Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-06, 19:41
  #1
Medlem
storytellers avatar
Jag är lite nyfiken på de stora amerikanska musikfestivalerna.
Var inne på Coachellas hemsida, men där verkade allt väldigt annorlunda och strikt, det var "ingen alkohol på campingen" "tyst klockan 02" "sköt er".
Finns den skandinaviska festivalkulturen även på andra sidan kontinenten? Eller är det kanske musiken som är primär för de flesta där? Woodstock var väl ganska röjigt...
Vilka stora festivaler finns i USA, i delstater utan stenhårda lagar?
Hur är det med våld och stölder där jämfört med här? Bor folk i tält eller campar de i sina bilar?
Citera
2005-09-06, 21:51
  #2
Medlem
pockis avatar
South By Southwest (SXSW) i Austin, TX hålls på barer i stan, så jag kan inte tänka mig att den är alkoholfri.
Lite annorlunda eftersom den hålls i stan, men enligt vänner som varit där är den väldigt bra.

Är framför allt showcase för nya band, men många gamla spelar också.
Citera
2005-09-17, 18:50
  #3
Medlem
Har en polare som varit på the burnining man festival i nevada, den var jävligt grym sa han. Det söp och knarkades utan dess like, som på alla andra festivaler vill säga. Vet dock inte hur musikutbudet ser ut men gör en googlesökning.

Tjena!
Citera
2005-09-17, 19:15
  #4
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag tror du bör undvika. Det är med största sannolikhet bara sådant där larvigt rap och liknande. Pellejönsar i byfånemössor som står och tjattrar och hoppar upp och ned till entonigt dunkande är stort i USA dessvärre.

Visst tror jag att det även förekommer festivaler med riktig rockmusik men de är nog åt det alternativa håller numer och svåra att hitta.
Citera
2005-09-18, 02:02
  #5
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag är lite nyfiken på de stora amerikanska musikfestivalerna.
Var inne på Coachellas hemsida, men där verkade allt väldigt annorlunda och strikt, det var "ingen alkohol på campingen" "tyst klockan 02" "sköt er".
Finns den skandinaviska festivalkulturen även på andra sidan kontinenten? Eller är det kanske musiken som är primär för de flesta där? Woodstock var väl ganska röjigt...
Vilka stora festivaler finns i USA, i delstater utan stenhårda lagar?
Hur är det med våld och stölder där jämfört med här? Bor folk i tält eller campar de i sina bilar?

har aldrig hört om den festivalen men antagligen är Coachella festivalen nån kristen skit festival, sådana finns det uppsjöar av. Men annars är det ganska lika våra festivaler även om de kanske knarkar lite mer på festivaler over there. Den enda staten du bör undvika att gå på festival i är möjligtvis Utah, annars är det mycket samma lagar som här hemma.

Våld kan du glömma om du inte går på festival där det finns massa svenskar eller danskar tror fan det bara är vi som slåss på festival/krogen. När jag var i staterna såg jag ALDRIG nån fajt i krog sammanhang och jag har svårt att tänka mig att det skulle vara annorlunda på festivaler.

Gammal hårdrockarare: Tvärtemot det finns faktiskt många festivaler som är inriktad på rock. Många fler än tex hiphop och sånt. Hiphoppare går på klubb och rockare på festival. Tror faktiskt du skulle trivas i USA då slipper du alla grodor och krokodiler. Finns MÅNGA rock radio stationer

Edit: mycket festival hehe
Citera
2005-09-18, 03:05
  #6
Medlem
Citat:
men antagligen är Coachella festivalen nån kristen skit festival
verkligen ingen kristen festival.
det är en alternativ rock festival i öknen.

queens of the stone age och radiohead är band som har spelat t.e.x
Citera
2005-09-19, 02:52
  #7
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imhotep
verkligen ingen kristen festival.
det är en alternativ rock festival i öknen.

queens of the stone age och radiohead är band som har spelat t.e.x

vart i öknen ligger den då? men det verkar konstigt det här med ingen alkohol och sova innan två har svårt att föreställa mig det om det inte är en kristen eller ungdoms festival
Citera
2005-09-19, 10:09
  #8
Medlem
Den ligger HÄR i Indio ,California.
www.coachella.com
Citera
2005-09-19, 10:12
  #9
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
har aldrig hört om den festivalen men antagligen är Coachella festivalen nån kristen skit festival, sådana finns det uppsjöar av. Men annars är det ganska lika våra festivaler även om de kanske knarkar lite mer på festivaler over there. Den enda staten du bör undvika att gå på festival i är möjligtvis Utah, annars är det mycket samma lagar som här hemma.

Våld kan du glömma om du inte går på festival där det finns massa svenskar eller danskar tror fan det bara är vi som slåss på festival/krogen. När jag var i staterna såg jag ALDRIG nån fajt i krog sammanhang och jag har svårt att tänka mig att det skulle vara annorlunda på festivaler.

Gammal hårdrockarare: Tvärtemot det finns faktiskt många festivaler som är inriktad på rock. Många fler än tex hiphop och sånt. Hiphoppare går på klubb och rockare på festival. Tror faktiskt du skulle trivas i USA då slipper du alla grodor och krokodiler. Finns MÅNGA rock radio stationer

Edit: mycket festival hehe

Har iofs under alla mina festivalår sätt mycket lite slagsmål.
Citera
2005-09-19, 10:22
  #10
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
vart i öknen ligger den då? men det verkar konstigt det här med ingen alkohol och sova innan två har svårt att föreställa mig det om det inte är en kristen eller ungdoms festival
Den hålls på Empire Polo Field i Indio om jag förstått saken rätt. Men nej, det är inte en kristen festival, och inte en renodlad ungdomsfestival heller. Kolla deras site för mer information.
Citera
2005-09-20, 01:15
  #11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Har iofs under alla mina festivalår sätt mycket lite slagsmål.

Jo det är iof sant. Men om man ser till fulla människor i allmänhet så har jag aldrig träffat några människor som tänder för så lite som här i Sverige. Fan det är ju slagsmål varje gång man går ut här.
Citera
2005-09-20, 01:30
  #12
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jo det är iof sant. Men om man ser till fulla människor i allmänhet så har jag aldrig träffat några människor som tänder för så lite som här i Sverige. Fan det är ju slagsmål varje gång man går ut här.
Jag har varit på 20 festivaler och sammanlagt sett ungefär lika många bråk som jag ser en normal kväll på krogen. Det är en annan stämning på festival, det är det som är så trevligt.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f244562

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback