Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-15, 13:59
  #1
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur många var det här som fegade ur och som tror att ni skall våga rösta 2018 på SD istället?

Vad var det som avgjorde att ni inte röstade på SD?

Och hur känner ni er nu?

Hade medias smutskastningskampanj haft någon effekt/roll?


Själv röstade jag på Direktdemokraterna men ångrar det inte, jag tror att de behövs i riksdagen också om man skall få till stånd en folkomröstning om invandringen som man hade i Schweiz (Vilket är den smartaste vägen till sänkt invandring). Men SD och Kd var mina andra alternativ. Med SD före KD.

Men mina frågor är alltså riktade till er som ej röstade på SD men ångrar er att ni inte gjorde det.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2014-09-15 kl. 14:12.
Citera
2014-09-15, 14:05
  #2
Avstängd
Hade alla som inte vågade lagt sin röst på SD iallafall så hade SD fått 20%
Citera
2014-09-15, 14:27
  #3
Medlem
-ELF-s avatar
Jag röstade inte på SD pga att klockan var 20:08 när jag hade diskat klart. Tittade på serie och där efter diskade jag utan att tänka på tiden.

Man kan ju förtidsrösta. Borde man inte kunna eftertidsrösta om man missade ........

Ja, ångrar mig lite att jag inte hade bättre koll på tiden.
__________________
Senast redigerad av -ELF- 2014-09-15 kl. 14:30.
Citera
2014-09-15, 14:51
  #4
Medlem
netr0pas avatar
Jag röstade från utomlands men är lite osäker om valmyndigheterna godkände rösten?

De 2 vittnena som jag fick med var inga svenska medborgare...


Aja, åtminstone lyckades jag övertyga morsan att SD var rätta partiet och inte Vänsterpartiet som stolt vill pumpa in ännu mer invandrare till Skåne....


Ibland önskar man att Skåne fortfarande tillhör Danmark så Sverige inte ska få ha nån plats att dumpa ner allt i det här landskapet.
Citera
2014-09-15, 15:07
  #5
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Jag röstade inte på SD pga att klockan var 20:08 när jag hade diskat klart. Tittade på serie och där efter diskade jag utan att tänka på tiden.

Man kan ju förtidsrösta. Borde man inte kunna eftertidsrösta om man missade ........

Ja, ångrar mig lite att jag inte hade bättre koll på tiden.


Det är ju synd att du har en sådan inställning till rösträtten. Hoppas du klarar av att rösta nästa i val.
Citera
2014-09-15, 16:26
  #6
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag tror att om SD gått ut med att de vill ha ökat totalt bistånd hade de fått många nya röster
som vill ha lägre invandring men också vill känna sig goda. En elegant rokad.
Citera
2014-09-15, 16:41
  #7
Medlem
Stödröstade på KD i ett försök att rädda aliansen.

Nej, det gick ju bättre än väntat för SD iaf.

Nej, jag förstår att det finns gammla begravda hundar hos SD.
Citera
2014-09-15, 17:25
  #8
Medlem
freeriderXIIs avatar
Frågan är hur många den gruppen är som nästan röstade på SD men vek ned sig i båset, något för ett opinionsinstitut att testa/undersöka.
Citera
2014-09-15, 17:37
  #9
Medlem
Adam211s avatar
Som mest tror jag att SD hade fått 1,5-2.0% mer om verkligen alla hade röstat. Runt 15%, men den siffran kommer så klart att öka fram tills nästa val för att samma misstag kommer göras denna mandatperioden som dom två senaste. Hade man gjort rätt och verkligen tagit debatten och förhandlat fram kompromisser så är jag utan tvekan säker på att vi hade haft en blå majoritetsregering idag.
Citera
2014-09-15, 17:46
  #10
Medlem
2010 var sista valet man med någon trovärdighet kunde ångra sin röst. Går inte att göra det i nuläget med hedern i behåll. Röstade man på sjuklövern stödjer man dagens utveckling, alla korten är på bordet.
Citera
2014-09-15, 18:01
  #11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Och ändå tror jag många går runt och är missnöjda med invandringspolitiken men ändå inte kan få sig till att rösta på SD. Vad skall SD göra för att locka till sig dessa väljare?
Citera
2014-09-15, 21:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Och ändå tror jag många går runt och är missnöjda med invandringspolitiken men ändå inte kan få sig till att rösta på SD. Vad skall SD göra för att locka till sig dessa väljare?

Dom måste nog utöka och förtydliga sitt övriga valpogram, man vinner inte på bara en fråga.

Man måste oxå lyckas värva bra folk, det är dock nog väldigt svårt med den utfrysning som pågår nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback