Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-29, 11:01
  #4885
Medlem
Enydrions avatar
Expressen har tillfrågat honom om framtiden...

När han var statsminister så hade han ju ingen aning om vad som hände mitt framför näsan på honom ens...

Hur kan man få för sig att fråga en sådan person om vad som händer i framtiden?
Citera
2022-01-29, 11:11
  #4886
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Expressen har tillfrågat honom om framtiden...

När han var statsminister så hade han ju ingen aning om vad som hände mitt framför näsan på honom ens...

Hur kan man få för sig att fråga en sådan person om vad som händer i framtiden?

Löfven hade ju utsett en minister för sådana frågor. Tyvärr visade det sig att hon mest var intresserad av vad som ska ha skett under hennes tidigare liv:

Citat:
Nya framtidsministern upplevde tidigare liv

När Kristina Persson (S) var landshövding i Jämtland 1997 granskades utvecklingsprojektet Tankekraft av SVT:s program Striptease. Projektet handlade om hur positiva framtidsvisioner skulle skapa en bättre framtid för länet, och var mycket influerat av new age. Kristina Persson förklarade själv att hon haft upplevelser av tidigare liv.

---

Kristina Persson beskrev också egna upplevelser av tidigare liv:

– Jag har i djup meditation upplevt det som brukar betecknas som ett tidigare liv. Ett slags tydliga levande drömmar i vaket tillstånd som rullas upp som en film inom dig, där du är en av de personerna i händelseförloppet.

– Jag fick väldigt starka minnen av allt från att bli ihjälslagen som 19-åring på 1300-talet till att vara fattig torparhustru i vad jag upplevde som Finland på 1800-talet. Jag var också man på 1900-talet.

Hon beskriver också att hon i drömmen befann sig i närheten av den svenske diplomaten Raoul Wallenberg.

– Han var väldigt tydlig i drömmen.

https://www.svt.se/nyheter/val2014/n...e-tidigare-liv


Jag för min del anar käbbel............
Citera
2022-01-29, 17:04
  #4887
Medlem
Enydrions avatar
Aftonbladet har en ännu mer parodisk rubrik...

Citat:
Stefan Löfvens nya liv: ”Kan inte bara sitta och göra ingenting”

Han är väl den statsminister som varit allra bäst på att göra ingenting för varje kris som dök upp under hans regeringstid och det var ju ganska många...

Men han kanske blev så trött på att göra ingenting alla dessa år, så att han nu plötsligt vill ta sig för att göra något?
Citera
2022-09-04, 14:22
  #4888
Medlem
Enydrions avatar
Han försöker visst placera sig i samma fack som Westerberg och förtala SD, synd att han till skillnad från Westerberg är dum i huvudet...

Happas slippa mörka att han någonsin pratar politik igen, den folkförrädaren.

Ganska otroligt att jag kunde rösta på Göran varje gång och sedan förföll partiet totalt med bara globalistlakejer utan vett eller heder.
Citera
2022-09-04, 14:54
  #4889
Avstängd
Danska medier ansåg Stefan Löfven som halvt utvecklingstörd och maktgalen och det skrev de rakt ut.

exemel / Jyllandsposten

https://jyllands-posten.dk/debat/led...junglesamfund/

---------------------------

Ektrabladet

"Grattis Sverige - Löfvén har varit en eländig statsminister. Faktiskt i så enastående grad inkompetent även när det gäller helt basala uppgifter för ett lands ledare att värna om lag och ordning och säkra medborgarnas trygghet. - Det är på Löfvéns vakt som Sverige på allvar har utvecklat sig till ett gangsterland"

"Vi talar om likvideringar på öppen gata. Så sent som förra månaden sköts en polis mitt på dagen och på detta mord på förbipasserande. Samt ghetton där brandkår och polis inte kan komma in om de inte minst är i antal som en full militärdivision"

--------------------------------------------------
Berlimngske
https://www.berlingske.dk/ledere/ste...itiske-fremtid
Citera
2023-01-12, 20:48
  #4890
Medlem
Diagorass avatar
Citat:
Stefan Löfven startar eget företag – blir konsult

Tidigare statsministern Stefan Löfven (S) blir konsult och startar eget ihop med hustrun Ulla Löfven, rapporterar SVT Nyheter med hänvisning till Dagens opinion.

Enligt verksamhetsbeskrivningen ska bolaget syssla med ”konsultverksamhet inom föreläsningar, tal, affärs-, organisations- och verksamhetsutveckling samt äga och förvalta värdepapper och idka därmed förenlig verksamhet”.

Sedan Löfven avgick som statsminister har han bland annat också valts till ordförande för det samlande partiet för Europas socialdemokrater (PES).

https://www.omni.se/stefan-lofven-st...nsult/a/9zq8Vl

Nu ska Löfven casha hem och få betalt för sin insats som statsminister. Vem vill anställa en outbildad och avdankad politiker som aldrig haft ett riktigt jobb och som knappt kan formulera sig grammatiskt korrekt när han pratar? Efterfrågan är nog inte stor.

Företag och lobbyister belönar numera politiker stora summor för att hålla meningslösa föreläsningar och lukrativa no-work jobs efter de har avslutat sina karriärer som tack för den politik de genomdrev medan de satt i riksdagen. Skulle politiker få hutlöst betalt för att hålla föreläsningar medan de fortfarande är politiker skulle korruptionsklockorna ringa högt. När de har avgått och inte har samma strålkastarljus på sig som tidigare kan de utan större problem utföra lite symboliskt arbete och få sina blodspengar som tack för genomfört arbete. Löfvens enorma massimport av ny befolkning till Sverige har gjort en liten del av samhället väldigt förmöget så lite motsvarande kaffepengar i sammanhanget har Löfven nog gjort sig förtjänt av.
Citera
2023-01-12, 22:42
  #4891
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
https://www.omni.se/stefan-lofven-st...nsult/a/9zq8Vl

Nu ska Löfven casha hem och få betalt för sin insats som statsminister. Vem vill anställa en outbildad och avdankad politiker som aldrig haft ett riktigt jobb och som knappt kan formulera sig grammatiskt korrekt när han pratar? Efterfrågan är nog inte stor.

Företag och lobbyister belönar numera politiker stora summor för att hålla meningslösa föreläsningar och lukrativa no-work jobs efter de har avslutat sina karriärer som tack för den politik de genomdrev medan de satt i riksdagen. Skulle politiker få hutlöst betalt för att hålla föreläsningar medan de fortfarande är politiker skulle korruptionsklockorna ringa högt. När de har avgått och inte har samma strålkastarljus på sig som tidigare kan de utan större problem utföra lite symboliskt arbete och få sina blodspengar som tack för genomfört arbete. Löfvens enorma massimport av ny befolkning till Sverige har gjort en liten del av samhället väldigt förmöget så lite motsvarande kaffepengar i sammanhanget har Löfven nog gjort sig förtjänt av.


Jag tror inte att Löfven är bekväm med att åka runt och hålla föreläsningar. Tror han mer kommer inrikta sig mot styrelseuppdrag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan..._statsminister

Stefan Löfven blev den 17 mars 2022 vald till ordförande för SIPRI.[64] Den 14 oktober 2022 valdes Löfven till ny ordförande för Europeiska socialdemokratiska partiet.[5]
Citera
2023-01-13, 10:58
  #4892
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tror inte att Löfven är bekväm med att åka runt och hålla föreläsningar. Tror han mer kommer inrikta sig mot styrelseuppdrag.

Jag tror att han kommer att ägna sig åt något han känner sig väldigt bekväm med.
Kicka boll och käka en och annan korv.

https://bloggar.aftonbladet.se/banko.../05/lofven.jpg
Citera
2023-01-16, 03:50
  #4893
Medlem
Sam.Boyds avatar
När det kommer till Lövfens konsultande så är det två saker som ligger till grund.

1. Är att han kan fortsätta ta ut sin pension o leva på skattebetalarna.

2. Han han undvika beskattning igenom att göra trevliga inköp, resa o äta skattefritt. Samt investera inkommande vinster.

3. Vi kommer dock antagligen inte veta vem hans vänner är o vems agenda han varit med att rulla ut.
Då pengarna kommer tvättas via PR-byråer. Men föreläsningsarvoden samt konsultuppdrag.är klassiska belöningsformer. Men summorna kommer visa var hans lojalitet under åren vid makten låg.

Låt oss gissa att det blir dryga 10 miljoner första året.
Citera
2023-01-17, 18:12
  #4894
Medlem
Mogrens avatar
Ven skulle vara intresserad av att betala Sveriges mest inkompetente statsminister genom tiderna för att höra honom svamla?
Citera
2023-01-18, 00:17
  #4895
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Expressen har tillfrågat honom om framtiden...

När han var statsminister så hade han ju ingen aning om vad som hände mitt framför näsan på honom ens...

Hur kan man få för sig att fråga en sådan person om vad som händer i framtiden?
Journalisten är väl likadan.
Citera
2023-02-11, 00:45
  #4896
Medlem
Stefan Löfven såg det komma ett Sverige i kaos på alla möjliga sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback