Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-17, 17:42
  #1
Medlem
Kroegarns avatar
Elvis, en serie som växlat fram och tillbaka genom att vara klockren och riktigt urdålig läggs nu ner på obestämd tid eller kanske för gott. Anledningen tycks vara att Tony och Maria gått skilda vägar och stress och press.

Skaparens egna avskedsord :


Personligen tycker jag det är både bra och dåligt. Elvis är en utmärkt serie att läsa på muggen. Men på senare tid har tidningen dalat i kvalité något fruktansvärt och man kan nästan känna av att Tony har tröttnat. Samma strippar man redan sett femtioelva gånger och mediokra längre serier.

Tack för skratten och tack för kväljningarna Tony.

/ Kroegarn
Citera
2014-09-17, 19:28
  #2
Medlem
Mustands avatar
Skönt.
Citera
2014-09-17, 20:43
  #3
Medlem
Nej nej nej nej nej nej....................... Jag älskar Elvis. Älskar humorn och hans helt underbara olika ansiktsuttryck. Usch vilken sorg för mig i kväll och framöver.
Dock så har de sista tidningarna inte varit lika bra som tidigare innan separationen/skilsmässan... Kanske bra med en time out. Vill verkligen inte säga adjö för alltid. Hoppas innerligt på ett återseende.
Fy vad jag kommer att sakna Elvis, Hedvig och Sonny
Citera
2014-09-17, 20:50
  #4
Medlem
Saccards avatar
Huvudsakligen en god nyhet. Elvis har varit hyfsad i sina bästa stunder men till stora delar varit en PK-pissränna där makarna Cronstams vänsterliberala världsåskådning löpt amok. Det blir tröttsamt i längden. Därmed inte sagt att jag inte har uppskattat valda delar av produktionen, för det har jag absolut gjort. Men, Elvis är väldigt "svensk anno tidigt 2000-tal". Den kommer inte att åldras med värdighet och den har inte förmågan att byta fot inför framtiden. Bättre då att lägga ner.
Citera
2014-09-17, 21:29
  #5
Medlem
LittleHatJoness avatar
Kommer inte att sakna den. Kändes som en fattigmans Rocky, banalare, mer buskis, och helt utan det sårbara och självutlämnande som gör Rocky så unik. Den som vill vara rolig får inte skräna så mycket som Elvis gjorde. Det blir efter hans jobbigt, och jag tröttnade snabbt.
Citera
2014-09-17, 21:44
  #6
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleHatJones
Kommer inte att sakna den. Kändes som en fattigmans Rocky, banalare, mer buskis, och helt utan det sårbara och självutlämnande som gör Rocky så unik. Den som vill vara rolig får inte skräna så mycket som Elvis gjorde. Det blir efter hans jobbigt, och jag tröttnade snabbt.


Dina åsikter måste baseras på något annat än läsning av Elvis. Så smärtsamt utlämnande som den är har Rocky aldrig varit.
Citera
2014-09-17, 21:50
  #7
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Dina åsikter måste baseras på något annat än läsning av Elvis. Så smärtsamt utlämnande som den är har Rocky aldrig varit.
Precis. Rocky har i många stunder snarare varit ett utlopp för Kellermans önskemål om hur han skulle vilja att hans liv varit istället för att utelämnande beskriva hur det verkligen är. Jag har däremot alltid upplevt Elvis som hyfsat ärlig. Äckligt feministiskt PK, men på ett ärligt vis.
Citera
2014-09-17, 22:17
  #8
Medlem
bombaccis avatar
Ingen seriestrip jag kommer sakna. Den kunde vara kul ibland men det sista jag såg av den var att den gick över till rena snuskigheter. Där det skulle "skojas" om wc, sex och annat tråkigt.

Blev barnsligare med tiden.
Citera
2014-09-17, 23:27
  #9
Moderator
Popesizes avatar
Tråkigt när en serietidning lägger ner. Men om han känner att han inte kan leverera så är det nog det bästa beslutet att ta.
Citera
2014-09-19, 11:20
  #10
Medlem
Löjligt att ens dra upp Rocky i en jämförelse. Rocky har alltid bara handlat om hur gangsta han är (läs: vill vara)

Elvis har varit så självutlämnande att jag ibland undrat hur TC kunnat sköta andra jobb samtidigt som serien. Lärarjobb t.ex.
Kul att komma dit på morgonen och mötas av kompakt tystnad och elever med avsmak i blicken...

Hursom, serien har gått i cirklar de senaste 2-3 åren. Den gick från att vara konstant klockren till att bara blixtra till nån gång ibland. Jag önskar de hade avslutat den värdigt innan uppbrottet. Den baserades ju till 99.9% på deras förhållande, klart det måste gå så här då.

Hoppas han gör nåt eget istället framöver. Jag har alltid tvivlat på att Maria hade så stor del i skapandet. Det var nog mer att Tony gav henne cred för att vara solidarisk.
Citera
2014-09-19, 11:37
  #11
Avstängd
pethoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn
Anledningen tycks vara att Tony och Maria gått skilda vägar...
Det som intresserar mig är orsaken till skilsmässan. Förmodligen var den lilla kinesiskan (thailändskan) otrogen därför att hon ville straffa Tony när han en natt valde GTA 5 framför hennes hängiga bröst och halvfeta efter födseln kropp.

Jag gissar på att Elvis kommer tillbaka som en skild sköldpadda och att vi får följa honom som sådan.
Citera
2014-09-23, 22:53
  #12
Medlem
Elementarts avatar
Alltid tråkigt när en serie går i graven, tror det blir svårt med en återkomst också ifall han blir borta för länge. Men Elvis var ju ändå mycket bättre innan Maria blev delaktig i serieskapandet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback