Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-20, 14:32
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Apropå Elvis..
Jag minns en seriestrip där katten av nån anledning som jag glömt blir utsparkad och i en ruta (sista?) ser man honom i luften på väg ut med en tankebubbla med texten "I believe I can fly" samt någon/några not/er. Har letat halvt ihjäl mig efter denna och skulle bli väldigt glad om någon hittade den. Tack på förhand!

Den där finns nog på seriens websida, elvisthecomic.com tror jag det är. Annars kan jag försöka hitta den i någon av böckerna, vet inte hur man lämpligast får upp det på nätet dock. Men som sagt den borde finnas uppe.
Citera
2015-06-10, 08:53
  #26
Medlem
Sha R'Taes avatar
Såg detta ämne först nu. Jättetrist för ex-makarna Cronstam men serien som sådan tilltalade mig väldigt sällan så ingen personlig förlust...
Citera
2015-08-03, 18:43
  #27
Medlem
soulslayer6s avatar
Väldigt tråkigt då Elvis kom att bli lite av en favorit .
Citera
2015-08-05, 15:11
  #28
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ska Tony fortsätta teckna serier, och i så fall vad? Blir det en "Cronstammen" (á la Kellermannen) eller bara andras serier (Bamse t ex)?
Citera
2015-08-29, 15:46
  #29
Avstängd
Luke-Skywalkers avatar
Lite tråkigt om Elvis skulle läggas ner då serien onekligen haft sina stunder. Stripparna var i regel inte mycket att hänga i granen men de lite längre avsnitten kunde vara riktigt bra. Den där historien där Elvis tror att han har cancer och börjar göra en massa dumma grejer är faktiskt bland det roligaste jag läst.
Citera
2015-09-13, 00:57
  #30
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ska Tony fortsätta teckna serier, och i så fall vad? Blir det en "Cronstammen" (á la Kellermannen) eller bara andras serier (Bamse t ex)?

Han har tydligen skrivit en barnbok "Snipp och Snopp" som kom ut nu i september.
Citera
2015-09-27, 13:24
  #31
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Han har tydligen skrivit en barnbok "Snipp och Snopp" som kom ut nu i september.

Han hade väl bara ritat den?
Citera
2015-10-14, 20:06
  #32
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Han hade väl bara ritat den?

Ah jo så är det nog.
Citera
2018-08-23, 15:41
  #33
Medlem
George Wittigs avatar
Låg hemma sjuk i veckan och plöjde alla Elvis-samlingsalbum ifrån början till slut. Faktiskt lite intressant (nu när man sitter med facit) och se hur förhållandet mellan Elvis-Hedvig (Tony-Maria) börjar slira i serien för att sedan haverera helt. I början små gliringar om att Elvis kollar på andra och hur han (åtminstone i serien) flörtar med andra i smyg. Blir värre och värre för att kuliminera i serierna i sista albumet där Hedvig konstaterar att det är ett skitförhållande och det varit så i många år.
Citera
2018-09-18, 15:18
  #34
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Låg hemma sjuk i veckan och plöjde alla Elvis-samlingsalbum ifrån början till slut. Faktiskt lite intressant (nu när man sitter med facit) och se hur förhållandet mellan Elvis-Hedvig (Tony-Maria) börjar slira i serien för att sedan haverera helt. I början små gliringar om att Elvis kollar på andra och hur han (åtminstone i serien) flörtar med andra i smyg. Blir värre och värre för att kuliminera i serierna i sista albumet där Hedvig konstaterar att det är ett skitförhållande och det varit så i många år.

Hon är väldigt omogen om man ska tro serien, men Elvis själv som bara käkar Polly, dricker Pepsi Max och spelar Xbox måste väl vara det sämsta kap man kan göra på mansmarknaden.
Citera
2018-10-24, 22:16
  #35
Medlem
Rebali179s avatar
Själv så har jag alltid gillat Elvis.
Saknar den vissa stunder , Tur att det finns en del böcker på Biblioteket.
Men Jag får väl hoppas att den kommer tillbaka med tiden
Citera
2018-12-12, 17:12
  #36
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet om man kan få tag på Elvis stripparna.
finns det någon torrent m,m att ladda ner från.
Eller blir det att scanna böckerna själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback