Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-01-19, 13:41
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vilka ska DF ha anklagat för "antisemitism"? Vänsterpartiet kan ju tänkas men det är väl inte det du påstår gissar jag.
Du verkar inte vara så insatt i SD:s politiska historia.

Låt oss minnas landsmötet i Västerås inför senaste riksdagsvalet. Där närvarade Karsten Lorentzen - utrikespolitisk rådgivare för Danskt Folkeparti och särskilt inbjuden. Han torde knappast tillhöra svenska Vänsterpartiet, såsom du påstår.
Lorentzen varnade uttryckligen Sverigedemokraterna för samröre med antisemitiska krafter i Europa och annorstädes.
Det danska partiet har dessutom signalerat klar ovilja att inleda regelrätt samverkan med SD just på grund av partiets "historiska bakgrund".
Tror du att Dansk Folkepartis utrikespolitiske rådgivare gjorde ett sådant utspel enbart för skojs skull? Det tror inte jag.
Citera
2016-01-19, 13:47
  #50
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Låt oss minnas landsmötet i Västerås inför senaste riksdagsvalet. Där närvarade Karsten Lorentzen - utrikespolitisk rådgivare för Danskt Folkeparti och särskilt inbjuden. Han torde knappast tillhöra svenska Vänsterpartiet, såsom du påstår.
Lorentzen varnade uttryckligen Sverigedemokraterna för samröre med antisemitiska krafter i Europa och annorstädes.
Det danska partiet har dessutom signalerat klar ovilja att inleda regelrätt samverkan med SD just på grund av partiets "historiska bakgrund".
Tror du att Dansk Folkepartis utrikespolitiske rådgivare gjorde ett sådant utspel enbart för skojs skull? Det tror inte jag.

Så han varnade SD för antisemiter? Det är väl bra och har inget att göra med att SD skulle ha varit "antisemiter".

Att Stieg Larsson på sin tid kunde svamla om "antisemitism" någon gång är det ju ingen som tar på allvar idag.

EDIT: Det var det ingen som gjorde då heller, inte ens hans egna anställda.
__________________
Senast redigerad av Y2W 2016-01-19 kl. 13:50.
Citera
2016-01-19, 13:56
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Så han varnade SD för antisemiter? Det är väl bra och har inget att göra med att SD skulle ha varit "antisemiter".

Att Stieg Larsson på sin tid kunde svamla om "antisemitism" någon gång är det ju ingen som tar på allvar idag.

Men snälla du, det aktuella landsmötet hölls 2913. Författaren Stieg Larsson var då sedan länge både död och begraven.
Det verkar, som om du inte riktigt har kläm på historiska fakta. Läs gärna på lite bättre om ditt favoritpartis förflutna, om du inte själv hade möjlighet att närvara i Västerås. Vill minnas att media uppmärksammade Lorenzens utspel.
Citera
2016-01-19, 14:31
  #52
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Men snälla du, det aktuella landsmötet hölls 2913. Författaren Stieg Larsson var då sedan länge både död och begraven.
Det verkar, som om du inte riktigt har kläm på historiska fakta. Läs gärna på lite bättre om ditt favoritpartis förflutna, om du inte själv hade möjlighet att närvara i Västerås. Vill minnas att media uppmärksammade Lorenzens utspel.

Kallade han SD "antisemiter"? Nej just det.

Och bevisligen kan jag SD:s historia bättre än dig.
Citera
2016-01-27, 12:14
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Kallade han SD "antisemiter"? Nej just det.

Och bevisligen kan jag SD:s historia bättre än dig.


Det verkar inte så!
På SD:s landsmöte 2013 förekom följande:
Som inbjuden gäst närvarade Dansk Folkepartis utrikespolitiske rådgivare Karsten Lorentzen. Han varnade uttryckligen Sverigedemokraterna för fortsatt samröre med antisemitiska krafter i Europa. Flirten med antisemitiska kretsar i Europa har åberopats som ett hinder för samverkan mellan Dansk Folkeparti och SD. Närvarade du verkligen vid nämnda landsmöte?
Det danska partiet gjorde knappast ett sådant utspel utan orsak. Antisemism samt rent rasistiska kopplingar har förekommit i SD:s historia och utgör en belastning. Som den gode Y2W inte riktigt känner till - eller möjligen förtränger.
Citera
2017-04-04, 23:45
  #54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hey Hopes n Dreams
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
"Jag är ingen islamofob eller judehatare eller hatar väst - wrong!" - Nä absolut inte. Du anser bara att judar styr utrikespolitiken och att allting som händer tjänar judar.

(FB) Sverigedemokraternas relation till judarna

Från tråden om kriget i Syrien, men låt oss ta oss se hur det gick då:
Bröderna Ekeroth - mig veterligen enda svensk vunnit pris på World Zionist Award under namnet på Herzl. "Herzl Award"
Varför då?
Finns sju anledningar man kan vinna, förutom nått om siffror, judarna verkar ha en "fling" för siffror

Citat:
uppmuntra aliyah (judisk invandring till Israel)
främja sionistisk folkbildning
främja studiet av hebreiskan som språk
försvara Israel som stat
främja utvecklingen av ett israeliskt modellsamhälle
bidra till utvecklingen av den sionistiska tankeläran
bidra till organiserandet å den sionistiska rörelsens vägnar
Julia Kronlid, typ en kristen sionist och säljer sig totalt.

Det kan fan inte jag hjälpa, eller få mig till en judehatare för judarna agerar sådär. Det är ju helt galet!
https://www.youtube.com/watch?v=aJrLL4kGOUc
Citera
2017-04-05, 00:08
  #55
Medlem
8711s avatar
Tycker det är en icke-fråga. För mig som svensk och med ett inrikespolitiskt intresse i första hand skulle jag helst se att frågor som rör judar och deras plats i världen inte är en del som rör mitt partis verksamhet. Jag tycker inte man behöver ta ställning i exempelvis Israel-Palestina-konflikten, det rör inte oss överhuvudtaget. Tyvärr är ju sionismen närvarande i vårt land i olika former, så man är ju därmed tvungen att ha med detta att göra, men det bör motarbetas. Andra folkslags intressen ska inte vara en faktor i svensk ekonomi, svenska företag, svensk media eller svensk politik.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback