Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-04, 12:15
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast han kan mycket väl ha konverterat till judendomen och då är han jude, eller tillhör du dendär falangen som använder skjutmått och linjal för att avgöra vem som är jude?

Edit: Svarar inte direkt på ditt påstående ser jag men jude kan han vara.

Det har han dock inte gjort. Han bosatte sig ett tag i södra Israel och eftersom han inte var jude så positionerade han sig istället som drus (även om han inte var det heller). Försökte avancera uppåt i drusernas intresse-organisation i Israel. Även det tog stopp efter ett tag.
Citera
2022-07-04, 13:20
  #122
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det har han dock inte gjort. Han bosatte sig ett tag i södra Israel och eftersom han inte var jude så positionerade han sig istället som drus (även om han inte var det heller). Försökte avancera uppåt i drusernas intresse-organisation i Israel. Även det tog stopp efter ett tag.

Ja men vad bra då att detta stjärnskott fått sin fristad här i Sverige!
Citera
2022-07-11, 20:05
  #123
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det har han dock inte gjort. Han bosatte sig ett tag i södra Israel och eftersom han inte var jude så positionerade han sig istället som drus (även om han inte var det heller). Försökte avancera uppåt i drusernas intresse-organisation i Israel. Även det tog stopp efter ett tag.

@Nannegijala, men Israel måste väl ha trott att han var jude, för annars kunde han väl inte bosätta sig i det landet, eller? Jag är i alla fall säker på att nya medborgare inte får medborgarskap om man inte kan bevisa att man är jude, och då eftersom du inte har medborgarskap, måste du förr eller senare ut ut landet.

Stämmer, han är inte druse heller. Han är och förblir en iransk muslim tills han lämnar denna värld, hur han än försöker vrida och vända på det. Men hur vet du att hans druse-fasoner tog stopp? Har du mer info hur det har gått för denna iraniern babak hejazi i Israel?
Han måste väl på något sätt ha lyckats lura dem att han var jude, för att kunna bli insläppt i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men vad bra då att detta stjärnskott fått sin fristad här i Sverige!

@Ringhals3, menar du att den iranska muslimen babak hejazi har återvänt till sverige? Hur kan man se/veta det?

Här finns han på Lexbase i alla fall. Är han läkare? Jäkla vad många olika namn och namnbyten den här iranska muslimen babak hejazi har genomfört. Han är inte jude, och märkligt då att han tar kippa och andra liknande persedlar på sig. Snacka om att inte ha alla bestick i lådan, personlighetsstörd så det bara stänker om det:

https://lexbase.se/personsok?Search%...ch%5Bcity%5D=&
__________________
Senast redigerad av pittbrad 2022-07-11 kl. 20:14.
Citera
2022-07-12, 12:04
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
@Nannegijala, men Israel måste väl ha trott att han var jude, för annars kunde han väl inte bosätta sig i det landet, eller? Jag är i alla fall säker på att nya medborgare inte får medborgarskap om man inte kan bevisa att man är jude, och då eftersom du inte har medborgarskap, måste du förr eller senare ut ut landet.

Stämmer, han är inte druse heller. Han är och förblir en iransk muslim tills han lämnar denna värld, hur han än försöker vrida och vända på det. Men hur vet du att hans druse-fasoner tog stopp? Har du mer info hur det har gått för denna iraniern babak hejazi i Israel?
Han måste väl på något sätt ha lyckats lura dem att han var jude, för att kunna bli insläppt i landet.



@Ringhals3, menar du att den iranska muslimen babak hejazi har återvänt till sverige? Hur kan man se/veta det?

Här finns han på Lexbase i alla fall. Är han läkare? Jäkla vad många olika namn och namnbyten den här iranska muslimen babak hejazi har genomfört. Han är inte jude, och märkligt då att han tar kippa och andra liknande persedlar på sig. Snacka om att inte ha alla bestick i lådan, personlighetsstörd så det bara stänker om det:

https://lexbase.se/personsok?Search%...ch%5Bcity%5D=&

Han är tillbaka i Sverige. Man behöver inte vara jude för att bo i Israel. Troligen försökte han inte emigrera och bli israelisk medborgare utan angav något annat skäl, t.ex. han lyckades få någon i Israel att anställa honom och därmed var han där på jobb. Han bodde rätt nära Gaza-remsan, förmodligen av ekonomiska skäl eftersom ingen vill bo där frivilligt och de bostäder som finns där är billiga. Såvitt jag kunnat se var han där ca 2 år, sen kom han tillbaka till Sverige. Han är definitivt inte läkare, i Sverige försörjde han sig som servitör och bartender. Jag träffade själv på honom rätt många gånger när han stod bakom baren. Det jag vet om honom är det man kunnat se på hans Facebook-sida, men då och då får han typ ågren och rensar en hel del. Han är bannlyst från de judiska församlingarna i Sverige sedan många år eftersom han är så märklig och man vet inte vad han ska få för sig.
__________________
Senast redigerad av Nannegijala 2022-07-12 kl. 12:16.
Citera
2022-07-12, 12:34
  #125
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Han är tillbaka i Sverige. Man behöver inte vara jude för att bo i Israel. Troligen försökte han inte emigrera och bli israelisk medborgare utan angav något annat skäl, t.ex. han lyckades få någon i Israel att anställa honom och därmed var han där på jobb. Han bodde rätt nära Gaza-remsan, förmodligen av ekonomiska skäl eftersom ingen vill bo där frivilligt och de bostäder som finns där är billiga. Såvitt jag kunnat se var han där ca 2 år, sen kom han tillbaka till Sverige. Han är definitivt inte läkare, i Sverige försörjde han sig som servitör och bartender. Jag träffade själv på honom rätt många gånger när han stod bakom baren. Det jag vet om honom är det man kunnat se på hans Facebook-sida, men då och då får han typ ågren och rensar en hel del. Han är bannlyst från de judiska församlingarna i Sverige sedan många år eftersom han är så märklig och man vet inte vad han ska få för sig.

Ok. Har du kunnat se honom? Är han fortfarande aktiv i sitt enmansprojekt SJD eller är han med i SD? Kanske planerar han att vara på deras valvaka i höst ånyo?

Har han gett upp att vara jude? Eller går han fortfarande omkring iklädd judiska plagg?

Enligt hans Fb, är han ju fortsatt bosatt i Israel. Jag fick för mig, att han valde aktivt och självmant att bo i södra Israel, just nära gazaremsan, för att han ville se live action på nära håll, t.ex. alla raketbeskjutningar och -attacker, och israels sedermera bombningar av Gaza.
__________________
Senast redigerad av pittbrad 2022-07-12 kl. 12:40.
Citera
2022-07-12, 12:42
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Ok. Har du kunnat se honom? Är han fortfarande aktiv i sitt enmansprojekt SJD eller är han med i SD? Kanske planerar han att vara på deras valvaka i höst ånyo?

Har han gett upp att vara jude? Eller går han fortfarande omkring iklädd judiska plagg?

Enligt hans fb, är han ju fortsatt bosatt i Israel.

Vissa bekanta stötte på honom på stan för typ ett halvår sen och enligt dem bodde han då tydligen i Sverige igen sen en tid tillbaka. Han har så länge jag minns varit en väldigt social person som rört sig mycket i utelivet, så hans underliga persona har varit en "snackis" i många år.
Jag vet inte hur det är med hans jude-projekt, men eftersom stora delar av hans kropp är täckta med jättelika hebreiska tatueringar kan det vara svårt att backa helt....
__________________
Senast redigerad av Nannegijala 2022-07-12 kl. 12:44.
Citera
2022-07-13, 08:37
  #127
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det har han dock inte gjort. Han bosatte sig ett tag i södra Israel och eftersom han inte var jude så positionerade han sig istället som drus (även om han inte var det heller). Försökte avancera uppåt i drusernas intresse-organisation i Israel. Även det tog stopp efter ett tag.

Har du mer info angående detta? Länk eller bild?
Citera
2022-07-13, 12:16
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har du mer info angående detta? Länk eller bild?

Se t.ex. här: https://www.facebook.com/IsraeliDruz...79037392308590
Hejazi är längst fram framför flaggan och listar sig själv som "Executive Director of Israeli Druze Alliance".

Eller här: https://www.facebook.com/photo?fbid=...07107207495020
Citera
2022-07-16, 13:05
  #129
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Fast han kan mycket väl ha konverterat till judendomen och då är han jude, eller tillhör du dendär falangen som använder skjutmått och linjal för att avgöra vem som är jude?

Edit: Svarar inte direkt på ditt påstående ser jag men jude kan han vara.

Ja, om du konverterar till judendom, är du jude. Men som trådrubriken lyder, är han verkligen jude? Svaret är nej, då han varken är etniskt jude eller har konverterat. Det är därför det är märkligt varför den iranska muslimen babak hejazi springer omkring i typiskt judiska kläder och kallar sig för jude, när han inte ens är det. Kan han ha drabbats av en psykos, vanföreställning och/eller söker han uppmärksamhet pga personlighetsstörningar, annat mm

Här kan du läsa vad han vill göra med palestinierna i Gaza:

https://imgur.com/a/uD7cUsQ
__________________
Senast redigerad av pittbrad 2022-07-16 kl. 13:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback