Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-15, 21:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Ett budgetalternativ om ni kan kompromissa på några punkter kan vara ett par Sennheiser HD202 tycker jag. Ingen volymkontroll, de dämpar inte jättebra då de inte är avsedda att användas som hörselkåpor, men levererar ofta ett bra ljud trots medioker lågeffektsförstärkare som ofta är fallet i datorer och mobiler. Lite markerad bas(/midbas) (men det är nog nödvändigt om det ska låta bra ihop med billig elektronik), övre diskanten är litet lam eller trist. Men bra tryck, ganska hög verkningsgrad och rent ljud för billiga pengar tycker jag. Inget skrikigt distat mellanregister i lurarna som annars ofta är fallet när det gäller billiga diton.

Jag köpte dessa billiga hörlurar eftersom mitt husdjur inte nöjer sej med att tugga på skorna i hallen utan tuggar på allt. Är ganska nöjd med köpet hittills.

Okej tack för tipset - ska kolla in dessa!
Citera
2017-01-16, 15:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wayney
Skrev fel prismässigt - Max ca 600kr!
Finns säk många rikt bra
lurar till det priset om du inte har alltför höga krav iofs. Köpte själv Philips billigaste 169:- på Ellos i
somras----Elgig tar bara 100:- för samma lurar, komfortabla,igt sladdtrassel och så klart inga finesser
e.t.c !
Ljudet förmodl inte sämre än i lurar kring 1-2000:-,givetv för att jag bara lyssnar på mina gamla
kasettband med hörlurar-----------har impat mina bästa CD-skivor till datorn för att slippa köpa ny
Cd-spelare---------den gamla Philips-CD:n höll i dryga 20 år ! En rikt bra produkt från Philips, som
alltid levererar bra+prisv grejer oavs prisklass !

= därf 100 på att mina lurar=hyfs kvalitet trots det superlåga priset, skulle aldr fått bättre ljud från
kasetterna äv om jag satsat 1500 !
Citera
2017-01-16, 17:20
  #15
Medlem
Zot^s avatar
Nu vet jag att jag egentligen är ute och cyklar eftersom ni båda skrev att ni vill ha over-ear lurar men jag kan inte nämna några i den prisklassen eftersom jag inte har testat några själv (är för kräsen med ljud för det).

Så jag tänker istället nämna klassikern; Koss Porta Pro. Kostar typ 300 spänn och har bättre ljud än lurar jag lyssnat på för ca 1000kr. Tycker själv inte att ljuden från datorn stör ett dugg med dessa lurar, använder dem ofta trots att jag har flera dyrare hörlurar. Ljudet är extremt behagligt, basen är där och man blir aldrig trött i öronen av att lyssna på dem. Och så är dem extremt bekväma för att vara on-ear. Ge dem en chans Tror dem finns med volymkontroll+mic nu för tiden för lite mer pengar också.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2017-01-16 kl. 17:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback