2014-09-13, 17:03
Bannlyst
Använder just nu Dropbox tycker om det, men eftersom jag är paranoid och vågar inte lita så mycket på Dropbox, Google Drive, OneDrive etc så undrar jag om det finns andra alternativ som kör mer krypterat och sätter säkerheten och integritetsfrågorna i första hand. Vilken använder du och varför?
Citera
2014-09-13, 17:24
Medlem
RedGreenBlues avatar
Ett alternativ kan ju vara att kryptera filerna själv innan du för över dem till Dropbox.
Citera
2014-09-13, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedGreenBlue
Ett alternativ kan ju vara att kryptera filerna själv innan du för över dem till Dropbox.

För den delen, men hade varit smidigt om det gjordes automatiskt.
Citera
2014-09-13, 19:56
Medlem
lexzuzs avatar
Jag kör med dropbox jag också, tycker det fungerar riktigt bra, Onedrive är också bra. Icloud kommer aldrig ha mitt stöd efter incidenten som inträffade när kändisarnas foton läckte.
Citera
2014-09-13, 22:33
Medlem
RedGreenBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonNeumann
För den delen, men hade varit smidigt om det gjordes automatiskt.
Boxcryptor kanske? Integreras med din nuvarande tjänst så du kan ha kvar Dropbox. Vill du ha en annan gratis tjänst som erbjuder kryptering så finns SpiderOak eller Tresorit.
Citera
2014-09-13, 22:40
Medlem
Använder Dropbox och det enbart pga att jag fick 50GB i samband med ett inköp av en Sony/Ericssonmobil för ett antal år sedan.
Citera
2014-09-14, 06:52
Medlem
frozendragons avatar
Förutsatt att du har lite budget så köp en beganad dator och en domän. Sen är det bara att installera linux och ftp(s) på den eller samba. Då slipper du lite på tredje part. Det är inte så svårt som man kan tro.
Senast redigerad av frozendragon 2014-09-14 kl. 06:54.
Citera
2014-09-14, 22:10
Medlem
FuriousRages avatar
Jag har gått över från Dropbox till att köra en egen ownCloud. 50 GB utrymme valde jag för min setup, några tior i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in