Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-05-30, 00:33
  #109
Medlem
8711s avatar
Känner en hel del folk personligen som berättat att dom röstat på andra partier som kommit fram till att dom inte kan förstå hur dom varit så dumma. Att de är fyra år mellan valen och att det är lång tid och många grämer sig faktiskt ganska allvarligt att ha röstat på andra partier och sedan ångrat sig och gällande som inte röstat alls som nu insett situationens allvar i Sverige där vi måste göra något åt politiken gällande främst invandringspolitiken, dess följder på välfärden och gällande kriminalpolitiken.
Citera
2018-09-10, 20:30
  #110
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ja har vi några väljare här som ångrar att de inte röstade på SD igår eller i förtidsröstningen 2018?



Om ni var nära men inte röstade på SD vad var det som påverkade?
Citera
2018-09-10, 21:34
  #111
Medlem
freeriderXIIs avatar
Några av er i tråden som ångrade att ni inte röstade SD 2014 hur gjorde ni igår eller i förtidsröstningen?

Blev det SD?
Citera
2018-09-12, 18:40
  #112
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fråga till er som inte vågade rösta på SD.

Hade massmedias kampanj mot SD någon effekt i ert val att inte rösta på SD?
Citera
2018-09-12, 21:37
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fråga till er som inte vågade rösta på SD.

Hade massmedias kampanj mot SD någon effekt i ert val att inte rösta på SD?
Vet inte, kanske?
Jag håller med SD på invandringsfrågan men allt detta med utträde från EU, abortfrågan, dubbla medborgarskap är för konstigt så jag valde moderaterna istället.
Citera
2018-09-12, 21:51
  #114
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministaty

Vet inte, kanske?
Jag håller med SD på invandringsfrågan men allt detta med utträde från EU, abortfrågan, dubbla medborgarskap är för konstigt så jag valde moderaterna istället.

Och står du fast vid det beslutet idag eller skulle du vilja ändra din röst?


Kanske lättare att säga om några veckor när man ser vad som hänt i det politiska spelet.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-12 kl. 21:55.
Citera
2018-09-14, 20:19
  #115
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det folk på Flashback som vek ner sig och inte vågade rösta på SD men som ångrar det nu?

Berätta i så fall.


Att veta folks bevekelsegrunder är intressant och viktigt. Särskilt för SD.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-14 kl. 20:30.
Citera
2018-09-14, 22:00
  #116
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Det har gått fem dagar sedan valet. Här man ångrat sin röst på den korta tiden ska man omyndighetsförklaras.
Citera
2018-11-08, 21:12
  #117
Medlem
freeriderXIIs avatar
SD verkar ju stiga i opinionsundersökningarna nu. Så det finns kanske en del som ångrar sig.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-11-08 kl. 21:17.
Citera
2019-01-20, 17:28
  #118
Medlem
freeriderXIIs avatar
Nu efter att Löfven får fortsätta som statsminister med hjälp av C och L några borgerliga väljare här som ångrar att ni inte röstade på SD?
Citera
2019-01-21, 16:12
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Nu efter att Löfven får fortsätta som statsminister med hjälp av C och L några borgerliga väljare här som ångrar att ni inte röstade på SD?

Nej - jag har aldrig röstat borgerligt och jag röstade SD 1998 - 2018

Däremot har jag faktiskt ångrat att jag även röstade 2018 och ser numera partiet SD som en förfelad ide.

Det kanske från början var oklokt att starta SD som ett parlamentariskt parti byggt på en grund som är negativ: En slags folkkampanj mot asylpolitiken eller Junilistan. Det kanske inte går att bygga ett parti med negativism i en fråga?

Jimmie Åkesson, Björn Söder mfl mfl insåg att man måste forma en politik om det samhälle man ville ha och en politik FÖR det. Principprogrammet 2011 som ju inte var särskilt förankrat bland medlemmarna och inte heller det där ganska tomma talet om folkhemmet var en slags slutpunkt för det arbetet och sedan tycker jag det gått utför.

Sedan slutpunkten har både Nolltoleransen och alla pengar företrädare får in i arvoden verkligen fått stagnationen att skena.

Nej - jag tror inte jag skulle rösta SD om det var val idag. Ett parti som internt funngerar odemokratiskt, fyllt av karriärister och som allt mer fjärmar sig från folkrörelsetankar vill jag inte ge min röst.

Inte heller missnöjespartiet med missnöjespartiet. :-)
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback