Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-04, 22:45
  #409
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det VK gör nu:

"Victoria Kawesa (Hon/henne)
PhD Candidate in Feminist, Gender and Antiracist Studies. My research interests are Antiracism, Afrophobia, Critical Whiteness Studies, Critical Race Theory, Decolonial Feminism, African Feminism and Black Feminism."


"Jag deltog på Genuskonferens i Oslo, Norge. NORA Conference 2022 - Tensions and Potentials in Nordic Feminist and Gender Research.
Jag hade äran att ingå i en plenarium panel om "Rethinking the concept of Race in Gender Studies in the Nordic context."
Gjorde även en kort presentation av min kommande avhandling "Black Masks/White Sins: Becoming A Black Obuntu Bulamu African Feminist""

Ha ha, om den kvartsfiguren lyckas med en avhandling ska jag äta mina skor. Inte ens i låtsasämnen som hon valt går det att fuska fram en doktorshatt i Sverige.
Citera
2023-07-23, 19:11
  #410
Medlem
Var kan man läsa Victoria Kawesas doktorsavhandling? Så här efter 17 år måste den väl vara klar?
Citera
2023-07-23, 19:15
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Var kan man läsa Victoria Kawesas doktorsavhandling? Så här efter 17 år måste den väl vara klar?
HAHA! Håller med. Vi kanske får vänta 17 år till 😂😂
Citera
2023-07-24, 00:41
  #412
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelRamlar
Var kan man läsa Victoria Kawesas doktorsavhandling? Så här efter 17 år måste den väl vara klar?

Med tanke på att hon inte längre finns listad på Linköpings Universitet kan man nog vänta förgäves. Kärringen har aldrig haft någon akademisk karriär utanför tramsandet som föregår på Södertörn. Mer intressant är väl om hon sitter på kåken; vaneförbrytare brukar ju hamna där.
Citera
2023-12-17, 19:49
  #413
Medlem
Det går bra nu;

"Idag arbetar Victoria Kawesa som städare i söderort, där hon har bytt ut sin partiledarroll mot att rengöra golv och toaletter.

Det finns naturligtvis inget fel i att arbeta som städare ....

På så sätt bidrar Kawesa ändå till samhället istället för att vara beroende av offentliga medel"

https://www.assarchristian.se/p/minn...ictoria-kawesa
Citera
2023-12-17, 21:22
  #414
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det hedrar henne och då har jag inte varit nåt större fan av henne och hennes gamla parti. Personligen tycker jag det är lågvattenmärke av Christian Peterson att vilja ha bilder av henne när hon utför sitt nya jobb.

Bättre kan han och då har jag ändå uppskattat mycket av sakerna han har gjort tidigare.
Citera
2023-12-17, 21:56
  #415
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det hedrar henne och då har jag inte varit nåt större fan av henne och hennes gamla parti. Personligen tycker jag det är lågvattenmärke av Christian Peterson att vilja ha bilder av henne när hon utför sitt nya jobb.

Bättre kan han och då har jag ändå uppskattat mycket av sakerna han har gjort tidigare.
Ett hederligt arbete som är alldeles för stigmatiserat. Bättre för Vickan om hon bidrar med lite hederligt kneg istället för att undervisa genusflum. Hur gick det förresten med hennes juridikstudier?
Citera
2023-12-18, 05:32
  #416
Medlem
KareRaisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det hedrar henne och då har jag inte varit nåt större fan av henne och hennes gamla parti. Personligen tycker jag det är lågvattenmärke av Christian Peterson att vilja ha bilder av henne när hon utför sitt nya jobb.

Bättre kan han och då har jag ändå uppskattat mycket av sakerna han har gjort tidigare.

CP är ett bortskämt Muf-glin i själ och hjärta.
Citera
2023-12-18, 06:10
  #417
Medlem
Studsbolls avatar
Skönt att vaneförbrytaren äntligen hittat ett hederligt arbete som motsvarar hennes kompetens. Om hon nu bara kan låta bli att misshandla någon kommer allt sluta väl även före denne sorgliga figur.
Citera
2023-12-18, 11:31
  #418
Medlem
Feedback66s avatar
Bra att historien om kawesa fick ett lyckligt slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback