2014-09-11, 18:11
Medlem
TheGamers avatar
"INRIKES.Genusforskaren Victoria Kawesa, 39, står på plats nummer tre på Feministiskt initiativs riksdagslista. Nu visar Fria Tiders granskning att hon har lurat sin polska städerska på 11.600 kronor för städning av sin våning i Stockholm – pengar som den skattefinansierade akademikern vägrar betala.
– För mig är det mycket pengar. Jag måste betala skatt varje månad, säger städerskan till Fria Tider. (..)"

"(..)En annan skuld rör omfattande städhjälp i hemmet som den 39-åriga feministprofilen köpt av en polsk städerska – men sedan avstått från att betala.

Städerskan, som nu har tvingats lämna vidare fakturan på 11.600 kronor till Kronofogden, säger till Fria Tider att hon varje vecka åkte hem till Victoria Kawesas privata lägenhet för att städa.

– Jag tvättade hennes fönster och städade allt annat, säger städerskan. (..)"

"(..)När Fi-toppen plötsligt slutade betala för tjänsterna, två veckor i rad, bad städerskan om en förklaring. Istället för att bita i det sura äpplet och börja städa sin egen bostad valde den 39-årige karriärfeministen att ljuga, och lura den polska städerskan att jobba vidare – gratis.

– Hon sade bara att hon skulle betala veckan därpå men gjorde aldrig det. För mig är det mycket pengar. Jag måste betala skatt varje månad, så jag var tvungen att göra något, säger den polska städerskan till Fria Tider. (..)"

"(..)Fria Tider har vid upprepade tillfällen sökt Victoria Kawesa för att få en kommentar, men hon har inte besvarat våra samtal.

När Feministiskt initiativs talesman Sofia Karlsson konfronteras med uppgifterna ber hon först att få återkomma. Vid ett senare samtal vill hon veta vilken publikation det är som ringer, och när hon får höra att det är Fria Tider avböjer hon att kommentera.

– Vi vill inte prata med er, så tack så mycket, säger Sofia Karlsson och slänger på luren.
(..)"

Källa.

Här tänkte jag vi diskuterar detta och dess effekt för partiet inför valet.
Citera
2014-09-11, 18:18
Medlem
SD och F! är oseriösa partier inte konstigt att deras anhängare gör bort sig hela tiden!
Citera
2014-09-11, 18:22
Medlem
0zs avatar
PK-SKANDALEN: Fi-topp (Victoria Kawesa) lurade invandrare städa gratis

LÄNK: http://www.friatider.se/fi-topp-lurade-invandrare-st-da-gratis

Fria Tider presenterar idag ett nytt smarrigt avslöjande där en polsk städerska går ut i FT och säger att Victoria Kawesa lurat henne att städa feministens lyxlägenhet i Stockholm -- och struntat i att betala.
  • Med tanke på att media mörkade gårdagens Fria Tider-scoop om den andra Fi-toppens barntortyr. Hur kommer media hantera detta? Vad får det för politiska konsekvenser?
  • Fi är emot RUT-avdrag. Kan man misstänka att Kawesa gjort RUT-avdrag för den obetalda städfakturan på 11.600 kr? I så fall: Blir hon kvar i riksdagen?
Citera
2014-09-11, 18:31
Medlem
ShewantstheDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illuminati1337
SD och F! är oseriösa partier inte konstigt att deras anhängare gör bort sig hela tiden!

Om SD är så oseriösa, varför är dom det tredje största partiet då?
Citera
2014-09-11, 18:36
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Har inte F! något slags allmänt avståndstagande till RUT-tjänster? Hur ser F! på att en medlem överlåter på en EU-migrant att ta reda på medlemmens skit? Dessutom begär F!-medlemmen att EU-migranten ska göra det gratis.
Citera
2014-09-11, 19:04
Medlem
KokaGrodas avatar
Hoppas Fria tider kan samarbeta med Expressen i drevet mot F! och Victoria Kawesa. Jag menar, kan Expressen samarbeta med Researchgruppen så ....

Hallå Thomas Mattsson: här är ett RIKTIGT scoop!!

Topp 8 kandidat som plågar sin 5-åriga dotter (och driver politik om bla familjevåld och våld mot barn själv)
Topp 3 kandidat som visar brist på moral och lurar invandrare (och driver politik om bl a rättssäkerhet och migration)

Det här är inga obetydliga smårasister på femtioelfte plats i Dyngträsks kommun.
Det här är eventuella riksdagsledamöter.
Det här sker PÅ RIKTIGT, Expressen, PÅ RIKTIGT.
Citera
2014-09-11, 19:26
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Söker du jobb hos Aftonbladet din hycklare? Skaffa dig en utbildning i stället. www.exponerat.net/uppdaterad-lista-over-100-tals-brottsdomda-sjukloverpolitiker/
Citera
2014-09-11, 20:05
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Har inte F! något slags allmänt avståndstagande till RUT-tjänster? Hur ser F! på att en medlem överlåter på en EU-migrant att ta reda på medlemmens skit? Dessutom begär F!-medlemmen att EU-migranten ska göra det gratis.

Tyckte också detta om RUT var märkligt, kanske därför hen vägrade betala?
Citera
2014-09-11, 20:09
Medlem
Snapcounts avatar
Undrar fan om inte någon överhuvudtaget inom Fi har rent mjöl i påsen..
Citera
2014-09-11, 20:17
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Undrar fan om inte någon överhuvudtaget inom Fi har rent mjöl i påsen..

Värst är att MSM visslar och kollar åt sidan.
Citera
2014-09-11, 20:27
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
Värst är att MSM visslar och kollar åt sidan.
Då får vi väl röka ut dem på banan då. Sätt igång och sprid info på facebook, twitter, berätta för vänner, kollegor osv så att det når stora massan.
Citera
2014-09-11, 20:50
Medlem
Citat:

SD är inget oseriöst parti alls, men däremot är en del medlemmar riktiga amatörer precis som det finns i andra partier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in