Använder just nu Dropbox tycker om det, men eftersom jag är paranoid och vågar inte lita så mycket på Dropbox, Google Drive, OneDrive etc så undrar jag om det finns andra alternativ som kör mer krypterat och sätter säkerheten och integritetsfrågorna i första hand. Vilken använder du och varför?
Jag kör med dropbox jag också, tycker det fungerar riktigt bra, Onedrive är också bra. Icloud kommer aldrig ha mitt stöd efter incidenten som inträffade när kändisarnas foton läckte.
För den delen, men hade varit smidigt om det gjordes automatiskt.
Boxcryptor kanske? Integreras med din nuvarande tjänst så du kan ha kvar Dropbox. Vill du ha en annan gratis tjänst som erbjuder kryptering så finns SpiderOak eller Tresorit.
Förutsatt att du har lite budget så köp en beganad dator och en domän. Sen är det bara att installera linux och ftp(s) på den eller samba. Då slipper du lite på tredje part. Det är inte så svårt som man kan tro.
Senast redigerad av frozendragon 2014-09-14 kl. 06:54.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!