Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-05, 02:49
  #4477
Medlem
nu är ju frågan igen då var är landsfadern till statsminister återigen har har ett barn skjutits ihjäl men inte ett pip från mästerförhandlaren, jo visst ja han dök upp ikväll på twitter där han förklarade att tankarna går till Beirut och folket där. Mm ja jo det är väl bra men vartåt går tankarna här hemma då. Han når nya oanade höjder varje gång.
Citera
2020-08-05, 03:21
  #4478
Avstängd
..
Till Stefan Löfven & "Pressekreterare ("som är här och snokar runt ibland)

Har ni glömt denna "hyckleripropaganda" : https://www.youtube.com/watch?v=lrl_lc9oLa8
(skönt att det är val snart, så det blir rättning i ledet)

Gillar Sauk : https://www.youtube.com/watch?v=w2OMfdlndEs


Citera
2020-08-05, 10:04
  #4479
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
nu är ju frågan igen då var är landsfadern till statsminister återigen har har ett barn skjutits ihjäl men inte ett pip från mästerförhandlaren, jo visst ja han dök upp ikväll på twitter där han förklarade att tankarna går till Beirut och folket där. Mm ja jo det är väl bra men vartåt går tankarna här hemma då. Han når nya oanade höjder varje gång.


Det är märkligt hur tankarna kan vandra när man läser nyheter.


Citat:
”Oacceptabelt”, kallar presidenten det enligt Reuters.

Explosionen ska enligt säkerhetskällor startat vid ett svetsarbete.

https://www.expressen.se/nyheter/sto...ion-i-beirut1/

Min första tanke var "har svetsaren Löfven varit i farten och utfört ett oacceptabelt mediokert svetsjobb?" när jag läste om nyheten.

För att återgå till ämnet så tror jag att vi snart kommer att få se affischkampanjen "knäck gängen" där Löfven åter kavlat upp skjortärmarna (se länk) och vi åter får höra det innehållslösa mantrat "resuscher" upprepas in absurdum utan att någon förbättring sker.

https://pbs.twimg.com/media/EN39AuUV...jpg&name=small

Jag skulle tro (jag vet) att missnöjet jäser ute i förorterna då det inte minst genom regeringens ointresse att informera invandrargrupperna om riskerna med corona som nu kröns med Löfvens ointresse inför att kommentera/göra något åt skjutningarna tydligt visar att de grupper som bor i utsatta områden endast är intressanta på valdagen när de förutsätts rösta på S.

Dessa grupper är inte kända för att "knyta handen i fickan" och på svenskt vis glömma oförrätter, varför jag tror att Löfven inom en ganska snar framtid kommer att märka av protester i en skala vi aldrig sett, något som dessutom kommer att avspegla sig i förtroende och opinionssiffror.

Nu vandrar tankarna iväg igen. Vad har Nicolae Ceaușescu med tråden att skaffa?
Citera
2020-08-05, 15:30
  #4480
Medlem
Erik Östs avatar
Jag förstår inte varför statsministern skickar kondoleanser till Libanon blixtsnabbt när vi i helgen har haft en gängskjutning , han har haft all tid på sig, som resulterade i en oskyldig flickas död ist i Norsborg (Sverige) som borde vara mer intressant att lösa för vår statsminister. Han är väl iaf vår statsminister fortfarande?

Kondoleanser från statsministern till den familjen har jag inte hittat ännu!

Har ni?

Det är ju iaf hans ansvarslösa ,och några regeringars tidigare , politik som dödat den här flickan så en kondoleans borde vara på sin plats!

Eller blir det för uppenbart då?
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2020-08-05 kl. 16:12.
Citera
2020-08-05, 15:32
  #4481
Medlem
Pripps3.5s avatar
Hur kan ni fortfarande ha hopp och förtroende om att statsministern har något att säga till om?
Han är köpt och en marionett, precis som alla våra andra politiker. Inse att vårt land är sålt och utan ledning!
Citera
2020-08-05, 15:57
  #4482
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hur kan ni fortfarande ha hopp och förtroende om att statsministern har något att säga till om?
Han är köpt och en marionett, precis som alla våra andra politiker. Inse att vårt land är sålt och utan ledning!

Ja tidigare förespråkade jag ett slags "röstkörkort" (grundläggande kunskap om partierna och inte vad klanen eller imamen säger) för att sortera bort de värsta ärthjärnorna men nu är jag beredd att gå längre.

Vi behöver ett geopolitiskt körkort ist med tanke på globalisternas härjningar i västvärlden.

Naturligtvis kommer det aldrig hända men det var en skön dröm iaf!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2020-08-05 kl. 16:08.
Citera
2020-08-05, 19:47
  #4483
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag förstår inte varför statsministern skickar kondoleanser till Libanon blixtsnabbt när vi i helgen har haft en gängskjutning , han har haft all tid på sig, som resulterade i en oskyldig flickas död ist i Norsborg (Sverige) som borde vara mer intressant att lösa för vår statsminister. Han är väl iaf vår statsminister fortfarande?

Kondoleanser från statsministern till den familjen har jag inte hittat ännu!

Har ni?

Det är ju iaf hans ansvarslösa ,och några regeringars tidigare , politik som dödat den här flickan så en kondoleans borde vara på sin plats!

Eller blir det för uppenbart då?

I Libanon dog muslimer, flickan i Norsborg var väl inte muslim?
Citera
2020-08-06, 10:34
  #4484
Medlem
Erik Östs avatar
Här har ni nya stommen av Stefan Löfvens och S väljarstöd 2022.
Betallänk visserligen men rubriken borde väl räcka om man är normalbegåvad , tycker ni inte det , eller stöder normalbegåvade fortfarande den här katastrofala rödgröna röran?

https://www.friatider.se/krankt-elev...a-hela-sverige

Här har ni er framtid , medborgare!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2020-08-06 kl. 11:05.
Citera
2020-08-07, 10:00
  #4485
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Här har ni nya stommen av Stefan Löfvens och S väljarstöd 2022.
Betallänk visserligen men rubriken borde väl räcka om man är normalbegåvad , tycker ni inte det , eller stöder normalbegåvade fortfarande den här katastrofala rödgröna röran?

https://www.friatider.se/krankt-elev...a-hela-sverige

Här har ni er framtid , medborgare!

Steffe är en klåpare. Helt klart. Friatiders inlägg är ett resultat av dålig politik. Men all politik går att ändra på. Tyvärr är Steffes händer bakbundna av MP.
Citera
2020-08-08, 15:59
  #4486
Medlem
Milda makter! Löfven är ju ett vandrande sinnessjukhus! Nu ska han döma Åkesson, Jomshoff och andra ledande SD:are till "särskilda straff" enligt ett inlägg på feministsiten Facebook.
https://www.friatider.se/lofven-vill...organisationer

Som gammal sosse och facksnubbe trodde man inte idiotin kunde gå längre men finns tydligen inga gränser.
Nu måste han smöra för den AFA-ledda amerikanska terrororganisationen BLM som är i full färd med att mörda och vandalisera i USA.
Vill han ge sig på rasism så ska han väl först och främst ge sig på rasisterna i BLM som tvingar folk att knäböja för de svarta muslimerna och kyssa deras nikeskor.
Han är ju värre än en sextokig batikhäxa
Citera
2020-08-08, 18:28
  #4487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Milda makter! Löfven är ju ett vandrande sinnessjukhus! Nu ska han döma Åkesson, Jomshoff och andra ledande SD:are till "särskilda straff" enligt ett inlägg på feministsiten Facebook.
https://www.friatider.se/lofven-vill...organisationer

Som gammal sosse och facksnubbe trodde man inte idiotin kunde gå längre men finns tydligen inga gränser.
Nu måste han smöra för den AFA-ledda amerikanska terrororganisationen BLM som är i full färd med att mörda och vandalisera i USA.
Vill han ge sig på rasism så ska han väl först och främst ge sig på rasisterna i BLM som tvingar folk att knäböja för de svarta muslimerna och kyssa deras nikeskor.
Han är ju värre än en sextokig batikhäxa

Säker på att det gäller SD?
Citera
2020-08-08, 18:49
  #4488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Det här skrämmer mig något fruktansvärt.
Sverige är ännu så länge ett land med tämligen hög teknologi och väldigt komplicerade processer.
Vi är inte ett "bananland" i Afrika eller Sydamerika som får alla sina inkomster av en bananodling eller en diamantgruva.

Att man i dessa länder utser en bananplockare som statsminister må vara hänt.

Att utse en svetsare som statsminister i ett moderna västerländskt land är fanimig ett hån mot precis allt.
För att bli minister och allra minst statsminister så borde det vara krav på en utbildning som statsvetare, ekonom eller vad fan som helst.
Det skall vara en akademiker med minst en Magisterexamen så vi vet att vi i alla fall får en som kan ta in stora mängder med information, processa den, källkritiskt analysera den och bilda sig en tämligen klok och rimlig slutsats.

Vafanihelvete, en svetsare! Hånet mot hela västvärlden är monumentalt ifall vi sätter en svetsare som statsminister. Hur djävla mycket med pondus kommer han att ha mot exempelvis Merkel?
Hon kommer ju bara att garva när "grodan" sladdar in och skall försöka kommunicera.

Skämtet i Sverige och vad som styr och ställer har inget djävla slut just nu.

Rösta rätt i år så det blir någon djävla rim och reson!

Frågeställningen blir förutom dennes kompetens följande.
Borde det i Sverige införas i grundlagen att för att bli minister så skall det minst krävas en Magisterexamen?
Är det dags att sluta vurma för obildade "folkliga" ministrar som inte kan ens de grundläggande mekanismerna om exempelvis affärer? Sverige är en "affär/ ekonomi".
Se exemplet Maud Olofsson lilla klavertramp på i runda slängar 50-100 miljarder.
EDIT: Skall vi lagstifta om att man får inte komma in i regering och riksdag förrän man minst har fyllt 30 år så de värsta idioterna och visionsflummarna inte kan påverka/ förstöra landet?
Man har så att säga en koppling till det verkliga livet och "kött på benen" innan man uttalar sig eller fattar beslut.

Man borde även införa att för att få rösträtt måste man genomgå en kurs om hur Sveriges riksdag fungerar, vilka partier som står för vad och politik i helhet. Svaren ska givetvis skrivas på utförlig Svenska...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback