Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 04:19
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Känns som du har lite övertro på vad SD kan göra, de kommer knappast få egen majoritet i riksdagen. Sen är ju frågan om de ens är kapabla att regera, finns ju en del oroande tendenser...De gjorde sig av med ungdomsförbundet för de var för radikala.
SD är inga revolutionärer precis, känns som deras dröm är att bli "en i gänget". Men visst min röst går till SD ändå för det är enda sättet att visa sitt missnöje.
Instämmer i din analys. SD i år. Nazisterna i nästa val. SD är dagens missnöjesyttring. När de visar sig vara kontrollerad opposition eller styvsöner som vill in i stugvärmen och helt nöjda med det, finns en krutdurk av missnöje bland frustrerade och med tiden allt mer hatiska svenskar. Hatet blir den försmåddes sista drivkraft.
Citera
2018-01-28, 05:07
  #1226
Medlem
som butikschef så är jag mer än less på alla invällare som stjäl och förstör därför så lägger jag min röst på Jimmie det enda realistiska alternativet är en röst på SD
Citera
2018-01-28, 06:52
  #1227
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2018-01-29, 20:55
  #1228
Medlem
ArchAngel161s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag väljer helvetet framför att rösta 2018.


Nej

Ja men brinn i helvetet med dig då. Seså dra åt helvete nu.

Giljotinen...
Citera
2018-04-02, 11:16
  #1229
Medlem
Drullknulls avatar
Det gör ingen skillnad till det bättre, tvärtom, sverigedemokraternas nyfascistiska politik kommer slå mycket hårt mot de missnöjda med anpassningssvårigheter, det blir liksom inte ett enklare samhälle med SD vid rodret. Med SD kommer företagen få mer makt, myndigheterna blir mer repressiva, sociala skyddsnäten glesare. Rättigheter ersätts med skyldigheter och tvång. De enda som vinner på SD är de besuttna, de priviligierade.
Citera
2018-04-02, 12:11
  #1230
Medlem
Returpappers avatar
Alla som älskar att fler invandrare kommer hit och som gillar att arbetslösheten ökar, ekonomin försämras, sjukvårdens kris förvärras våldtäkterna blir som i Berlin efter andra världskriget.
Dom ska givetvis inte rösta på Sd.

Men alla andra bör göra det.
Citera
2018-04-02, 21:25
  #1231
Medlem
högernationalistiska länder blir inte några trevliga länder, se bara på Ungern.
Det blir hårda tag helt enkelt
Citera
2018-04-02, 21:38
  #1232
Medlem
För att AfS och MED är bättre
Citera
2018-04-03, 02:23
  #1233
Avstängd
(FB) SD & Åkesson överger M-linjen, närmar sig S "SD och S kommer ur samma mylla"

För att SD:s migrationspolitik egentligen är Socialdemokraternas. Så tycker jimmie själv.

Röstar ni på SD så får ni skylla er själva
Citera
2018-04-03, 04:14
  #1234
Medlem
oshin.cantwells avatar
Sammanfattar min hållning mot Sverigedemokraterna sedan 2010: https://www.youtube.com/watch?v=ZJB8qXa0EjU&t=4m09s
Citera
2018-04-14, 03:44
  #1235
Medlem
Hur tänker ni som inte kommer att rösta på SD?

Valet i höst kommer att bli intressant. Jag bor utomlands sedan mer än ett decennium och har inte varit i Sverige på några år nu (vore ju ungefär som att besöka Kabul så det är bättre att min svenska familj hälsar på hos mig i civilisationen istället) så jag kanske inte helt förstår hur vanligt folk tänker inför valet. Hursomhelst, för mig som följer Sveriges förfall på avstånd är det fullständigt självklart att man helt måste stoppa invandringen från utomvästliga länder. Ingenting är viktigare än det. Aborträtt, skatter, badrum för transexuella, miljöförstöring, osv - allt sådant är av sekundär betydelse.

Nu till min fråga, som jag inte riktigt kan förstå - ni som inte kommer att rösta på SD eller ännu mer höger ut, hur resonerar ni? Jag kan helt enkelt inte förstå det över huvud taget. Inser ni inte att ni blivit blåsta? Kanske är det stoltheten som sätter stopp? Ni spelade allan och såg er som förmer och nu kan ni inte riktigt erkänna att ni hade fel? Eller tycker ni kanske att gängvåldtäkter, handgranater osv sätter en liten krydda i vardagen? Jag försöker inte spela dum utan skulle uppriktigt vilja veta ungefär hur man tänker om man inte tänker rösta på SD.
Citera
2018-04-14, 03:57
  #1236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Valet i höst kommer att bli intressant. Jag bor utomlands sedan mer än ett decennium och har inte varit i Sverige på några år nu (vore ju ungefär som att besöka Kabul så det är bättre att min svenska familj hälsar på hos mig i civilisationen istället) så jag kanske inte helt förstår hur vanligt folk tänker inför valet. Hursomhelst, för mig som följer Sveriges förfall på avstånd är det fullständigt självklart att man helt måste stoppa invandringen från utomvästliga länder. Ingenting är viktigare än det. Aborträtt, skatter, badrum för transexuella, miljöförstöring, osv - allt sådant är av sekundär betydelse.

Nu till min fråga, som jag inte riktigt kan förstå - ni som inte kommer att rösta på SD eller ännu mer höger ut, hur resonerar ni? Jag kan helt enkelt inte förstå det över huvud taget. Inser ni inte att ni blivit blåsta? Kanske är det stoltheten som sätter stopp? Ni spelade allan och såg er som förmer och nu kan ni inte riktigt erkänna att ni hade fel? Eller tycker ni kanske att gängvåldtäkter, handgranater osv sätter en liten krydda i vardagen? Jag försöker inte spela dum utan skulle uppriktigt vilja veta ungefär hur man tänker om man inte tänker rösta på SD.

Jag kommer inte rösta på SD eftersom att dom är (utan att peka ut någon specifik grupp) infiltrerade och styrs av andra intressen än det svenska folkets bästa. Dom pratar om arbetskraftsinvandring, vilket är rent vansinne i dagens läge. Deras syn om "öppen svenskhet" är förövrigt rätt absurd enligt mig. Jag menar, det är inte som att jag blir arab bara för att jag åker till nåt menaland och blir musse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback