2014-09-11, 11:33
Medlem
PiusXIIIs avatar
SD håller på att sätta något slags rekord i att kasta ut medlemmar. Ofta medlemmar på valbar plats i något av de kommande valen. Anledningen är att dessa bryter mot den sk "nolltoleransen" på olika sätt. Ofta genom att bryta mot SD:s partiprogram genom att föra fram åsikter som anses vara rasistiska, och ofta genom att göra detta "anonymt" på diverse websajter.

Hur kommer det sig att så många, även högt uppsatta, sverigedemokrater har åsikter som går på tvärs med partiprogrammet, och hur kommer det sig att de väljer att framföra dessa "anonymt" på detta sätt, för att sedan ha helt andra åsikter när de propagerar för sitt parti i offentliga sammanhang?

Är det rent av så att partiprogrammet inte är representativt för vad en stor del av vad SD:s medlemmar tycker, och slutligen; vad tycker ni om partiledningens sätt att hantera den här frågan? Går man för långt? Man kastar ut valbara medlemmar när det redan tycks vara svårt att rekrytera folk att att sätta på valsedlarna.
Citera
2014-09-11, 11:59
Medlem
Lydans avatar
Gäsp.

Röstar du på SD så kommer de att driva deras valmanifest och partiprogram så gått det går. Det spelar ingen roll vad någon lokal jävla fritidspolitiker skriver anonymt på nätet.

Jag förstår om ni vänster som inte verkar kapabla att föra egen politik måste försöka vinna på något sätt, men förstår du inte att du bara är korkad när du skriver såna här trådar?

Jag skiter i hur gullig du tycker Fridolin är, du bör inte rösta på MP av den anledningen.
Citera
2014-09-11, 12:26
Medlem
Sjupartiet verkar ha betydligt större problem med att deras företrädare avviker från respektive partiprogram. Trist att MSM är ovilliga att informera allmänheten om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Som några få säkert har uppmärksammat så var det nu ett par lokala P4-stationer som gjorde sina egna valstugereportage för att avslöja "rasister" med dold mikrofon.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5959217
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5959101

Trots att detta trick är så simpelt, gammalt och välkänt så trillade 4 av 10 dit med att ge sitt tysta eller uttalade medhåll till att invandringspolitiken är mer eller mindre en katastrof. Bl a har två moderater blivit tvungna att avgå. Men givetvis fick man gräva förtvivlat för att hitta mer information om detta långt ner i nyhetsflödena.

Detta händer alltså NU och publiceras IDAG mitt under valveckan. Men det är knäpptyst i de stora medierna. Var är de feta rubrikerna?? På SVT Rapport nämnde man att SD-killen i Stockholm hoppat av men inget om detta, SVD och DN frontar också med uthängning av Dulny för andra dagen i rad, i Expressen tokkör man bara vidare med sitt demokratifientliga SD-drev i största allmänhet, i Aftonbladet hittar jag inte ett ord om valstugereportaget eller "rasist-moderaterna". T o m SR själva stöttar hellre Expressen i SD-drevet och gömmer sitt lokalreportage som ett oönskat styvbarn långt ner i hierarkin.

Är inte detta väldigt märkligt? Är nyheten verkligen så obetydlig? Borde den rimligen inte lyftas upp mer i förhållande till allt annat? Är det inte en större nyhet att de flesta andra partier har representanter i valstugorna som är invandringskritiker och smygrasister, än att SD har det?

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så 40 procent av Sveriges politiker håller egentligen med SD när SD säger att dagens invandringspolitik är ohållbar? Intressant...

De har visserligen bara pratat med ett begränsat antal politiker. Men frågan är om siffrorna hade ändrats så mycket om de besökt många fler?

(FB) Valstugereportage 2014, 40% invandringskritiska - knäpptyst i media!
Citera
2014-09-11, 12:42
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Gäsp.

Röstar du på SD så kommer de att driva deras valmanifest och partiprogram så gått det går. Det spelar ingen roll vad någon lokal jävla fritidspolitiker skriver anonymt på nätet.

Jag förstår om ni vänster som inte verkar kapabla att föra egen politik måste försöka vinna på något sätt, men förstår du inte att du bara är korkad när du skriver såna här trådar?

Jag skiter i hur gullig du tycker Fridolin är, du bör inte rösta på MP av den anledningen.

Märkliga slutsatser du drar. Jag är inte vänster, och jag är måttligt förtjust i Fridolin. Jag tror att frågan intresserar många, och kanske särskilt dem som inte gillar den nuvarande flyktingpolitiken.
Citera
2014-09-11, 12:51
Medlem
hakro807s avatar
Det finns inte bara ett glapp mellan SD:s ledning och fotfolket, det finns ett glapp mellan SD:s ledning och helt vanliga Svenssons. Kommer frågan upp kommer du inse att en betydande andel av svenska folket oavsett politisk hemvist uttalar sig betydligt grövre än SD:s ledning gör.
Citera
2014-09-11, 16:10
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det finns inte bara ett glapp mellan SD:s ledning och fotfolket, det finns ett glapp mellan SD:s ledning och helt vanliga Svenssons. Kommer frågan upp kommer du inse att en betydande andel av svenska folket oavsett politisk hemvist uttalar sig betydligt grövre än SD:s ledning gör.

Det jag undrar mest är om SD står för sitt partiprogram och har för avsikt att följa det, och hur många av SD:S medlemmar och de som röstar för SD som står för det?

Det dyker bara upp mer knäppgökar hela tiden. Dels företräder de åsikter som SD officiellt tar avstånd från, och dels är de så långt från verkligheten att de inte förstår att man inte alltid är anonym på de medier där dessa åsikter förs fram.
Citera
2014-09-11, 17:04
Medlem
Joe Blows avatar
Jag skulle önska att Jimmie klart och tydligt redogör för om han vill att de röstberättigade som betraktar en stor del av invandrarna/flyktingarna som parasiter skall rösta på SD. Jag skulle gissa att om svaret är nej skulle nog antalet röster på SD knappast överstiga antalet ledamöter i hans skenheliga styrelse.

Det är rent äckligt att se honom stå och spela fin i kanten och uppmana medlemmar att lämna partiet. Se på Le Pen. Dom skräder inte orden och får folket med sig. Är det så att inte den vattenkammade lille Jimmie inte tål att höra klarspråk tycker jag han skall sparkas ur partiet med omedelbar verkan.
Citera
2014-09-11, 20:03
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det jag undrar mest är om SD står för sitt partiprogram och har för avsikt att följa det, och hur många av SD:S medlemmar och de som röstar för SD som står för det?

Det dyker bara upp mer knäppgökar hela tiden. Dels företräder de åsikter som SD officiellt tar avstånd från, och dels är de så långt från verkligheten att de inte förstår att man inte alltid är anonym på de medier där dessa åsikter förs fram.
Det finns i alla partier ett glapp mellan vad som sägs och den politik som förs. Frågan är om detta glapp är större i SD:s fall än i övrigas.

Men känns mest som en teoretisk fråga, SD har ingen som helst chans att radikaliseras då de övriga sju partierna håller emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in