2014-09-11, 21:27
Bannlyst
Hej
Flyttade nyss hem till min morsa igen efter ett år i en storstad utomlands.
Roliga tider.

Tänkte, jag kommer ut igen, kan ta ett mellanår.
här sitter jag, få vänner, tråkigt jobb, ingen tjej eller ens nära det, inget socialt liv, en morsa som klagar, när man är 22... känner mig som 15 igen på pojkrummet.

Samtidigt så har min blyga kompis börjat högskolan och har redan massor med vänner trots att jag var hans enda vän under gymnasietiden :/ Glad för hans skull dock.

Men just nu håller jag på att avlida av det här.
Bristen på kontakt med människor och det sociala.

Att "gå ut och vara mer social" är inte så enkelt. Ni som läser det här forumet borde vet det.
När man inte har en ny bas för att nå vänner suger det.
Återvänder man hem såhär, går på ett jobb med bara sura gubbar, krogen nån gång med polare eller ett lan.. ja då träffar man inget nytt folk.

Jag har tänkt börja universitet och läsa ett seriöst program, bo i storstad och träffa massor med nytt folk

Men det är ju tidigast om ett år :/
Känns lite hopplöst faktiskt.

Vad kan vara lösningen?
Skit i allt och arbeta på sig själv?

Det komiska är att jag har fått ett så stor behov av socialt umgänge..
innan tänkte jag inte ens på det och var nöjd.
Nu är jag helt besatt av av sociala umgängen, massa vänner, tjejer och allt.

Jag har försökt rycka upp mig och varit upp och ner.
Men är ganska bedrövad nu
Citera
2014-09-11, 22:36
Medlem
Andersson93s avatar
Vi två är ganska identiska . Förutom att jag aldrig varit direkt utåtriktad/social/lätt att ta för sig o.s.v. Har också tänkt att börja högskola/universitet. Fast, det blir ju tidigast om ett år precis som du. Jag är ganska introvert av mig, så jag är egentligen ganska nöjd med att vara ensam & bara umgås med högst ett par stycken åt gången.

Men, precis som du skriver så saknar man självklart allt det här sociala som flickvän, jobba på något ställe man trivs på, ha ett par nära vänner som man gör allt med m.m.

Har du någon samtalskontakt eller liknande? Är det någon förutom din blyga kompis som går i högskola som du har haft kontakt med? Jag har själv isolerat mig i över två år nu sen jag tog studenten så jag vet hur du känner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in