• 1
  • 2
2014-09-13, 00:48
Medlem
crippe-flippes avatar
Uppdatering: Har tillagat järven i en gryta, som jag tillsatte med lök, chili, paprika, köttbuljong, salt och peppar. Köttet var inte det godaste kan jag säga, men hunden uppskattade det iaf. Jag vet dock inte om jag ska slänga resten av grytan eller om jag ska äta den imorgon?
Citera
2014-09-13, 01:04
Medlem
crippe-flippes avatar
fyfan känner att magen börjar dra ihop sig lite. Tror ni att det köttet jag åt var farligt? :S Hoppas på att det går över fort iaf.
Citera
2014-09-13, 01:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
fyfan känner att magen börjar dra ihop sig lite. Tror ni att det köttet jag åt var farligt? :S Hoppas på att det går över fort iaf.

Halvruttet roadkill, självklart så är risken hög för matförgiftning och parasiter...

Om du inte är ett troll så masa dig själv till sjukan och hunden till vetrinärem...
Citera
2014-09-13, 01:31
Medlem
crippe-flippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Halvruttet roadkill, självklart så är risken hög för matförgiftning och parasiter...

Om du inte är ett troll så masa dig själv till sjukan och hunden till vetrinärem...

Trollar inte för fem ören. Känns lite bättre i magen faktiskt. Hunden är som vanligt. Han har inte klagat iaf! Tack för omtanken. Detta var faktiskt andra gången jag testade äta djur som legat döda längs med vägen. Första gången var en Grå kråka som hade blivit överkörd. Kråk kött är fan ingen höjdare, det var segt och smakade inget vidare. Men som sagt kul erfarenhet.
Citera
2016-12-20, 18:06
Medlem
Ratis avatar
Får man verkligen lagligt sett ta vara på ett fridlyst djur som man hittar dött?
Citera
2016-12-22, 22:44
Medlem
swixxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Får man verkligen lagligt sett ta vara på ett fridlyst djur som man hittar dött?
Tror inte att det gäller roadkill faktiskt.

Dock är det fruktansvärt puckat att äta otestat kött från rovdjur då dom bär på en massa parasiter.
Citera
2016-12-23, 01:25
Medlem
Fy Satan, det här var bland det äckligaste jag har läst i det här delforumet.
Citera
2019-08-06, 17:24
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Var har du fått järven ifrån, roadkill?
Nej jag inte ens hört talas om nån som ätit järv, lo eller ens grävling.

Det var länge sen det skrevs nåt i den här tråden. Men vad gäller grävling så har dess kött ätits under kristider. Det lär till och med ha serverats på restauranger i Sverige under andra världskriget då det var brist på mat.
Citera
2019-08-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swixxy
Tror inte att det gäller roadkill faktiskt.

Dock är det fruktansvärt puckat att äta otestat kött från rovdjur då dom bär på en massa parasiter.

Statens vilt och det ska anmälas till polisen.

https://www.nrm.se/forskningochsamli...t.9005980.html

Hantering annat än att omhänderta till myndigheterna är olagligt.

Detta känns för övrigt som en riktigt trolltråd.
Citera
2019-08-06, 20:29
Medlem
TraXzmans avatar
Järven går inte äta men bjärven däremot är en delikatess grillat och i grytor

https://www.youtube.com/watch?v=s8Y4hNzyzok
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto