Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-30, 22:31
  #565
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Med SD som största parti i en majoritetsregering skulle vi äntligen få se lite sund, vettig mittenpolitik.

Stoppad massinvandring, hårdare tag mot kriminaliteten i förorterna, färre utbildningsplatser i genusvetenskap, slopat presstöd till vinklad dinosauriemedia, återförstatligande av skolan, slopad inkomstskatt för fattigpensionärer, kortare sjukhusköer osv.
Citera
2016-12-30, 22:31
  #566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag misstänker att alla utom du förstår. Du är faktiskt den första som säger sig inte göra det, trots att jag lagt ut texten många gånger kring Jimmies Rosenberg-intervju, sedan den hölls.

Bevisbördan ligger inte på någon att bevisa att etniska svenskar finns, utan på rasteoretiker att förklara varför just den tillhörigheten kan ifrågasättas.

Svenska Folkpartiet i Finland är t ex ett etniskt intresseparti bestående av svenskar som inte passar in i din eller Jimmies förklaringsmall.

Omvänt är Turkiet ett bevis på att det är svårt att övertyga armenier eller kurder att assimileras in i en öppen kulturentitet, trots att man hade både tid och maktmedel till sitt förfogande som SD saknar.

Kurderna vill ha ett eget land, Kurdistan, som för närvarande ingår i fem olika stater. Armenierna har synnerligen svårt att uppfatta sig som turkar efter turkiska statens folkmord på armenier för ca 100 år sedan.
Vad grupperna, i egenskap av turkiska medborgare politiskt möjligen kan uppnå i Turkiet, är jämställdhet med övriga turkiska medborgare. Dit har man inte nått ännu i den bitvis mycket ofullständiga turkiska demokratin.
Hur menar du att en "svensk identitet" officiellt ska fastställas? Den som anser sig vara svensk må väl gälla som svensk, om hen innehar svenskt medborgarskap.
Citera
2016-12-31, 00:43
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Kurderna vill ha ett eget land, Kurdistan, som för närvarande ingår i fem olika stater. Armenierna har synnerligen svårt att uppfatta sig som turkar efter turkiska statens folkmord på armenier för ca 100 år sedan.
Vad grupperna, i egenskap av turkiska medborgare politiskt möjligen kan uppnå i Turkiet, är jämställdhet med övriga turkiska medborgare. Dit har man inte nått ännu i den bitvis mycket ofullständiga turkiska demokratin.
Hur menar du att en "svensk identitet" officiellt ska fastställas? Den som anser sig vara svensk må väl gälla som svensk, om hen innehar svenskt medborgarskap.

Varför skriver du inte "kurder" och "armenier"? Menar du och Jimmie att dessa grupper är "officiellt fastställda" eller har oblandat blod sedan istiden?

Kan du förklara för gruppen på vilka grunder du och Jimmie är alldeles konfysa när det gäller en viss liten folkgrupp, men inte andra - utan att göra rasistisk åtskillnad? Om inte tycker jag nog att SD borde leja mig istället för dig vad gäller rådgivning.
Citera
2016-12-31, 12:05
  #568
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade

// mod
Citera
2016-12-31, 15:04
  #569
Medlem
Redgreys avatar
Jag får erkänna att jag inte är superbra inläst på SD. Någon som har lust att upplysa mig lite om vad de tror skulle hända med följande saker om SD får bilda regering 2018?

* Vad kommer hända med högskolor & universitet? Kommer de avgiftsbeläggas? För alla, eller bara för icke-svenskar?
* Tror ni att abortgränsen kommer att sänkas?
* Som jag förstått det vill SD återinföra sambeskattning? (Jag förstår personligen inte hur detta skulle gynna svenskar)
* Vad tror ni kommer hända med EU? Export/import?
Citera
2017-02-21, 16:26
  #570
Medlem
mau5s avatar
Ponera att SD vinner valet 2018. Vad tror ni de kommande "konsekvenserna" kan bli?

Jag kan se massvis med upplopp, bilbränder, skadegörelse mot statlig egendom, etc.
Detta pga vänsterns extrema bemötande med människor som röstar på SD eller sympatiserar med SD.
Citera
2017-02-27, 01:43
  #571
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Ponera att SD vinner valet 2018. Vad tror ni de kommande "konsekvenserna" kan bli?

Jag kan se massvis med upplopp, bilbränder, skadegörelse mot statlig egendom, etc.
Detta pga vänsterns extrema bemötande med människor som röstar på SD eller sympatiserar med SD.

Jag tror likadant, bilbränder sker ju redan dagligen i landet. Men jag hoppas såklart att dom vinner valet, annars ligger landet jävligt pyrt till
Citera
2017-04-10, 19:11
  #572
Medlem
Mess avatar
Valet 2018, Kommer inte SD fortsatt att frysas ut ?

Frågeställningar:

1. Valet 2018: Kommer inte SD fortsatt att frysas ut, oavsett valresultat?.

2. Om SD får mycket höga valresultat, kommer inte den samlade MSM gå kräftgång för att medialt motarbeta varenda ändring SD kommer försöka genomföra på alla tillåtna och otillåtna sätt?.

3. Kommunala och statliga inrättningar med "Värdegrund", hur kommer dessa agera om SD får ett så stort väljarstöd så "värdegrunden" måste förändras?.

4. Hur ser framtiden ut i vårt land?, finns någon vinnare med den ökade polariseringen vi ser oavsett framtida valresultatet?.
Citera
2017-04-10, 20:13
  #573
Avstängd
En risk är att fler röster på Sd innebär mer vänsterpolitik. Säg att Sd får 40%, rödgröna 31% och alliansen 29%. Då blir det åter rödgrön regering med passivt alliansstöd, och Sverige kommer att styras fyra år av de 31 vänstraste procenten.
Citera
2017-04-10, 20:21
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
En risk är att fler röster på Sd innebär mer vänsterpolitik. Säg att Sd får 40%, rödgröna 31% och alliansen 29%. Då blir det åter rödgrön regering med passivt alliansstöd, och Sverige kommer att styras fyra år av de 31 vänstraste procenten.

Detta är jag rädd för också. Har gått och grubblat på det ett tag.
Den bittra sanningen lär väl bli att oavsett vad SD får för valresultat (förutsatt att det är under 50,1%) så kommer alla andra motarbeta dem till vilka medel som helst?

Väldigt velig inför valet 2018 men oavsett vad så tycker jag det är sjukt att man kan kalla sig demokrati när man skiter i x% av befolkningen.
T.om. F! Som jag inte håller med för fem öre skall ha sin rätt att synas och höras i paritet till de procent de lyckats få tag i
Citera
2017-04-10, 20:59
  #575
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Svar JA.

Det sker ju redan nu.
Citera
2017-04-10, 22:07
  #576
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Den bittra sanningen lär väl bli att oavsett vad SD får för valresultat (förutsatt att det är under 50,1%) så kommer alla andra motarbeta dem till vilka medel som helst?

Ja, precis så tänker jag också.

Men om polariseringen ökar och en fortsatt utfrysning av ett ännu större SD kommer inte det kunna sluta väldigt illa för Sverige?.

Jag tänker att totalt frysa ut ett partis röstande som kanske har uppemot 30% till valet och tro att det kan ske utan konsekvenser för landet, är inte det en utopi ?. (framförallt om man ser hur förbannade vissa av dessa väljare nu är).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback