Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-04, 22:27
  #2113
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Vid midnatt gick agenterna och stängde 2023 års nötskål. Tre nötter sökte förgäves sina vise män, nämligen:

14. Pinocchio av signaturen Winschluss, Vincent Paronnaud. Kom på svenska år 2016. Vann Fauve d'Or-priset för bästa album i Angoulême år 2009, här fanns alltså en likhet med den föreslagna Fred som vann samma pris år 1994.

59. Dieter Lumpen av Jorge Zentner och Rubén Pellejero. Denna julepisod har mycket riktigt publicerats i Agent X9 som "Liemannens pris".

64. Ingen brist på tankar av Scott Huber. Tämligen smal utgåva förstås men dock lånad från ett vanligt folkbibliotek.

Det gick undan i år, särskilt i början. Kanske berodde det delvis på att skålen innehöll en hel del serier som varit med tidigare år (dock inte med samma rutor, hoppas jag), det är nog svårt att undvika. Dessutom tycks det mig som att nya serier alltmer sällan berör julen, i den mån någon helg dyker upp verkar det snarast vara Halloween. En tråkig trend förstås, om den nu inte bara är ett hjärnspöke.

Vid poängberäkningen har det särskilt under inledningsskedet blivit ovanligt många delade poäng. Om någon nämnt enbart en serietitel och någon annan kort tid därefter levererat både titel och serieskapare, så har poängen delats. Årets slutresultat blir därmed:

Guld: Man-At-Arms, 102,5 p
Rökelse: Gissa vem, 72 p
Myrra: schizophrenia, 70 p
Frijd på jordene och menniskonem en godh wilie: PlantaGenista 68,5 p; Popesize 31,5 p; HORSVERIGE 21,5 p; Uff99 14 p; Herr.Dittling 13 p; timheidecker 10 p; Homan3 9 p; Pippikoftan 3 p

Tack för i år, alla flitiga gissare och knäckare! God forts. följer!
Ypperligt quiz, snyggt jobbat.

Den här gången var jag med från början, det blev det inte så mycket bättre av, men några poäng blev det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback