstå hur Cara de sapato är lite av en underdog mot Patrick Cummins.

Visst har killen bra brottning, men han möter en ELIT jiujitsu snubbe som har knockout power.

Antonio "Cara de sapato" tränar med dem bästa i Brasilien bl.a. sparringpartner med JDS.

Tror att Antonio tar Cummins enkelt stående och submittar han på marken.

Vem har ni i denna fighten?
Citera
2014-12-19, 12:25
  #9
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Efter att ha sätt TUF säsongen i Brasilien med många av dessa fighters har ja svårt att förstå hur Cara de sapato är lite av en underdog mot Patrick Cummins.Vem har ni i denna fighten?

Warley Alves utnämndes till framtida utmanare baserat på prestationerna i TUF men såg blek ut i sin debut. Det kan vara en anledning att inte hoppas för mycket på Sapato. Vi har helt enkelt inte sett honom mot Ufc-mässigt motstånd. Med det sagt så tror jag ändå att du har rätt. Jag också att Sapato slår Cummims.
Citera
2014-12-19, 12:55
  #10
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Warley Alves utnämndes till framtida utmanare baserat på prestationerna i TUF men såg blek ut i sin debut. Det kan vara en anledning att inte hoppas för mycket på Sapato. Vi har helt enkelt inte sett honom mot Ufc-mässigt motstånd. Med det sagt så tror jag ändå att du har rätt. Jag också att Sapato slår Cummims.
Vinner han får vi åtminstone hoppas att det blir på annat sätt än Alves gjorde senast. Det var helt klart ett felaktigt domslut som jag inte tror han hade fått med sig någon annanstans än just i Brasilien. Jouban vann den fighten.

Vet inte riktigt var jag står med Sapato/Cummins, håller dock med om att oddsen är lite märkligt satta. Känns åtminstone på pappret betydligt jämnare än så.
Citera
2014-12-19, 20:39
  #11
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimak
Efter att ha sätt TUF säsongen i Brasilien med många av dessa fighters har ja svårt att förstå hur Cara de sapato är lite av en underdog mot Patrick Cummins.

Visst har killen bra brottning, men han möter en ELIT jiujitsu snubbe som har knockout power.

Antonio "Cara de sapato" tränar med dem bästa i Brasilien bl.a. sparringpartner med JDS.

Tror att Antonio tar Cummins enkelt stående och submittar han på marken.

Vem har ni i denna fighten?

http://mmajunkie.com/2014/12/ufc-fig...-staff-picks-2

Många på MMAjunkie kör på Cummins med, och om man nu ska ta vad Brandon Schaub som tränar med honom på allvar, så är han grym på gymmet, och har utvecklat sin standup enormt.

Jag tror det kan bli jämnt.

Edit: glömde länk
Citera
2014-12-20, 14:28
  #12
Medlem
Jo oddsen e märkliga.. Tror på magkänslan och spelar nog på sapato. Inget ont om Brendan Schaub men många är grymmare än han stående, tror säkerligen att Cummings har utvecklats men det har med största sannolikhet Sapato med.

Tror Sapato som slåss dagligen med JDS borde vara bättre än Cummings. Men i ärlighetens namn så har jag missat Cummings matcher efter debuten mot Comrier där han såg ut som en amatör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback