Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-24, 21:26
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men att samma politiker totalsubventionerar extremt olönsam vind och solkraft går jättefint? Att Olofssons släkt har intressen i samma bransch är inget att bråka om, eller?
Liknande drivkrafter/kapitalisering som inom invandringsindustrin.
Citera
2017-12-25, 18:13
  #38
Medlem
Maud sågar Reinfeldt i en Expressen-intervju där Niklas Svensson låter henne prata ut och visa hur tom i bollen hon är. Den sämsta näringsministern vi haft. Tyckte hon var pigg innan hon blev minister men redan de första uttalandena hon kom med visade att hennes kunskaper var ytterst grunda. Jag var alldeles förskräckt. Så hon ska inte peka finger åt Trump eller andra.

Någon självinsikt har hon inte heller.

– Alla som känner mig vet att jag är en resultatpolitiker. Jag är inte så mycket för demonstrationer. Det ska hända något, säger Maud Olofsson.

Jag har ju uppfattat henne tvärtom, som en plakat-Jane, och om det händer något så är det någon annan som bestämmer och hon bara hänger med.
https://www.expressen.se/nyheter/mau...ter-forlusten/
Citera
2017-12-26, 14:01
  #39
Medlem
Maud Olofsson är nog en av de sämsta ministrar som Sverige haft.Hon kostade skattebetalarna 89 miljarder pga av inkompetens och som kronan på verket så låg hon bakom Post Nord som också
genererar miljardförluster.Maud sitter i Svensk Näringslivs styrelse och med hennes bakgrund så är det förvånande att hon över huvud taget har ett jobb.
Maud Olofsson är en bra representant för Centerpartiet och hennes efterträdare Annie Lööf är inte mycket bättre.
Citera
2017-12-26, 17:10
  #40
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo01
Maud Olofsson är nog en av de sämsta ministrar som Sverige haft.Hon kostade skattebetalarna 89 miljarder pga av inkompetens och som kronan på verket så låg hon bakom Post Nord som också
Totaltrams. Raddan av komplett odugliga ministrar är så lång att Olofsson långtifrån hamnar i topp.
Nuon affären var regeringens ansvar, inte enbart näringsdepartementets, affären var så stor att den självklart drogs i plenum vilket betyder att den store ekonomen och blottaren Borg borde begripit ännu bättre o lagt in veto om han visste mer/bättre än Vattenfalls ledning.
Sammalunda gäller PostNord.
Politiker generellt ska hålla sig borta från affärer.
Citera
2018-01-21, 02:10
  #41
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Samtliga affärer under Mauds tid som näringsminister var ju rena rama skenidragen...

Nuon-affären där vi förlorade åtskilliga miljoner, om inte miljarder... holländarna hade i vart fall roligt åt sverige.
När posten slogs ihop och blev postnord, denna gången var det danskarnas tur att skratta hela vägen till banken.
Men framförallt när hon gick i god för brännvinsadvokaten Victor Muller och därmed ännu en gång lyckas med konststycket att trolla bort åtskilliga miljoner.. om inte miljarder... kronor från svenska folkets skattekassa.


Tack Maud, tack för ett mycket fint arbete å svenska folkets vägnar.
__________________
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2018-01-21 kl. 02:13.
Citera
2018-01-21, 18:05
  #42
Medlem
Det är något speciellt med politiskt korrekta kärringar från Norrland som gör att man spyr lite i munnen. Samma med hon FP-häxan i EU som Motgift pratade om.
Citera
2018-01-22, 16:50
  #43
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Men framförallt när hon gick i god för brännvinsadvokaten Victor Muller och därmed ännu en gång lyckas med konststycket att trolla bort åtskilliga miljoner.. om inte miljarder... kronor från svenska folkets skattekassa.
.
Ur Dagens Arbete: M.O:s svar till KU:
Olofsson skriver:
”Jag hade ingen information om att GM skulle säga nej till att Spyker skulle få köpa på grund av att de inte ville släppa in Antonov. Den informationen fick vi den 18 dec 2009 då allt blev offentligt. Det kom som en överraskning för oss alla att GM var så benhårda kring detta.

Regeringen fick då istället försöka övertala GM att fortsätta förhandla med Spyker. Så småningom gick GM med på detta och Victor Muller gick också med på GM:s villkor att Antonov inte skulle vara med när de köpte bolaget.

Vad gäller undersökningen kring Antonov så gör inte ministrar egna undersökningar kring olika personer. Det uppdraget hade Riksgälden i detta fall. De anlitade en konsult som i sin tur anlitade Kroll som dock aldrig hann färdigt med rapporten innan GM meddelade sitt beslut den 18 dec. Det vill säga kunskapen kring Antonov fanns hos Riksgälden inte hos mig. Det är väl också ganska naturligt att jag som minister inte kan hålla på med personundersökningar.

I steg två när Victor Muller återkom och ville att Antonov skulle få komma in i bolaget som finansiär så bad jag Riksgälden göra en grundlig undersökning och de återkom så småningom till regeringen och sa att de inte funnit något som styrkte de påståenden som då fanns i offentlig debatt kring Antonov.”

Maud Olofsson anser inte att hon försenat processen. Hon hade ingen mer information än npgon annan, hävdar hon. Hon beklagar också att ”KU inte tar sin viktiga roll på allvar utan försöker med lögner politisera KU:s arbete. Detta är djupt beklagligt”.

Kn det vara så att du gillar att cykla?
Citera
2018-05-26, 06:01
  #44
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volkstormen
Det är något speciellt med politiskt korrekta kärringar från Norrland som gör att man spyr lite i munnen. Samma med hon FP-häxan i EU som Motgift pratade om.

Marit Paulsen. Tjänar EU och får bra betalt.
Citera
2018-05-26, 10:45
  #45
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Samtliga affärer under Mauds tid som näringsminister var ju rena rama skenidragen...

Nuon-affären där vi förlorade åtskilliga miljoner, om inte miljarder... holländarna hade i vart fall roligt åt sverige.
När posten slogs ihop och blev postnord, denna gången var det danskarnas tur att skratta hela vägen till banken.
Men framförallt när hon gick i god för brännvinsadvokaten Victor Muller och därmed ännu en gång lyckas med konststycket att trolla bort åtskilliga miljoner.. om inte miljarder... kronor från svenska folkets skattekassa.


Tack Maud, tack för ett mycket fint arbete å svenska folkets vägnar.

Precis. Man får inte heller glömma hennes bastanta motstånd mot några som helst regleringar av invandringen till Sverige vilket resulterat i miljardkostnader för stat och kommuner när horderna av bidragstagare ska försörjas av skattepengar.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback