Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-17, 03:19
  #1
Medlem
Vad innebär detta? Vad tycker ni? Vi pratar främst om killar. Vad ska det vara för ring? Den får inte vara gay och den får inte se ... fjortis ut.
Citera
2014-09-17, 03:24
  #2
Medlem
pluto-s avatar
Det innebär inte ett skit. Bär vad du vill på din kropp.
Citera
2014-09-17, 11:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Det innebär inte ett skit. Bär vad du vill på din kropp.

Det gör det visst det. På engelska kallas det 'signet ring' och romerska kejsare hade den ringen just på lillfingret. Det var så man identifierade kejsaren om man inte visste hur han såg ut. Det var en symbol för absolut makt.
Citera
2014-09-17, 11:39
  #4
Medlem
pluto-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Det gör det visst det. På engelska kallas det 'signet ring' och romerska kejsare hade den ringen just på lillfingret. Det var så man identifierade kejsaren om man inte visste hur han såg ut. Det var en symbol för absolut makt.
Hahaha, vem fan bryr sig? Tror du att någon kommer säga "romerska kejsare hade den ringen just på lillfingret. Det var så man identifierade kejsaren om man inte visste hur han såg ut." till dig om du har en ring på lillfingret?
Citera
2014-09-17, 12:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Hahaha, vem fan bryr sig? Tror du att någon kommer säga "romerska kejsare hade den ringen just på lillfingret. Det var så man identifierade kejsaren om man inte visste hur han såg ut." till dig om du har en ring på lillfingret?

Jag påpekade din brist på bildning i ämnet 'förbundsringar'. Resten har du hittat på själv; som ofta är brukligt bland obildade...

Sen skulle jag aldrig ha en ring på lillfingret om den inte symboliserade absolut makt.
Citera
2014-09-17, 17:04
  #6
Medlem
pluto-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Jag påpekade din brist på bildning i ämnet 'förbundsringar'. Resten har du hittat på själv; som ofta är brukligt bland obildade...

Sen skulle jag aldrig ha en ring på lillfingret om den inte symboliserade absolut makt.
Haha, jag kunde inte bry mig mindre om förbundsringar.

Är du en romersk kejsare? Hur relevant är det 2014? Ingen bryr sig, förutom du.
Citera
2014-09-17, 18:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Haha, jag kunde inte bry mig mindre om förbundsringar.

Är du en romersk kejsare? Hur relevant är det 2014? Ingen bryr sig, förutom du.

Du är verkligen white trash. Du klarar inte av att ta till dig kunskap. Och så hittar du på saker i syfte att starta ett bråk. Riktigt omoget. Väx upp. Och läs vad jag faktiskt har skrivit istället för att hitta på saker som en idiot.
Citera
2014-09-18, 02:47
  #8
Medlem
pluto-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Du är verkligen white trash. Du klarar inte av att ta till dig kunskap. Och så hittar du på saker i syfte att starta ett bråk. Riktigt omoget. Väx upp. Och läs vad jag faktiskt har skrivit istället för att hitta på saker som en idiot.
Det är skillnad på att ta till sig kunskap som är intressant och/eller relevant, och rent skräp som ingen bryr sig om. Blev du ledsen? Med tanke på att du kommer med skällsord så fort någon säger emot dig.

Det är okej, du behöver inte gråta.

Summan av kardemumman: Bär vad ni vill. Ja, du kan ha en ring på lillfingret. Ingen kommer mixa ihop dig med en romersk kejsare.

Vill du svara så kan du göra det i PM, vi har redan nog med offtopic i den här tråden.
Citera
2014-09-18, 14:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Det är skillnad på att ta till sig kunskap som är intressant och/eller relevant, och rent skräp som ingen bryr sig om. Blev du ledsen? Med tanke på att du kommer med skällsord så fort någon säger emot dig.

Det är okej, du behöver inte gråta.

Summan av kardemumman: Bär vad ni vill. Ja, du kan ha en ring på lillfingret. Ingen kommer mixa ihop dig med en romersk kejsare.

Vill du svara så kan du göra det i PM, vi har redan nog med offtopic i den här tråden.

Haha! �� Relevansen i kunskap är alltid relativ, beroende på ämne, tid och plats. Det är få saker som är onyttiga att veta, och jag lägger det mesta på minne �� Det roliga är att du dels fullständigt självsäkert bara "näh! Butyder ingateng!" och sen när nån bara "jo, här är historien bakom såna ringar" så börjar du hitta på massa saker �� Ganska sorgligt, men också roligt. Det är nog du som borde gråta över att du är så illa rustad att föra en diskussion...
Citera
2014-09-26, 17:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Det är skillnad på att ta till sig kunskap som är intressant och/eller relevant, och rent skräp som ingen bryr sig om. Blev du ledsen? Med tanke på att du kommer med skällsord så fort någon säger emot dig.

Det är okej, du behöver inte gråta.

Summan av kardemumman: Bär vad ni vill. Ja, du kan ha en ring på lillfingret. Ingen kommer mixa ihop dig med en romersk kejsare.

Vill du svara så kan du göra det i PM, vi har redan nog med offtopic i den här tråden.
Alltså anledningen till varför jag frågade var för att veta vad den faktiskt betydde, klart jag kan bära vad jag vill, varför inte gå med en strapon på skallen? I det här fallet ville jag veta vad den betydde och dina inlägg är högst irrelevanta. Men tack ändå för visat intresse.
Citera
2018-09-21, 15:30
  #11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Alltså anledningen till varför jag frågade var för att veta vad den faktiskt betydde, klart jag kan bära vad jag vill, varför inte gå med en strapon på skallen? I det här fallet ville jag veta vad den betydde och dina inlägg är högst irrelevanta. Men tack ändå för visat intresse.
Lite kul, apropå Romerska Kejsare och absolut makt :
https://www.svenskdam.se/2017/01/mys...ns-vigselring/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ara-vigselring
Och till sist:
https://www.expressen.se/omtalat/sex...r-betyder-det/
Citera
2018-09-24, 20:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Vad innebär detta? Vad tycker ni? Vi pratar främst om killar. Vad ska det vara för ring? Den får inte vara gay och den får inte se ... fjortis ut.

Innebär väl att man är en hallick/hiphop-superstjärna/ghettoboy. Själv hade jag inte haft det, men kan tycka det är snyggt på vissa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback