Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-16, 23:00
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag minns från en partiledardebatt för några år sedan när Gustav Fridolin i brist på argument körde med härskarteknik och hånade antingen kristdemokraternas eller folkpartiet liberalernas partiledare, minns inte vilken exakt, men någon av dem, över att de hade låga väljarsiffror i 2014-valet. Mp fick ju typ 6-7% i det valet, så Mp var något större än de mindre allianspartierna. Men i 2018-valet så vände det och nu blev Mp minst och KD växte, och L fick ju ungefär samma väljarsiffror som i 2014-valet (men har sjunkit opinionsundersökningarna sedan senaste valet). Poängen är att det kan vända för Mp i 2022-valet, och de kanske ökar deras väljare i 2022-valet, vilket i så fall mycket väl skulle kunna bero på Greta-effekten. Men det ser mörkt ut för Mp tillsvidare, det var ju knappt så att de klarade sig i senaste valet. Plastpåseskatten har ju inte direkt gjort dem mer populära heller på sistone. Det är dock viktigt med ett miljöparti rent principiellt i riksdagen, dessvärre har Mp det senaste decenniet varit mer intresserade för att vurma för muslimer än för miljön, så min röst kan de glömma tillsvidare, och jag är en före detta Mp väljare.

Det är Liberalerna som införde plastskatten, inte MP.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback