Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-14, 23:32
  #1
Medlem
Reinfeldt har ju sagt att han ämnar avgå, och facklan ska lämnas över i vår.
Vem vill ni se?
Citera
2014-09-14, 23:34
  #2
Moderator
HelgeBuks avatar
I desperat jakt på "feministröster" tror jag definitivt på en kvinna, och tyvärr (för M, och kanske för oss alla) blir det nog skit-Beatrice Ask.

Fast hon kanske är för gammal, vid närmare eftertanke...
Citera
2014-09-14, 23:36
  #3
Medlem
hundensårs avatar
Tove Lifvendahl är tyvärr en kandidat.
Citera
2014-09-14, 23:44
  #4
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
I desperat jakt på "feministröster" tror jag definitivt på en kvinna, och tyvärr (för M, och kanske för oss alla) blir det nog skit-Beatrice Ask.

Fast hon kanske är för gammal, vid närmare eftertanke...

Svantesson. Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2014-09-15, 08:11
  #5
Medlem
lakritcs avatar
Inte Anders Borg i alla fall. Han kommer att få mycket fina möjligheter utomlands.

Sverige måste vara ett av Europas mest otacksamma länder att regera i. Det är bara att läsa reaktionerna utomlands.

Håller tummarna för att man för allt i världen väljer någon för dennes meriter och inte någon absurd inkvotering. Väldigt viktigt att man också undviker ett nytt sömnpiller ala Bo Lundgren som hade kunnat vara förödande.

Blir nog till att traska över till SD 2018 om M inte får fram duktiga ersättare till Reinfeldt och Borg och därmed har en god chans vid nästa val.

Innerligt trött på framför allt vänstern och sossarna som vägrar prata om varför folk röstar SD.
Citera
2014-09-16, 09:09
  #6
Medlem
FruGondols avatar
Jag kan tänka mig att det blir Anna Kinberg Batra – med en delvis ny politik à la "SD light".
Det blir då knepigt att beskylla henne för rasism, då hennes make David har indiska rötter.
Visserligen har hon uttalandet "att stockholmare är smartare än lantisar" emot sig, men det går kanske att jiddra/pudla bort.

Edit: Dock inget jag kommer rösta på, då jag i de tre senaste valen röstat blankt, vilket jag ämnar fortsätta med.
__________________
Senast redigerad av FruGondol 2014-09-16 kl. 09:29.
Citera
2014-09-16, 10:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag kan tänka mig att det blir Anna Kinberg Batra – med en delvis ny politik à la "SD light".
Det blir då knepigt att beskylla henne för rasism, då hennes make David har indiska rötter.
Visserligen har hon uttalandet "att stockholmare är smartare än lantisar" emot sig, men det går kanske att jiddra/pudla bort.

Edit: Dock inget jag kommer rösta på, då jag i de tre senaste valen röstat blankt, vilket jag ämnar fortsätta med.


Och med blankröstning vinner Du vad?
Citera
2014-09-16, 17:43
  #8
Medlem
KnullMarodorens avatar
Hahah va roligt! turkmadrassen Anna Kinberg Batra som gifte sig med sin tjänare hatar Sverige och Svenskar typ 10 gånger mer än Fredrik Reinfeldt

Om hon vinner valet och spyr ut sitt hat mot etniska Svenskar så kommer M kollapsa till en hård kärna av korkade imbeciller som försöker vara billiga "internationella" kopior av Carl Bildt.

Vi kan ju alla försöka lista ut till vilket parti moderaterna flyr när en ännu värre svensk hatade tar över partiet.
Citera
2014-09-16, 18:55
  #9
Medlem
Skrevs avatar
Såg att Mikael Odenberg uttalade sig igen i regeringsfrågan efter att länge varit tyst och hållit sig utanför den aktuella politiska debatten.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ta_3923114.svd

Han har ett grundmurat förtroende som en hederlig politiker, då han avgick från försvarsministerposten 2007 i en konflikt med Reinfeldt om nedskärningar i försvarsbudgeten. Därför är han sannolikt populär bland gammelmoderaterna och kan locka tillbaka väljare som hoppat över till SD.

Kanske inte tvålfager, men har åldern inne och ordentlig erfarenhet av både riksdag och regering.

Edit: Hörde förresten Anders Björk kommentera att den som tycks passa in på alla sätt med rätt kön osv, inte nödvändigtvis är den som blir en bra partiledare. Han tog upp Gösta Bohman som exempel på en "elak gammal gubbe" (tror jag) som mot oddsen blev Moderaternas bästa partiledare någonsin.
__________________
Senast redigerad av Skrev 2014-09-16 kl. 18:57.
Citera
2014-09-16, 18:58
  #10
Medlem
KnullMarodorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Såg att Mikael Odenberg uttalade sig igen i regeringsfrågan efter att länge varit tyst och hållit sig utanför den aktuella politiska debatten.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ta_3923114.svd

Han har ett grundmurat förtroende som en hederlig politiker, då han avgick från försvarsministerposten 2007 i en konflikt med Reinfeldt om nedskärningar i försvarsbudgeten. Därför är han sannolikt populär bland gammelmoderaterna och kan locka tillbaka väljare som hoppat över till SD.

Kanske inte tvålfager, men har åldern inne och ordentlig erfarenhet av både riksdag och regering.

Edit: Hörde förresten Anders Björk kommentera att den som tycks passa in på alla sätt med rätt kön osv, inte nödvändigtvis är den som blir en bra partiledare. Han tog upp Gösta Bohman som exempel på en "elak gammal gubbe" (tror jag) som mot oddsen blev Moderaternas bästa partiledare någonsin.

Ingen röstar på en överviktig gris som kommer dö av hjärtattack vilken dag som helst.
Citera
2014-09-16, 22:00
  #11
Medlem
Jag tror inte att personen i fråga är allmänt känd, varför man kan utesluta Batra med flera. Förmodligen kommer vederbörande från Svenskt Näringsliv och bildar något helt nytt. Nya Moderaterna 2.0 lär vi inte heller få se. Förmodligen vill man hitta tillbaka till kärntrupperna, vilket innebär att M kommer inta en mer konservativ inriktning.
Citera
2014-09-16, 22:12
  #12
Medlem
LeifD2s avatar
Från Svd:

Citat:
Moderaterna, som nu står utan Fredrik Reinfeldt, skickar fram Anna Kinberg Batra, partiets gruppledare i riksdagen, till möte med talmannen på onsdag.
– Hon är en stark kandidat för dem som vill undvika att partiet går tillbaka mot gamla M, eller att man börjar snegla mot en anpassning till SD, säger Jonas Hinnfors, statsvetare.

Hon är en stark kandidat för dom som vill fortsätta partiets kräftgång och på sikt förvandla moderaterna till ett parti i storlek med Fp eller C en bra dag.
Blir Kinberg Batra ny Führer i moderaterna så blir garanterat SD 2a största parti i valet 2018. M kommer då att vara glada om dom får SDs 12,9%.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback