Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-13, 20:45
  #1
Medlem
abc_abcs avatar
Hej

spelar indiana jones fate of atlantis på min gamla pc =)
men mins inte spelet helt och ville köra om det.

problemet är att jag sitter fast.

gick in i en grotta , vilket ingången rasade och nu kommer jag ej ut.

det finns ett rum här med , med en dörr som jag kan öppna och stänga
öppnar jag dörren öppnas en lucka och jag kan ta stenen , sedan stänga dörren
och den lilla säkerhetsluckan till den runda stenen stängs.

men va fan jag ha klickat och försökt allt men lyckas fan inte komma därifrån.
jag har ett vagt minne att man skulle göra nått med dörren man kan öppna och stänga ?


Hoppas ni förstår vart jag är i spelet hehe, och kan hjälpa mig =)

Mvh
Citera
2014-09-13, 21:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Hej

spelar indiana jones fate of atlantis på min gamla pc =)
men mins inte spelet helt och ville köra om det.

problemet är att jag sitter fast.

gick in i en grotta , vilket ingången rasade och nu kommer jag ej ut.

det finns ett rum här med , med en dörr som jag kan öppna och stänga
öppnar jag dörren öppnas en lucka och jag kan ta stenen , sedan stänga dörren
och den lilla säkerhetsluckan till den runda stenen stängs.

men va fan jag ha klickat och försökt allt men lyckas fan inte komma därifrån.
jag har ett vagt minne att man skulle göra nått med dörren man kan öppna och stänga ?


Hoppas ni förstår vart jag är i spelet hehe, och kan hjälpa mig =)

Mvh
http://www.gamefaqs.com/pc/562678-in...tis/faqs/51552
Citera
2014-09-13, 21:27
  #3
Medlem
RVRSs avatar
Det var nog 20 år sedan jag spelade Fate of Atlantis senast. När du beskriver detta så minns jag vagt att jag nog har suttit lika frustrerad som dig någon gång i tiden över detta pussel... tyvärr kommer jag inte ihåg dig, så det bästa kanske är om du kollar antingen en FAQ, eller en playthrough:

http://www.youtube.com/watch?v=AGBPTWlqfr8 (Wits playthrough)

Det finns även länkar till Team och Fists playthroughs.

Underbart, fantastiskt spel för övrigt.
Citera
2014-09-13, 22:24
  #4
Medlem
abc_abcs avatar
Tack ska ni ha för spel guidarna .
Men dessa har jag redan försökt kolla igenom .
Men jag hittar just inte det stället jag är på nu ?
Känns mycket skumt :/

De lixom en dörr som går öppna bakom denna är det en vägg gjord av sten , så de går ej gå igenom den , Uch de är frustrerande


Edit : kom inte ihåg heller vad stället heter :P ha varit här ett tag nu :P
__________________
Senast redigerad av abc_abc 2014-09-13 kl. 22:27.
Citera
2014-09-13, 22:39
  #5
Medlem
abc_abcs avatar
I video guiden 22:35 så är han ju i den grottan men öppningen är redan öppen :P hur fan ha han kommit ut därifrån ??? :P

Fu*k de är klockslaget på min mobil när jag hittade stället i videon haha fan är väl lite för dragen nu :P
Få försöka leta upp det igen , åter kommer :P


Edit : 1:40 är stället , men när man skummar igenom videon så har jag ju inte gjort allt innan som videon visar , kan de ha nått med det att göra ?
__________________
Senast redigerad av abc_abc 2014-09-13 kl. 22:47.
Citera
2014-09-13, 22:46
  #6
Medlem
hahahahah du har suttit fast i spelet i över 20 år! Grattis! Hoppas du klarar det innan din 50 års dag. hahaha
Citera
2014-09-13, 22:49
  #7
Medlem
abc_abcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
hahahahah du har suttit fast i spelet i över 20 år! Grattis! Hoppas du klarar det innan din 50 års dag. hahaha


Haha nja redigt så illa är det väl inte , ibland få jag sån retro känsla och vill spela om gamla spel så de är sparade på ett säkert ställe
Citera
2014-09-13, 22:57
  #8
Medlem
abc_abcs avatar
Aa fan de jag som vimsar men den sekvensen kom ju några sekunder efter :P
Fast de han gör har jag redan försökt en gång , men få testa igen
Tack ändå alla inblandade , kommer säkert fler frågor


edit:
AAaaa galen jag gör så som i videon men fan det funkar ju ändå inte .....varför ??? =(
ideer ??

Sen har jag för mig att stenen redan satt i hålet redan som är vid dörren innan jag kom dit...Hmmmm

edit : Fixade det nu , glömde öppna spaden eller vad det är =P jaja =)
__________________
Senast redigerad av abc_abc 2014-09-13 kl. 23:22.
Citera
2014-09-14, 14:09
  #9
Medlem
abc_abcs avatar
Aaa fan nu sitter jag fast igen , när man kommer in i rummet nere i grottan och ska montera stenarna så gör jag som i guiden men det funkar inte

Det jag la märke till är att den lilla stenen jag har , har en bakgrund gul och i guiden så är den lilla stenens bakgrund grön , nån som har nån ide vad jag gör fel ?
Citera
2014-09-14, 23:20
  #10
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc_abc
Aaa fan nu sitter jag fast igen , när man kommer in i rummet nere i grottan och ska montera stenarna så gör jag som i guiden men det funkar inte

Det jag la märke till är att den lilla stenen jag har , har en bakgrund gul och i guiden så är den lilla stenens bakgrund grön , nån som har nån ide vad jag gör fel ?
Är du säker på att du spelar på samma sätt som videon? Det finns 3 sätt att spela igenom spelet, det är ett val innan du ger dig iväg till Europa/Nordafrika. Tänka dig igenom spelet, action eller med Sofia. Man är i samma miljöer (ofta) men i den ena kanske en sten sitter på sin plats, medan i en annan så måste man först hitta stenen osv. Det är ofta helt olika lösningar, och har man spelat igenom en så blir man ganska lätt frustrerad när man ska spela igenom den andra, då man försöker lösa problemet på samma sätt, men det går inte. Härliga 90-tal...
Citera
2014-09-15, 15:28
  #11
Medlem
abc_abcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Är du säker på att du spelar på samma sätt som videon? Det finns 3 sätt att spela igenom spelet, det är ett val innan du ger dig iväg till Europa/Nordafrika. Tänka dig igenom spelet, action eller med Sofia. Man är i samma miljöer (ofta) men i den ena kanske en sten sitter på sin plats, medan i en annan så måste man först hitta stenen osv. Det är ofta helt olika lösningar, och har man spelat igenom en så blir man ganska lätt frustrerad när man ska spela igenom den andra, då man försöker lösa problemet på samma sätt, men det går inte. Härliga 90-tal...


Nä alltså jag har ju bara kört från början , och kört på mitt eget sätt , men de nu när jag sitter fast och vill ha hjälp som jag märker att det spelas olika , ha hittat olika videos och i nån är tex Sofia med men henne har jag ej med och i den videon som länkas här verkar inte heller stämma överens med mitt spel , så de säkert så som du säger men man vill ju försöka själv och inte bara följa en guide spelet ut .

Men jag är helt lost här i grottan nu har ingen aning vad jag ska göra nu
Citera
2014-09-15, 16:34
  #12
Medlem
abc_abcs avatar
aaa okey nu är det löst , sten kombinationen verkar eller är olika vid varje start av spelet eller hur man kör det , så därför går det inte använda sig av en guide vid detta läget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback