Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-27, 22:16
  #13
Medlem
Deathhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Denna har fått køp rek nu från SEB-banken

någon som æger denna mån tro? Dela gærna med er av uppfattning.


Mvh
Jag köpte på mig en ytterst blygsam post på 92,75 kr per aktie efter att jag beslutade mig för att börja följa Privata Affärers aktieportfölj.

De har en riktkurs på 111 kr. Håller tummarna för att deras analys är vettig
Citera
2016-02-02, 16:19
  #14
Medlem
Tubalkains avatar
Hur många miljoner i vinst tror ni krävs för att denna kommer gå upp?
Citera
2017-01-04, 00:24
  #15
Medlem
blps avatar
De verkar befinna sig i begynnelsen av en uppåtgående trend just nu.
Tycker att kursfallet har varit obefogat.
Köpläge?
Citera
2017-01-04, 08:29
  #16
Medlem
Jag har tittat på denna men inte kunnat bestämma mig. Instämmer att kursfallet har varit stort och att det ser delvis omotiverat ut. Den fick lite ROT-stryk när reglerna ändrades, vilket känns rimligt, samtidigt så om man ska kolla prognoserna så ska vinsten upp 15% 2017 mot 2016 (EFN) och då ser det verkligen billigt ut. Mitt problem är att jag inte riktgt är övertygad om prognosernas riktighet. Nya fönster är verkligen sällanköp i ordets allra rättaste bemärkelse och det är en stor investering som man gör antingen när man verkligen måste.

Jag är rädd att Inwido just nu lever i den bästa av världar, med låg arbetslöshet, en lång period av reallöneökningar, stigande fastighetspriser och låga räntor. Perfekt alltså för att ta en större investering i sin bostad. Arbetslösheten lär inte bli mycket lägre, löneökningarna kan nog fortsätta en period till men inte för alltid, samma gäller räntorna och bopriserna och då misstänker jag att en av de första sakerna man drar in på när tiderna blir lite sämre, är att byta fönster. Kort sagt är jag rädd att Inwidos marknad kan närma sig toppen och att RR kan vara ganska kass och att det kanske är detta som den till synes låga kursen speglar.

Kan naturligtvis ha helt fel, men det är så jag har resonerat när jag har tittat på, och än så länge avstått Inwido.
Citera
2017-01-04, 16:02
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Jag har tittat på denna men inte kunnat bestämma mig. Instämmer att kursfallet har varit stort och att det ser delvis omotiverat ut. Den fick lite ROT-stryk när reglerna ändrades, vilket känns rimligt, samtidigt så om man ska kolla prognoserna så ska vinsten upp 15% 2017 mot 2016 (EFN) och då ser det verkligen billigt ut. Mitt problem är att jag inte riktgt är övertygad om prognosernas riktighet. Nya fönster är verkligen sällanköp i ordets allra rättaste bemärkelse och det är en stor investering som man gör antingen när man verkligen måste.

Jag är rädd att Inwido just nu lever i den bästa av världar, med låg arbetslöshet, en lång period av reallöneökningar, stigande fastighetspriser och låga räntor. Perfekt alltså för att ta en större investering i sin bostad. Arbetslösheten lär inte bli mycket lägre, löneökningarna kan nog fortsätta en period till men inte för alltid, samma gäller räntorna och bopriserna och då misstänker jag att en av de första sakerna man drar in på när tiderna blir lite sämre, är att byta fönster. Kort sagt är jag rädd att Inwidos marknad kan närma sig toppen och att RR kan vara ganska kass och att det kanske är detta som den till synes låga kursen speglar.

Kan naturligtvis ha helt fel, men det är så jag har resonerat när jag har tittat på, och än så länge avstått Inwido.
Instämmer med din analys. P/E på 19 är rätt högt, även ifall prognoserna skulle infrias.

Skulle dock inte bli förvånad om den gick upp bara för att marknaden är väldigt väldigt stark just nu.
Citera
2017-08-31, 08:51
  #18
Medlem
Tubalkains avatar
Ny VD på g i Inwido. Henrik Hjalmarsson från Findus är på väg in. Vad tror ni om det?

Kommer vi få se nedläggningar av fabriker för flytt utomlands? Effektiviserinagar med uppsägningar som följd?



https://www.vetlandaposten.se/articl...vd-for-inwido/
Citera
2018-08-08, 14:17
  #19
Medlem
Inwido

Inwido har som flera bygg och material bolag fallit kraftigt.
Tror dock att kursen vänder upp i Augusti-september.
Riktkursen med hänsyn till nya försäljningssiffror 85 kr.
Citera
2018-08-10, 02:26
  #20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-12-07, 15:33
  #21
Medlem
Vad kommer det att ha för betydelse att vd:n plötsligt har avlidigt?
Citera
2018-12-14, 12:50
  #22
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajssmulan
Vad kommer det att ha för betydelse att vd:n plötsligt har avlidigt?

Jag är övertygad om att Inwido kommer fortsätta med att göra bra affärer för sin verksamhet. Tar man dock på sig "privat-investerar-glasögonen" för oss småsparare så anser jag att det är en extrem stor position att fylla VDn har varit utomstående när det gäller pilotskolan, stort eget innehav och fyllde på aktierna under hösten. Han var även väldigt tillmötesgående, kolla bara på senast EFN-videon - extremt stor charm och öppenhet.

Nu hoppas jag faktiskt bara på att ryktet om att det finns sannolikhet att det kommer ett bud på Inwido. Extremt vag mening, men ändå..
Citera
2022-04-08, 10:19
  #23
Medlem
Ser jävligt billig ut här... P/E 11.
Citera
2022-04-08, 17:01
  #24
Medlem
SHB ändrar sin rek från köp till sälj och kursen faller 13 % på det. Luktar som ännu en äcklig analytikermassage och svag Q1-rapport incoming... Mot bättre vetande fyllde jag ändå på lite här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback