Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-15, 19:54
  #13
Medlem
Rymdarens avatar
Härligt gammalt spel!

Till äventyrsspel föredrar jag Universal Hint: http://www.uhs-hints.com/
Man får inte svaret direkt, utan bara ledtrådar som kan få en på rätt tankegångar.
Citera
2014-09-15, 20:34
  #14
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Nä alltså jag har ju bara kört från början , och kört på mitt eget sätt , men de nu när jag sitter fast och vill ha hjälp som jag märker att det spelas olika , ha hittat olika videos och i nån är tex Sofia med men henne har jag ej med och i den videon som länkas här verkar inte heller stämma överens med mitt spel , så de säkert så som du säger men man vill ju försöka själv och inte bara följa en guide spelet ut .

Men jag är helt lost här i grottan nu har ingen aning vad jag ska göra nu
Bra att det löste sig. Jo texten ändrar sig, när du säger det så minns jag...

Hur som helst... Det finns 3 sätt att spela igenom spelet. Alla är ganska olika, och när du klarat det på ett sätt så (och om du gillade det) så tycker jag att du ska spela om det på något av de andra sätten. Valet är en dialog strax efter att du hittat Platons bok i universitetet (innan du åker till Europa eller Afrika). Valen är om du vill spela action (fists), tänka (wits) eller med Sofia (team).
Citera
2014-09-15, 21:36
  #15
Medlem
abc_abcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Bra att det löste sig. Jo texten ändrar sig, när du säger det så minns jag...

Hur som helst... Det finns 3 sätt att spela igenom spelet. Alla är ganska olika, och när du klarat det på ett sätt så (och om du gillade det) så tycker jag att du ska spela om det på något av de andra sätten. Valet är en dialog strax efter att du hittat Platons bok i universitetet (innan du åker till Europa eller Afrika). Valen är om du vill spela action (fists), tänka (wits) eller med Sofia (team).


Ok ja de lär jag göra
Tips på fler äventyrsspel mottages gärna
Har kört igenom day of tentakel och Sam o Max finns de fler liknande ?

Mvh
Citera
2014-09-16, 00:45
  #16
Medlem
Old Insights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Ok ja de lär jag göra
Tips på fler äventyrsspel mottages gärna
Har kört igenom day of tentakel och Sam o Max finns de fler liknande ?

Mvh

För humor så är Monkey Island-serien ett säkert kort. Speciellt första, andra, och tredje (The Secret of Monkey Island, Monkey Island 2: LeChuck's Revenge, och The Curse of Monkey Island).

Grim Fandango är ett must-play inom äventyrsgenren (ofta ansett som ett av världens bästa spel), dock har jag själv haft svårigheter att få det att funka på moderna operativsystem, men Tim Schafer jobbar på en HD-version av spelet vilket bådar gott!

Utanför LucasArts finns en hel del guldklimpar med, t.ex. Broken Sword-serien, I Have No Mouth and I Must Scream, Beneath a Steel Sky, och alla "Quest"-spel som Sierra Entertainment gjorde (t.ex. King's Quest, Quest for Glory, Space Quest m.fl.) och Gabriel Knight-serien. Svårt att nämna alla, men nedan så länkar jag till en Topp 100-lista som Adventure Gamers satt ihop; där borde du kunna hitta en hel del som intresserar dig.

http://www.adventuregamers.com/articles/view/18643
__________________
Senast redigerad av Old Insight 2014-09-16 kl. 00:55.
Citera
2014-09-16, 19:47
  #17
Medlem
abc_abcs avatar
Tack =)
Citera
2014-09-17, 19:11
  #18
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Ok ja de lär jag göra
Tips på fler äventyrsspel mottages gärna
Har kört igenom day of tentakel och Sam o Max finns de fler liknande ?

Mvh

simon the sorcerer är också väldigt kul!

ser fram emot fler frustrerade inlägg från TS när han kör fast i nästa rum
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback