Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-15, 21:56
  #217
Medlem
Jag såg just "30 minuter" där hon intervjuades av Anders Holmberg.
Holmberg sade innan intervjun att "hoppas jag inte får sparken om det blir obekvämt".
Det var nog bra.
Själva intervjun var ruskigt platt. Inga svar alls och hon är fullkomligt genompolitiserad. Holmberg stod dock på sig och skötte sitt jobb.
Citera
2021-12-16, 14:23
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag såg just "30 minuter" där hon intervjuades av Anders Holmberg.
Holmberg sade innan intervjun att "hoppas jag inte får sparken om det blir obekvämt".
Det var nog bra.
Själva intervjun var ruskigt platt. Inga svar alls och hon är fullkomligt genompolitiserad. Holmberg stod dock på sig och skötte sitt jobb.

Helt sanslöst att en sådan vek person kan ha ett sådant viktigt jobb. Samtidigt så är problemet så mycket större då hela uppsättningen runt SVT är så politiskt vänstervridet och det är väl bl a den frågan hon helt duckar. Vem granskar dom, granskningsnämnden😎, är ju bara klubben för inbördes beundran.
Citera
2021-12-16, 15:17
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkan200
Helt sanslöst att en sådan vek person kan ha ett sådant viktigt jobb. Samtidigt så är problemet så mycket större då hela uppsättningen runt SVT är så politiskt vänstervridet och det är väl bl a den frågan hon helt duckar. Vem granskar dom, granskningsnämnden😎, är ju bara klubben för inbördes beundran.
Intressant att den här tråden fortfarande bevakas.
Antar att du har sett programmet. Det jag förvånades över var hennes ovilja att svara på frågan varför personer som sympatiserar med vissa partier känner ett lågt förtroende för SVT.
Likaså ville hon inte kännas vid att sympatier som journalister hyser kan bidra till att vinkla deras historia.
Riktar man sig inte till målgruppen till höger på politikerskalan eller hur skall man tolka det?
Citera
2021-12-16, 17:11
  #220
Medlem
PommesFritzonTrumps avatar
Kärringen säger ju emot sig själv. Hon säger:

Citat:
– Att vara journalist är ett yrke. Det är en profession. Uppdraget för oss och alla journalister är att förhålla sig neutral och opartisk i sin rapportering, att agera professionellt oavsett vad man har för personliga preferenser.

Om hon tycker så då ska det ju inte vara någon skillnad om journalisterna är V/S/MP/L/KD/M/C eller SD, så länge de är neutrala och opartiska i sin rapportering. Men så är ju inte verkligheten. Hos SVT skulle ju en journalist som antyder att han/hon sympatiserar med SD få sparken.

SVT ska ju avspegla vad folket röstar. SD fick 17,53% av rösterna i valet år 2018. Då ska det ju också 17.53% av SVT:s journalister sympatisera med SD. Men hos SVT är det 0%.

Hanna Stjärne är en hycklande kärring.

Här är programmet: SVT Play: 30 minuter - Hanna Stjärne
__________________
Senast redigerad av PommesFritzonTrump 2021-12-16 kl. 17:23.
Citera
2021-12-16, 23:32
  #221
Medlem
tänker inte ens titta på programmet jag vet redan vad hon svarar på frågorna,svammel svammel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback